Gå til innhold

Minste jenta i barnehagen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg leverte Mia i barnehagen i dag, og snakket litt med lederen. Fikk vite at Mia - som den yngste og nyeste - blir dyttet litt rundt og ikke tar igjen. Hun hadde strevet lenge med å komme seg opp på en sofapute, så kom en gutt som er en hel uke eldre og dyttet på henne, og da hun ikke rikket seg så tok han en gaffel og dasket henne i hodet. Hun gjorde ikke tegn til forsvar, så visst bare litt lei seg ut. Fikk helt vondt i meg når jeg hørte det, måtte bare si hade og gå før tårene trillet. For de av dere som kjenner Mia så vet dere at dette er helt uvanlig oppførsel, og hun har jo alltid vært en tøffing og har aldri "tatt imot" noe. Nå sitter hun tydeligvis spak og bare lar de andre herje som de vil. Ikke lett å være nederst på rangstigen.

Måtte bare få det ut...klarer ikke helt å konse om jobben i dag. Håper det går seg til snart og at hun blir litt mer varm i trøya. Nå var plutselig ikke barnehage så stas lengre :-/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff da! Stakkars lille Mia!!!

Det må ha vært helt forferdelig å høre! Uff, ble skikkelig trist jeg nå!

Sa de noe om hva man kan gjøre for å hjelpe Mia til å ta igjen? Håper de følger litt ekstra med på henne siden hun er minste i flokken! Hun er jo så innmari tøff egentlig så skjønner godt at du blir bekymret ja!

Goooood klem til deg og Mia fra meg og Camilla!

Skrevet

Hei.

En ordentlig trøste klem til deg. Du skal se det går seg til og at det ordner seg. Gi dem beskjed om at de får følge litt ekstra med og gi beskjed til de barna som er slemme. Hun har jo vært veldig frempå og tøff de gangene vi har vært samlet så du skal se at det bare er litt tidlig for henne enda i denne settingen. Mathilde blir også yngst i barnehagen så det er bra du sier fra om dette. For da får vi se hvordan hun oppfører seg også. Prøv å få avklart med dem hvordan de følger dette opp og så skal du se at Mia snart tar igjen og sier fra. Kanskje hun bare ble litt paff og satt ut. De er jo som små kopier av oss voksne og ofte er det jo sånn at man er forskjellig i ulike settinger.

God klem fra oss til dere begge.

Skrevet

Huff, så leit og trist. Det er tungt for et mamma hjerte å høre! Man vil jo så gjerne ta igjen for disse små også! Ikke lett å være minst og bli herjet med. Men Mia er jo ganske så tøff og jeg velger å tro at hun ikke vil ta i mot hva som helst og at hun sier i fra når nok er nok. Kanskje dette er en del av leken, og at man bare må finne sin rolle? Uansett så håper og tror jeg at de som jobber der trer inn ved behov og setter rettferdighet og oppførsel foran. Mia er jo i hvertfall høflig og ikke minst jente, det er vel derfor vi blir som vi blir...

Lykke til, sender over trøste klem til dere begge!

Skrevet

Takk for gode klemmer :-)

Gårsdagen var dritt. Tenkte så mye på det og tilbragte halve dagen på do mens tårene trillet, tror de andre lurte fælt på hva slags rar allergi jeg hadde. Tullemamma! Man blir altså så utrolig følsom ovenfor sånne ting! Jeg ble så overrasket, en grunn til at jeg har trivdes så godt på jobben er jo at jeg har hatt vissheten om at lillemor har hatt det bra. Så viser det seg at hun ikke hadde det så bra som jeg trodde, og det gjør vondt. De fikk det til å høres ut som hun er gruppas hakkekylling, og henne kjenner jeg ikke igjen. Hvor er den tøffe jenta mi?

