Anonym bruker Skrevet 29. februar 2008 #1 Skrevet 29. februar 2008 har prøve å legge lidligere, senere pleier å måtte holde hånda og stryke over panna en god stund. men har nå funnet ut at nok er nok, vi må ta kvelden tilbake. før sovnet hun seinest hslv ni-ni, men i går strakk det deg til ti! da blir det ikke mye igjen av kvelden og voksentid.. hu er 4mnd foresten.. noen som har tips? sovner deres barn av seg selv? (hun gjør det på dagen men om kvelden kaver hun alt hun kan med armer og bein for å ikke sovne tror jeg..) hjelp...
TrøttSomEiStrømpe- Skrevet 29. februar 2008 #3 Skrevet 29. februar 2008 sliter med det samme selv, hun kaster smokken og kosekluten hun bruker og styrer værre.. så jeg lurer på om jeg rett og slett skal begynne å ta henne opp tidligere om morgenen. i dag sov hun til litt over ti, for hun kavet til halv elleve i går. men om jeg hadde tatt henne opp ni, kan det jo hende hun tar kvelden tidligere også? eller blir hun bare grinete? ikke lett dette her gitt..
BodAB Skrevet 29. februar 2008 #4 Skrevet 29. februar 2008 Har vel egentlig ingen gode råd, da veslemor på 4,5 mnd har sovnet av seg selv hver kveld siden hun kom til verden. Det går vanligvis 1,5-2t mellom hver gang hun sover, holder ikke ut lenger våken. Men da er hun også veldig aktiv når hun er oppe. Her begynner kveldsstellet klokka 18 med bad. Etter det er det på med pysj, grøt og melk før hun blir lagt mellom 19 og 19.30. Da svinger hun hodet mot kanten av puta, og sover omtrent før jeg har fått på henne pledd og dyne. Var vel ikke all verden av råd dette, men det er jo ofte at de er noe overtrette, og av den grunn ikke finner roen. Vil vel få tilbakeslag her også, vil ikke tro hun blir like enkel og legge for alltid;-) Selv om guttene våre faktisk har vært veldig stabile hele tida, såvidt jeg kan huske!!
Anonym bruker Skrevet 29. februar 2008 #5 Skrevet 29. februar 2008 har prøv å legge ved første tegn på trøtthet, men da voknet hun etter 30min og holdt det gående et par timer, enda hun hadde hatt like masnge dupper som hun pleier..
Mikkemafian Skrevet 29. februar 2008 #6 Skrevet 29. februar 2008 Vi har vært gjennom det der.... Til hun var ca 3 mnd nektet hun å sove!! Men da fant vi ut at nok er nok... Etter litt prøving og feiling bestemte vi oss for at vi skulle legge henne når hun viser tegn til trøtthet, og når hun er lagt skulle hun ligge i sengen uansett. Hvis hun skulle bli tatt opp, så var det ikke i grinende tilstand, dvs at hun måtte være rolig før vi tok henne opp. Var inne på rommet hele tiden. Holdt kinnet mot hennes kinn og strøk henne på hodet til hun ble rolig. Første kvelden tok dette nesten2 t. Deretter satt vi der inne og strøk henne på hodet, holdt i hånden osv til hun roet pusten. Da gikk vi ut. Deretter løp vi inn igjen hvis hun begynte å skrike. Sutre får hun lov til å mye hun vil, men skriking er det rett inn igjen. Etter 1 uke var det ca 1/2 time med kaving før hun sovnet av seg selv. Etter 2 uker slapp vi å gå inn igjen i det hele tatt. Må fortsatt gå inn igjen enkelte kvelder, men stort sett sovner hun etter noen minutter med prating og sutring. Dette funket for oss. Mitt råd er egentlig å være konsekvente, sånn at hun vet at nå er det leggetid. Og vær tålmodige... Ikke skift metode fra den ene kvelden til den andre. Har prøvd det også, og det funket ikke...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå