2jenterå1gutt Skrevet 29. februar 2008 #1 Skrevet 29. februar 2008 Det lille barnet gråter. Men moren er ikke der. Barnet trenger noen. Hvor er alle sammen? Dagene går. Noen kommer inn. Hva har skjedd? Barnet puster ikke lenger. Det bare ligger der, kaldt. Øynene er lukket, munnen er stille. Det vakre, lille barnet verden glemte
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 29. februar 2008 #3 Skrevet 29. februar 2008 Hva i all verden er fint med det diktet?
Veronica,Victor&Adelina<3 Skrevet 29. februar 2008 #4 Skrevet 29. februar 2008 Jeg syntes det var fælt jeg:-/
2jenterå1gutt Skrevet 29. februar 2008 Forfatter #5 Skrevet 29. februar 2008 Det forteller åssen verden kan være. ok kansje ikke fint med det rører v en.
2 på jorden og 1 i himmelen Skrevet 29. februar 2008 #6 Skrevet 29. februar 2008 Nå ble jeg kjempe skuffet.... FINT??? Nei vet du hva... likte det ikke i det hele tatt.... grusomt.....
2jenterå1gutt Skrevet 29. februar 2008 Forfatter #8 Skrevet 29. februar 2008 Fint var feil ord ok. Men det får en til å tenke. livet er jo ikke bare en dans på roser. Det er mye vondt i verden,men det tenker ikke vi på som klarer å ta seg av våres barn. Er et trist dikt,men liker det pga av det ikke er rosen rødt. er jo så mange klise dikt støtt om vår vakkert alt er.
Odine! Skrevet 29. februar 2008 #9 Skrevet 29. februar 2008 Et dikt kan være "fint" og vakkert selv om det handler om fæle og tragiske ting, men her synes jeg den litterære kvaliteten var så som så.
Gjest Skrevet 29. februar 2008 #11 Skrevet 29. februar 2008 Diktet var helt forferdelig - både innholdsmessig og litterært.
2jenterå1gutt Skrevet 29. februar 2008 Forfatter #12 Skrevet 29. februar 2008 Vær sin smak veit dere.
Dronningen! Skrevet 29. februar 2008 #16 Skrevet 29. februar 2008 Dette var en grotesk måte å fortelle hvordan livet kan være.... Kan nok hende at dette er skrvet av en mor som har mistet barnet sitt. Da er dette finere Farvel av Bjørn Eidsvåg lyset va på men ingen va heima du va borte i et virvar i deg sjøl så usigelig vondt me gjor'ka me konne men du va din egen båt på egen kjøl Ref: du grein deg tom for tårer du skreik deg hås og stum du mangla seil og årer du va i drift bak tid og rom så øyna me håp et lite glimt i blikket ditt sko du komma tebake likavel nå sitte me aleina med sorg og bunnløs smerte du valg'te det verst tenk'liga farvel me fekk deg te låns du lært' oss å elska me delte din smerte når du sloss Gud - du må finnast ta vel i mot vårt barn og Herre se i nåde te oss
2 på jorden og 1 i himmelen Skrevet 29. februar 2008 #17 Skrevet 29. februar 2008 Signerer denne da, Bjørn Eidsvåg kan få sagt det på en ordentlig måte, selv de vonde og triste tingene....
2jenterå1gutt Skrevet 29. februar 2008 Forfatter #18 Skrevet 29. februar 2008 Liker ikke dikt som har Gud med i seng.
Gjest ->>- Skrevet 29. februar 2008 #19 Skrevet 29. februar 2008 Smak og smak - litterært sett er det jo fullstendig uten kvaliteter, og det kan knappest kalles en smakssak.
2 på jorden og 1 i himmelen Skrevet 29. februar 2008 #20 Skrevet 29. februar 2008 Huff håper ikke de har gud med i senga....... :-) Egentlig ikke jeg heller, men liker tekstene til bjørn eidsvåg, og som du sikkert ser av nicket mitt har jeg et englebarn, og sangen til bjørn har hjulpet mye i sorgen....
Odine! Skrevet 29. februar 2008 #21 Skrevet 29. februar 2008 Dikt er lett å skrive, men vanskelig å få til skikkelig bra.
Sivalur Skrevet 29. februar 2008 #22 Skrevet 29. februar 2008 Diktet var tragisk. Er du ute etter å lage krøll idag? Syntes du hadde et lite hyggelig svar på et annet innlegg her også. Nicket ditt er det også noe muffens med. Tror du er en kranglefant jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå