lillemirakel!! Skrevet 29. februar 2008 #1 Skrevet 29. februar 2008 Jeg er 6 uker på vei og har tidligere trent relativt mye kondisjon og hard styrketrening. Nå er jeg blitt skikkelig pyse! JEg vet at man egentlig kan holde på som før bare ikke trene så harde styrkeøkter og ikke så høyt opp i puls, men ....i dag skal jeg løpe litt og trene litt styrke etterpå....men det føles ikke helt riktig. Tenkte liksom at jeg skulle vente til uke 12 med å trene for fullt igjen. Hva gjør dere!?
ChellBell - har født! Skrevet 29. februar 2008 #2 Skrevet 29. februar 2008 Det er jo riktig som du sier at vi kan fortsette å trene, men man blir så obs på magen at det føles litt skummelt. På en side så blir det feil å presse seg til å gjøre noe man føler er feil, men på en annen side så tror jeg du får utrolig mye positivt utbytte av å fortsette å trene. Jeg er 7+0 og er for tiden mye kvalm og svimmel så jeg orker dessverre ikke trene, men så fort denne kvalmen forsvinner (noe jeg håper vil skje snart....) så skal jeg fortsette med spinning, men passe på at pulsen ligger under 70%
Lova Skrevet 29. februar 2008 #3 Skrevet 29. februar 2008 Jeg er også vant til å trene mye, og forstår godt hva du mener.Leste på nett i går at pilates og svømming er den beste treningsformen når man er gravid.Det har jeg tenkt til å begynne med, i tillegg til rask gange og litt styrkeøvelser.
Gjest Skrevet 29. februar 2008 #4 Skrevet 29. februar 2008 Hei du! Jeg er vant til å trene mye, både som treningsveileder, instruktør og utdannet lektor i idrettsvitenskap. Masteroppgaven min handlet om fysisk aktivitet og gravide kvinner så er ganske rustet på området. Det er viktig å holde seg i form hele svangerskapet. Du kan trene som før men det er viktig å trappe ned ettersom magen vokser. Jeg legger ved litt info om hvorfor det lønner seg å trene i første trimester , ikke bare de to andre: På hvilket tidspunkt i graviditeten en kvinne starter opp med trening er avgjørende for fosterets vekt. Fysisk aktivitet har stor innvirkning på placentas størrelse, men det er viktig å merke seg at denne påvirkningen skjer i starten av svangerskapet. Moderat treningsmengde tidlig i svangerskapet vil gjøre at placenta vil bli større og bedre og vil bedre blodgjennomstrømming til fosteret enn hos de som ikke trener ( Jackson et al. 2000). Det viser seg i en studie av Clapp et al. (2002) at dette gjelder kun når du har høy treningsmengde tidlig i svangerskapet, begynner du å trene sent i svangerskapet, vil ikke dette kunne påvirke størrelsen på placenta. Håper dette gav litt motivasjon til å fortsette treningen. Du behøver ikke å rene så hardt- moderat intensitet holder i massevis. I tillegg reduserer aktiviteten ern rekke plager og komplikasjoner i svangerskapet. ) Lykke til videre
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå