Gå til innhold

2 på jorden og 1 i himmelen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har du brukt/bruker du musikk i sorgen?

Det har jeg gjort i mange år men det er ikke alle som skjønner den greia der....

Eidsvåg har i hvertfall hjulpet meg med mitt og det er han fullstendig klar over:o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja både jeg og mannen min har brukt mye musikk.

Bjørn Eidsvåg sin "Eg ser" på en måte vår engel sin sang, vi har brukt den på en bilde kollage på dvd som forteller om livet han, men det er Sissel Kyrkjebø som synger.

Har også vært på sorgsamlinger hvor musikk blir brukt, "jag vill alltid älska" med carola er også veldig fin.

Sangene setter ord på følelser som ikke er så lette å forklare.

Var på en konsert med Bjørn Eidsvåg for snart et år siden og han er jo bare helt fantastik som klarer å ta med seg folket på en så foltt følelsesmessig reiser fra glede til sorg og tilbake til glede igjen.

Det er mye hjelp i musikk....

Skrevet

bare for å blande seg litt her, så må eg bare si musikk er fantastisk!

har alltid brukt stones sin anybody seen my baby - i sorg. og gjør det ennå. kjenner tankene mine blir så mye lettere da, og jeg blir roligere til sinns, og sitter til slutt igjen med en følelse av ro.

(ei venninne av meg, hun bruker eminem. av alle ting..)

Skrevet

Ja det er helt riktig, musikk er sjelens føde...

tenk om flere ville se at musikken kan fremkalle hele følelsesspekteret.

Og selv om en type musikk brukes i begravelser så er den jo fin allikevel?

Jeg hører mye på klassisk musikk og der er en av mine favoritter Tomazo Albinoni... Rart hvor mye en instrumental sang kan få frem av følelser.

Skrevet

Det var musikken som klart å få meg til å se at jeg måtte gå fra en eks.... satte på musikk og vips så kom alle følelsene og jeg fikk bestemt meg.

Musikk er flott... som hjelp til mye. :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...