Regner med at det går seg til, det er nok ikke så alvorlig og sikkert helt vanlig å måtte klatre i rangstigen. Tror de skjønte at jeg reagerte på det, for da jeg hentet henne understreket de at i dag hadde hun hatt en så fin dag, smilt og ledd masse og tødd opp en hel del. Hun hadde lekt inne mens de andre hadde vært ute, det skjønner jeg ikke helt. Ikke rart man blir utafor da. Men jeg tar en prat med de på mandag, så får vi oppklart om det er noe å reagere på. Nå skal vi jentene kose oss mens pappa er bortreist, kanskje bake boller til han kommer hjem.

God helg til alle :-)

Skrevet

Skjønner godt at du ble utrolig lei deg av en sånn beskjed ja!

Ta en god prat med dem på mandag og få dem til å passe på Mia men samtidig inkludere henne med de andre. Om de har henne inne mens alle de andre er ute så er jo ikke det bra heller....

Håper dere koser dere med bollebaking, tipper pappan blir happy da ja :-)

God helg

Skrevet

Skjønner godt at du ble lei deg! Ikke noe morsomt å få en slik beskjed.

Det går seg sikkert til etter hvert. Hun er jo fortsatt ganske ny i bhg og det tar sikkert litt tid før hun er så trygg at hun kan være helt seg selv der. Og du merker jo at hun trives der!

Jeg merker på Amanda at hun er mye tøffere i bhg nå enn når hun begynte i midten av januar. I begynnelsen var hun mer reservert og holdt seg nærme de som jobber der, men nå som hun er veldig trygg og kjent der tør hun å vise frem hele sin personlighet!

Lykke til og ikke tenk på det i helgen!

Skrevet

Glemte å skrive om det å leke ute... I barnehagen til Amanda pleier alle å gå ut, men de tar inn de minste tidligere fordi at de har så vanskelig å bevege seg ute i snøen og kjeder seg. Og i begynnelsen var det veldig greit å leke alene, eller med få barn, inne for å bli kjent med rommene og personalet, så det kan jo hende at hun ikke har vært inne hele tiden eller at personalet har hatt noen lure tanker...? Men prat med dem på mandag. Det er viktig at de får hvite hva du synes er viktig!

Skrevet

En klem fra oss også.

Håper det går seg til og at Mia kommer til å trives i barnehagen. Som du sier er det sikkert ikke enkelt å være yngst, men Mia er en klok "dame" og lærer nok fort hvordan hun skal ta igjen. Hun må nok bare bli litt varm i trøyen først :-)

Håper du får tatt en prat med dem på mandag, så du får en klarhet i hva personalet tenker og hvordan de handler for å håndtere slike ting.

Skrevet

Uff, stakkar lille Mia! Ikke bare bare å være minst. Skjønner godt at du måtte tilbringe litt tid på do... Men du får trøste deg med at alle som skal gå i barnehage må nok gjennom mye av det samme. Og barnehagen til Mia virker jo veldig proff, så de er nok sikkert klar over hvordan de skal følge opp dette. Men ta en real prat med dem, slik at du føler deg litt mer trygg på at Mia trives og har det bra.

Lykke til begge to!

Skrevet

Jeg tok en liten prat med de i dag, og skjønner at jeg har nok overreagert. I mitt hode var alt mye verre enn det antakeligvis var. Det er ikke helt uvanlig dette her, og noe de må igjennom. Det er kanskje en størst omstilling for mamma. Det var hardt å vite at den tøffe jenta ikke tar igjen, men en hakkekylling er hun heldigvis ikke. Sistemann i en eksisterende gjeng er aldri varm i trøya etter kort tid, sånn er det jo for oss alle.

Men i dag har hun vært ute og lekt med de andre, hun har også begynt å søke kontakt med noen av barna og ikke bare de voksne, så det går riktige veien. Det er vanlig at de bruker litt tid på å bli kjent med de voksne først, og også utforske selve lokalene. Jeg må le litt av meg selv, når jeg reagerer som jeg gjør på dette lille her, tenk hvordan tenårene blir hehe. Typisk førstegangsmamma tenker jeg ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...