Anonym bruker Skrevet 29. februar 2008 #1 Skrevet 29. februar 2008 Gutten min er straks 6 mnd. Han er pluttselig blitt veldig glad i grøt (for tiden blander jeg litt havregrøt-ris og hvete,med maisgrøten for å sakte innføre litt gluten). Så nå vil han gjerne ha mer enn det som står på pakken at er en porsjon. kan jeg gi ham mere da? I går kveld spiste han en full posjon grøt,men ville tydeligvis ha mere.Styrtet nedpå med vann. jeg badet ham og så drakk han 200 ml. mme! Han var tydeligvis mere sulten ja! Han spiser ikke om natten lenger og får bare grøt til kvelds. Har beg.med litt skive til frokost i tillegg til mme. Til lunsj får han fruktmos og mme. og middag bare mme. bør jeg beg.med middagsmat kanskje? Han er en stor gutt på 9 kg.
--{--{-@solstråle Skrevet 29. februar 2008 #2 Skrevet 29. februar 2008 hvordan blander du inn hvete og havregrøt ris i grøten?? sikkert dumt spm men må bare spør:)
Anonym bruker Skrevet 29. februar 2008 #3 Skrevet 29. februar 2008 hehe ingen spm.er dumme spm.! Jeg bruker nan sjeene til å måle grøt porsjonen. så tar jeg 5 nan sjeer maisgrøt og 1 nan sje havregrøt feks. og blander i melkepulver og vann (har litt mindre melkepulver i når jeg har havregrøt i, siden den skal blandes med vann)
r r r Skrevet 29. februar 2008 #6 Skrevet 29. februar 2008 Hvis ungen vil ha mer enn en porsjon så er det jo ikke noe i veien for det. Vi voksne spiser jo til vi er mette, og ikke bare det som står på pakken at er en porsjon. Den er bare veiledende for å vise blandingsforholdet mellom grøtpulver og væske. Minsten min er 4,5 mnd og vil allerede nå ha mer enn en posjon grøt til kvelds. Så da lager jeg litt mer og stopper å gi når han slutter å gape. Ikke noe problem. Det er heller ikke noe i veien for å gi han middag.
Anonym bruker Skrevet 29. februar 2008 #7 Skrevet 29. februar 2008 HI ok.takk for svar. er bare litt redd for å gi ham for mye... men bedre at han får til han er mett enn at han får for lite hvertfall. Men lurte på om jeg beg.å gi middagsmat at han da kanskje ble mindre sulten til kvelden og at det da gjerne holdt med en porsjon grøt!?
Anonym bruker Skrevet 29. februar 2008 #8 Skrevet 29. februar 2008 Gutten min er også 6 mnd, og har fått grøt siden han var 4 mnd. Han er også veldig glad i både grøt og middag, og han har stor apetitt. Jeg har sluttet å måle opp pulveret slik jeg gjorde i begynnelsen, og lager nå bare en forholdsvis stor porsjon grøt. (kanskje ca dobbelt så stor som det står på pakken). Han spiser opp alt og får også enten en fruktmos eller 1/2 most banan, og enda sitter han og vil ha mer! Han er ikke så glad i melk lenger, spesielt drikker han lite i de måltidene når han får fast føde. Jeg sørger for å blande grøten litt tynn slik at han får i seg nok væske, og gir han vann både mellom måltider og etter avsluttet måltid. Vil gjerne at han skal bli mett, så derfor gir jeg heller mer grøt enn det står på pakken! Og det er det samme når det kommer til middag. Ferdigmiddag på glass veier 195g, men middagen jeg lager selv måler jeg opp til ca 225g, og også da spiser han opp rubbel og bit! Så jeg tror at noen barn har større appetitt enn andre barn, akkurat som oss voksne. Sønnen min er langt ifra tjukk, heller slank, men han er veldig aktiv og trenger nok masse enegi!
Anonym bruker Skrevet 29. februar 2008 #9 Skrevet 29. februar 2008 HI Takk for svar Sønnen min er ganske lubben da. Men det var han da jeg full ammet til han var 4,5 mnd også. Så det er nok bare han som er sånn. Er ikke før nå i det siste han har fått så god apetitt... men da skal jeg lage ekstra store grøt porsjoner heretter, så ser jeg hvor mye han vil ha. og så skal jeg begynne med middagsmat
9nah Skrevet 29. februar 2008 #10 Skrevet 29. februar 2008 jenta mi på 8 mnd har spist dobbel porsjon grøt morgen og kveld i flere mnd alt. er slank og fin, men spiser MYYYE! Spurt på helsestasjonen om det er ok, og de kan spise så mye de vil, sier de der.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå