alvis Skrevet 29. februar 2008 #1 Skrevet 29. februar 2008 Jeg var på jobb, jobber som sykepleier på sykehus, og en pasient bad meg om å vaske doen. Der så ikke ut, for å si det sånn! Jeg hadde kjempetravelt så da jeg gikk forbi vaskedamen spurte jeg henne om hun kunne vaske toaletten. Hun svarte at det hadde hun allrede gjort idag.Jeg sa at den var veldig skitten nå så om hun bare kunne gjøre det når hun fikk tid ville det vært greit. Kl var ca 13:30 og de jobber til kl 15:00. Etter et par dager blev jeg inkallt til rengjøringssjefen. Vaskedamen jeg bedt vaske doen var også der. Der fikk jeg beskjed om å behandle alle med respekt og at måten jeg hadde oppført meg på hva ikke greit. Jeg blev helt paff! Jeg hadde snakket til henne på en venlig og høflig måte. Dette sa jeg til sjefen og vaskedamen sa at det var jo sant det da men hun kunne ikke forstå hvorfor ikke bare jeg hadde vasket toalettet selv. Hun hadde det travelt og at vi måtte alle hjelpe hvarandre uansett hvor på rangstien vi var!? Jeg sa at nå forstår jeg ikke noenting. Hva i all verden snakker hun om for rangstie. Jeg sa at jeg også hadde det travelt med det som hører til mine arbeidsoppgaver og siden hun var på jobb syns jeg hun kunne ta det som hører til hennes oppgaver. Rengjørings sjefen blev litt flau men sa at hvis jeg hadde behandlet henne med respekt så var det greit men at jeg måtte huske at vi alle må hjelpe hvarandre. Ja, det er fint det. Men dessverre er det ingenting hun kan hjelpe meg med så da blir det jeg som må hjeple alle andre og pådra meg mer og mer oppgaver. Jeg må jo vaske toaletter på kveldstid og natt fordi rengjøringen går hjem kl 15. Da vi gikk ut fra kontoret sa vaskedamen til meg "bare så du vet, så studerer jeg medisin på andre året". Fint sa jeg, da kan du huske å hjelpe til å vaske toaletten da du begynner jobbe som lege sa jeg. Hjelpe meg!.