nickoline og supermann Skrevet 29. februar 2008 #1 Skrevet 29. februar 2008 Jeg har lagt på meg fort og "mye" det siste halve året. Jeg har vært stresset pga samlivsbrudd, så det kan innvirke. Har også fjernet p-staven for å se om humøret blir bedre. kan også ha lagt på meg litt av den. MEN Jeg kommer fra legen, og det er på vist insulinresistens. Ikke noe galt med stoffskiftet. fikk anbefalt å endre kosthold - og kjøpe bøkene til FEDON. og legge kostholdet til 30 gi i 3 uker før jeg legger meg på jevnt 50. Får ikke tak i bøkene nå, og er litt nysgjerrig på hva dette vil si. Hva kan skal/jeg spise? Noen som vet? Kanskje noen har noen gode oppskrifter=
petite fleur Skrevet 29. februar 2008 #3 Skrevet 29. februar 2008 Fedon har egen nettside, står nok enn del der. Det jeg vet er at du skal kutte ut/ ned på raske karbohydrater, dvs pasta, ris, brød, potet og selvsagt sukker. Ikke spise blandingsprodukter som kjøttdeig, fiskepinner osv. Lykke til! ;-)
nickoline og supermann Skrevet 29. februar 2008 Forfatter #4 Skrevet 29. februar 2008 men på lista står det jo at fiskepinner har lav GI. hvordan vet jeg hvor mye jeg kan spise av hva..... for å holde meg til 30. skjønner ikke dette her jeg.... men får kjøpe bøkene til uka.
Papegøyeblomst Skrevet 29. februar 2008 #6 Skrevet 29. februar 2008 Sjekk ut South Beach - dietten (søk på google, eller bestill boka på norsk m samme navn, på bokkilden, haugenbok e.l.). det er en diett som går i 3 faser, og er basert på mat med lav GI. Det du ihvertfall IKKE skal spise, er hvitt brød, pasta, ris, poteter, gulerøtter, mais.Spis mye egg, rent kjøtt (ikke farse, pølse, nakkekotelett etc) og grønnsaker, lett-ost og nøtter. Jeg gikk ned 5.5 kg på de første to ukene, og er nå inne i neste fase, hvor man går ned ca 1 kg i uka. Jeg skal ned 16 kg totalt, så dette er en god diett som virker for meg. Tror det er noe av det samme som Fedon. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå