Gå til innhold

Flere 2. gangs som gruer seg til fødselen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har gjort det fra jeg testet positivt.. Klarer ikke legge det fra meg heller. Er vel fordi jeg vet hva jeg går til? Hadde jeg bare kunne skru tiden frem til rett etter babyen har kommet ut, eller evt til etter syinga.. :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gjør egentlig det jeg og. selv om fødselen gikk fint forrige gang. Var så mye styr etterpå som gjør at jeg denne gangen har lyst på KS.Jeg tror jeg må snakke med legen min om det...

Skrevet

samme her jeg hadde en døfødsel sist, som gikk veldigt roligt til....

og er sinnsykt redd for å føde en "stor" bebis....min sønn veide bare 570 gram og 29 lång.

hadde i grunn en fin fødsel sist,selfølgeli ikke att min son va død men at jeg ikke hadde vond og at alt gikk bra ellers.

Nå har jeg veldigt angst for å føde etter de,redd at de ska gå galet eller at bebisen ska dø.=(

Skrevet

Både og.. Jeg hadde en super fødsel første gangen og håper inderlig denne blir like bra. Men så er jeg livredd for at den ikke skal gå like bra.

Skrevet

Jeg kan vel si jeg grugleder meg. Forrige gang ble ingenting som planlagt. Det var uoppdaget seteleie og ble KS. Fikk rier og slik, men følte meg litt snytt for en fødsel. Denne gangen håper jeg virkelig babyen legger seg med hodet ned, og om den legger seg med rompa ned skal jeg vite det på forhånd og være forberedt. Har ikke turt å tenke på setefødsel og tenker innimellom at KS blir det beste da. Den tid, den sorg.

Skrevet

jeg! Dette blir min 3 fødsel. klarer ikke tenke på den engang uten å få pustebesvær...blokker den ut!! Den første fødselen var laaaang med mye av og på drypp etc.. den andre var grei nok...jeg får store unger og er redd for en kjempe! Dessuten takler jeg ikke kontrollene nedentil.. og det å ikke ha kontroll over meg selv..

har snakka m jordmor om dette.. hun skal hjelpe meg å søke keisersnitt om jeg vil..

men så er det jo det med ks da.. da får jeg ikke oppleve å få babyen rett på magen...

jeg kan ikke få epidural, så jeg må i full narkose

huff..

Skrevet

Jeg er også 2.gangs og hadde en tøff fødsel, noe jeg har fortalt både til jordmoren jeg går til og til fastlegen. Ved neste kontroll skal JM sende brev til sykehuset slik at jeg kan få en fødselsforberedende samtale, slik at jeg skal føle meg tryggere denne gangen. Vet ikke helt hva jeg skal forvente, men jeg har iallefall en super JM som gjør alt for at denne fødselen skal bli bedre!

Skrevet

Jeg tenker at denne ikke kan bli noe værre enn forrige, og jeg overlevde jo den, så da går det nok bra denne gangen også:)

Forrige gang ble jeg satt igang 14 dager over termin, og brukte 3 døgn med maserier, drypp og til slutt vakum før han kom ut...Revna masse, og det synes jeg kanskje var det værste. Ikke akkurat med det samme, men i ukene etter fødselen. Jeg følte meg fin ellers, men kunne jo nesten ikke gå på en fire-fem uker uten at det gjorde skikkelig vondt..Ser for meg hvor lettvindt og greit det ville vært nå med en toåring og en nyfødt baby..:)

Nei, håper jeg slipper unna med et pyntesting eller tre denne gangen!

Skrevet

Jeg gleder meg faktisk litt. Gruer meg mest til åpningsriene,resten går greit.

Hadde en kjempefin fødsel sist.

Skrevet

Jeg gleder meg også! Ingen som helt tror på meg når jeg sier det da, bortsett fra mamma som også har hatt greie fødsler (4 ganger).

Første fødsel var i november 2005 og startet 14 dager før UL-termin. Gutten var ute etter bare 2,5 time på sykehuset, men vi drøyet ganske lenge før vi dro inn dit da. Han var bare 48 cm, 2950 gram og 34 cm rundt hodet, så han var lett å klemme ut:-)

Er egentlig litt overrasket selv over at jeg har et såppas avslappa forhold til det å føde, men det hadde sikkert vært annerledes om jeg hadde hatt noen negative erfaringer da...!

Eneste som bekymrer meg denne gang er om vi rekker å finne barnevakt til guttungen tidsnok, da jeg tror denne fødselen blir enda kjappere enn den forrige! Men egentlig synes jeg det går greit å tenke på å eventuelt måtte dra til føden alene, eller om jeg skulle føde før vi rekker fram til sykehuset...

Håper dere som gruer dere får en kjempeflott fødsel, slik at dere slipper å grue dere til evt. neste gang:-)

Skrevet

de på sykehuset sa fødselen min sist var perfekt...eg syntes den var grusom og blir det litt verre denne gangen kommer verken eg eller ungen til å overleve..er livredd for å føde..når det kommer til fødselen er eg 10 år i hodet og vettskremt...så bare sier til meg selv at eg ikke skal føde,vil ikke ødelegge graviditeten med fødselsangst...vi får ta sjokke når det kommer...

Skrevet

min første fødsel gikk veldig fort. fødte i uke 34, men babyen veide over 3 kilo.... nå tenker jeg på hvor diger ungen blir om jeg går på overtid, og om jeg i det hele tatt blir gangfør igjen.....

så, selv om den første fødselen var easy peasy, så gruer jeg meg til den neste....sukk.....

Skrevet

Ja jeg gruer meg som bare det. Er bare et år siden sist gang (om to uker) så har den kanskje litt vel friskt i minne.....

Etter 3 dager med vonde kynnere og maserier kjente jeg ikke liv. Vi var to timer i bil fra sykehuset og fostervannet som gikk var veldig misfarget. Babyen hadde fått for lite næring og var bare vel 2 kg (til termin). Hjerte stoppet og fødselen endte i hastekeisersnitt. Huff. I tillegg er jeg livredd for en dødfødsel siden moren min har hatt det.....

Skrevet

Jeg gruer meg noe sinnsykt :( Så det så!!

Skrevet

tenkte jeg skulle spole fram til etter at stingene er ferdig grodde og hemoridene har på en eller annen magisk måte forsvunnet jeg...

så tenk om man bare kunne gådd fra høygravid til å ha en unge på en mnd??

må ærlig innrømme at jeg vet ikke hva jeg gruer meg mest til av fødselen og de første fire-fem ukene...fødselen er jo en mer intens smerte men varer i kortere tid..(og jada,brukte over et døgn sist)

smertene i ettertid er jo mer langvarig men ikke like intense.. med mindre man har vært dum nok til å få i seg mat eller drikke slik at man må på do da...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...