Anonym bruker Skrevet 29. februar 2008 #1 Skrevet 29. februar 2008 Hei, Uff er så oppgitt over folk som elsker å lage krøll. I går fikk jeg et brev om Nav hadde fått et innkommende tips om at jeg muligens utnyttet sykepengerettighetene mine. Jeg er innvilget omskollering og begynner på skole til høsten. Jeg regner med at dette er fordi jeg mottar sykepenger fra to arbeidsgivere blant annet en liten trenings jobb.. Jeg kan ikke utføre den type trening og arbeidsplassen har ikke tilrettelagt for meg. Etter å biltt frøset ut har jeg begynt å trene for meg selv og min egen helse og får selvsagt ikke penger for det, på et annet studio. OG derfor har vel min gamle arbeidsplass sendt inn tips. Gruer meg veldig, det er så fort gjort å bli trillet rundt hos disse folkene. Noen råd?
Anonym bruker Skrevet 29. februar 2008 #2 Skrevet 29. februar 2008 vær ærlig og svar på det dei lurer på. vis medlemskort fra der du trener nå, evt kvitteringer for betalte timer. Det er tragisk at en skal måte bevise ting hele tiden
Anonym bruker Skrevet 29. februar 2008 #3 Skrevet 29. februar 2008 Vel, i min mening er det å utnytte rettighetene dersom du fremdeles kan trene, bare en annen plass. Omskolering skal jo ikke innvilges pga dårlig arbeidsmiljø men fordi helsen din ikke gir deg mulighet til å utøve yrket din i noen form eller med noen tilrettelegging. Hvis det bare er en enkelt arbeidsgiver som ikke tilrettelegger, kan du jo fint utøve yrket ditt hos en annen arbeidsgiver og det er ikke statens oppgave å påkoste deg en ny utdannelse.
Anonym bruker Skrevet 29. februar 2008 #4 Skrevet 29. februar 2008 Hei, jeg tror du har missforstått litt. Dette var en bi jobb, min hoved jobb som jeg skal omskolleres fra er noe helt annet, men jeg er sykemld fra begge jobber. Den trening jeg gjør i dag er noe helt annen enn hva jobben innebar. Det er stor forskjell på kampsport og styrk øvelser for rygg og generell kropp.
Anonym bruker Skrevet 29. februar 2008 #5 Skrevet 29. februar 2008 Vel, isåfall har de jo ingen sak. og møtet blir bare en rutinegreie. Sikker på at det ikke er vanlig dialogmøte du er innkalt til - et sånt som skal avholdes av trygdekontoret etter 1/2 år uasnsett?
Anonym bruker Skrevet 29. februar 2008 #6 Skrevet 29. februar 2008 Må berre kommentere litt; det er forskjell på trenerjobb og eigentrening, er det ikkje? mtp tempo og varighet/pauser.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå