Anonym bruker Skrevet 29. februar 2008 #1 Skrevet 29. februar 2008 Nå er jeg så sinna at blodtrykket står i taket !!!! Er 38+5 og trodde jeg hadde funnet roen... hadde forsåvidt det til sviger ringte i stad og trakk meg opp!! "bla bla bla mas mas mas om kommer baby nå, kjenner du noe, har tenkt på dere i hele natt, får ikke sove... er så spent...trodde jo du skulle få før termin denne gang også... sånn som sist... åhhh du må sikkert gå over tiden nå siden du ikke har fått enda...hvor mye har du lagt på deg... har babyen det bra??? " Grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr.... Sitter her å river meg i håret...skulle egentlig legge meg nedpå litt å slappe av siden nettene blir litt korte for tida...men nå klarer jeg ikke å slappe av... Pust pes.... måtte bare få det uuuuuut.... noen andre som klarer å irritere seg over sånne bagateller??????? Huffsannn :) takk for at dere"lyttet"
Anonym bruker Skrevet 29. februar 2008 #2 Skrevet 29. februar 2008 Jeg har en sånn svigermor, som hver gang hun ser meg så sier hun : Ja, nå vokser magen!! HVER GANG!!! Og vi bor i samme by, så treffer henne nesten 1 gang i uka... Vet at det er en bagatell og så klart en faktasetning, men HVER ENESTE GANG!!!! Også ler hun på samme måte HVER GANG... men har også en mamma som sier: "når er det du skal ha barnet?" Og jeg stiller meg uforstående til spørsmålet, (har fått 2 terminer) men hun lurer på eksakt dag slik at hun vet når jeg skal føde. Hehe... blir så irritert, hun har da født 5 barn selv og sånt vet man jo ikke!!! Også kaller hun det å gå i fødsel, "å bli sjuk"... da kjenner jeg at jeg vil koke over... "men sånt sa vi før i tiden når vi skulle ligge"... som betyr "når vi skulle føde"... AAAAaaaAA... litt amper stemning når jeg snakker med di to for tiden
Anonym bruker Skrevet 29. februar 2008 #3 Skrevet 29. februar 2008 Jeg er ganske liten av meg som person. Venter tvillinger og er snart i uke 38.. Standard kommentar: "Er det plass til to inni der da?????" Kunne ha slått noen i trynet for den kommentaren har jeg fått hver dag siden magen begynte å vises..... Nå har ikke svigers sett meg på en stund, så de er er ikke de verste... MEN ER SÅ LEI!!!!!
Anonym bruker Skrevet 29. februar 2008 #4 Skrevet 29. februar 2008 Ååå, ja...jeg har ekstremt lav toleransegrense for mas fra svigermor, og det har i grunnen vært sånn hele graviditeten...Æsj. Har ikke vært så veldig hormonell ellers i svangerskapet, men akkurat når det gjelder det der er det helt utålelig, og jeg kjenner at det blir verre jo nærmere fødsel jeg kommer. Bare spørsmålet "hvordan går det med dere nå, da" - jeg mener, jeg har da intet nytt å rapportere i forhold til i går (og hadde det vært noe hadde vi sagt i fra på eget inititiativ). Hun sender "kamuflerte" SMSer der hun later som hun spør om noe annet/forteller om ett eller annet, men hvor det som egentlig er motivet er å sjekke om det skjer noe...aarrrrghh! Vi får vel ikke en baby uten å fortelle det til noen, for pokker! Åh, godt å få det ut... Sier ikke at det er rasjonelt, og det er vel godt ment på en måte, men likevel....
Turbomamma<3<3<3 Skrevet 29. februar 2008 #5 Skrevet 29. februar 2008 Høres ut som dere har lav toleranse ovenfor svigers ja! Synes nesten litt synd på de jeg... Dere er ikke enkle svigerdøttre skjønner jeg! De kan liksom ikke vinne hos dere! Jeg har veldig godt forhold til mine, svigermor spesielt. Hun er som den moren jeg ikke har (døde da jeg var 11 år)! Kan ikke spørre nok om hvordan jeg har det osv. Viser bare at hun bryr seg.. Synes det er mye bedre, enn de som ikke virker som de bryr seg..
Mamma05&08 Skrevet 29. februar 2008 #6 Skrevet 29. februar 2008 Er så dumt å komme med ett slikt innlegg i en debatt, da det faktisk finnes svigermødre/ mødre som er slike mennesker som skal ha med seg alt om alle til enhver tid. det er da ikke snakk om at "di ikke kan vinne hos noen", men at det går en grense for hva som faktisk er akseptabelt. Disse historiene over er jo harmløse, morsomme innlegg hvor di som skriver sier at di VET at det er bagateller, men at ett svangerskap kan få frem irritasjonsmomenter ved ting/ mennesker man kanskje ikke hadde før. Så ikke døm noen for å være vanskelige og ikke setter pris på svigermor/ mor ut ifra slike uskyldige innlegg! Det blir jo det samme som om at noen skulle sagt til deg at du kun gleder deg over svigermoren din fordi du ikke har en mor, og dermed ikke vet bedre.
Anonym bruker Skrevet 29. februar 2008 #7 Skrevet 29. februar 2008 Kjære deg, Trine. Jeg er en av de som skrev ovenfor, jeg har faktisk i utgangspunktet et veldig godt forhold til svigerforeldrene mine, selv om svigermor til tider er vanskelig å håndtere. Jeg lar henne ikke skjønne at jeg irriterer meg så grusomt, unntatt når det åpenbart går for langt, og da er det mannen min som reagerer, ikke jeg. Det er faktisk temmelig utidig å påstå at vi ikke er enkle svigerdøtre, det er ingen av det noen ovenfor har skrevet som gir deg grunnlag for å påstå noe sånt. Dessuten er denne tråden slik jeg opplever det et sted der man "letter litt på ventilen" og får utløp for litt frustrasjon som kan bygge seg opp. Det sier ingenting om hvordan vi er å være sammen med. At de "ikke kan vinne" med oss...du tar det altså for gitt at VI er de vanskelige og de bare er helt vanlige, elskelige damer. Det er temmelig provoserende. Så enkelt er det ikke. Kunne skrevet mye om hvorfor det ikke bare er tale om elskelig omsorg og nysgjerrighet fra min svigermor, men lar det være. Fint at du har et godt forhold til din svigermor, for all del, men trekk kke slutninger om at vi er "vanskelige" bare på bakgrunn av at vi iikke har det samme eller har sluppet ut litt hormonell frustrasjon.
Anonym bruker Skrevet 29. februar 2008 #8 Skrevet 29. februar 2008 Hehehe. Jeg må innrømme at jeg har min egen løsning på problemet - jeg har det med å "glemme" mobilen min på lydløst nede i veska når jeg ikke vil bli forstyrret. Familien ringer da gjerne mannen min sin mobil i stedet - og i og med at mannen min er verdens flinkeste diplomat / hyggelig å prate med / tålmodigheten selv - så blir gjerne telefonen hos ham. Han er jo fullt oppdatert uansett - så hvorfor ikke prate med ham i stedet?
TussiLussi Skrevet 29. februar 2008 #9 Skrevet 29. februar 2008 Vel, bare vent til nr 3 er på vei...... Ikke mye brysom oppmerksomhet å spore her, nei..... Nesten så jeg må ringe selv..bare for å minne dem på at hallo - nå er jeg høygravid her.... gjelder mine foreldre også
Anonym bruker Skrevet 29. februar 2008 #10 Skrevet 29. februar 2008 Jeg kjenner meg veldig godt igjen. Men det er den bekymringen hun har ovenfor meg og babyen som går meg mest på nervene. Det er lissom ikke greit at alt er bra både med meg og den. Jeg er frisk, ungen har det bra - ferdig med det! Men neida, bekymra skal man være uansett. Skjønner selvfølgelig at det bare er godt ment, men når man er litt amper nå på slutten og begynner å se en ende på det hele, takler jeg den bekymra stemmen svært dårlig. Jeg synes ikke om at noen skal problematisere på mine vegne, jeg trenger da ikke påskudd for å bekymre meg for det forestående... Når vi/jeg først er i klagemodus må jeg bare få ut litt i forhold til disse vanvittig provoserende sms'ene "kommer det noen baby snart?". For et vanvittig dumt spørsmål!! Hva vet vel jeg? Og er det noen som er utålmodig og venter, så er det oss. Kjenner jeg ser rødt når den type meldinger tikker inn. Hormoner er flotte greier. Ellers har jeg det bra!
Turbomamma<3<3<3 Skrevet 1. mars 2008 #11 Skrevet 1. mars 2008 Oj, beklager for at dere syntes det var dømmende det jeg skrev. Bare fleipet litt med at dere var homonelle jeg også, og at kanskje dere også er litt urimelige, som dere sa selv. Skjønner da at dere ikke trenger å være noen fæle mennesker, og skjønner at det godt kan være at svigerforeldrene deres kan være irritable. Er ikke helt fremmed for det heller, men jeg er veldig "tålmodig" da, har ikke så lett for å irritere meg. Blir litt oppgitt over folk som lett irriterer seg, og som ikke prøver å se det beste i folk. Jeg er veldig sånn av natur tror jeg.. Har derimot en stemor jeg kunne sagt MYE om, men det lar jeg være.. Mamma05&08; at jeg ikke vet bedre fordi jeg ikke har en mor?? Hva er det å si??? Jeg har jo hatt henne fram til jeg var 11 år, og hatt en stemor i mange år! Så jeg gleder meg nok ikke ekstra over svigermoren min på grunn av det nei.. Jeg gleder meg over henne fordi hun NÅ er den moren jeg ikke har og hatt på en stund. Men det har jo også med hvilket fint menneske hun er, ikke fordi jeg mangler en morsfigur!! Har jo stemoren, men hun har ikke vært noen god mor for meg. Syntes ikke innleggene virket så uskyldige at dere faktisk satte så veldig pris på de, men det er mulig det er fordi dere virker så sinte og hormonelle. Dermed fikk jeg dere på nakken også gitt.. Har ei venninne som irriterer seg over "ALT" med svigers og hun høres akkurat ut som dere, derfor gikk jeg vel utifra at dette ikke bare skyltes graviditeten å gjøre..Har mange ganger lyst til å sagt til henne det jeg skrev her. Det er ikke hormonene som skyldes hennes irritasjon nei, hun bare er sånn som irriterer seg lett - stikk motsatt av meg! Men jeg skal nå backe-off, og la dere skrive irritasjonsinnlegg så mye dere vil! Sorry for min "innblanding"..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå