Gå til innhold

Dere med barn som har atopisk eksem..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en gutt på 5 mnd som har veldig tørr hud. Han får også tørre flekker på haken/halsen og magen. Av og til er flekkene røde men ikke alltid. Det blir verre hvis han bader.

Mannen min har atopiske eksem og jeg lurer på om gutten min også har det. Ha snakket med lege men har ikke fått time før om 3 uker. Jeg skulle passe på å smøre ham to ganger om dagen frem til det. Det jeg lurer på er hav dere smører barne deres med? Jeg tenker da på vanlig fuktighetskrem. Noen som har en god krem å anbefalle?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oljebad, ellers apobase, locobase og aderma.

Skrevet

Bruker locobase nå, men alle over er bra:) Oljebad er også supert.

Skrevet

Jeg har det selv og har ganske greie rutiner på hvordan jeg hamler opp med det :) nekter å bruke krem med kortison i, så jeg veksler mellom å bruke aderma exomega og en krem fra helsekosten som heter agrosan. To uker med aderma så to uker med agrosan osv. bruker jeg kun en krem hele tiden blir huden min på en måte immun og kremen slutter å funke.

I tillegg så bruker jeg eucerin dusjolje og fuktighetskrem morgen og kveld.

omega 3 er veldig viktig, og istedenfor vanlig såpe bruker jeg en såpe som er laget av olivenolje og helt uten parfyme.

Skrevet

er fan av agrosan:) Brukte den også på en del pasienter med brannskadet hud etter stråling - fungerte bra.

Skrevet

her bruker vi aderma..=) den er TOPP for både meg og snuppa som har eksem (hun atopisk, meg vet man ikke helt)

ellers så har de oxo en kjempe god olje liknende sak fra aderma, som funker kjempe fint på snuppa=)

Skrevet

Tusen, tusen takk for svar! Da får jeg ta meg en tur på apotek og helsekost og fortsette med tran.

Skrevet

Vi fikk et råd av barnelegen, han anbefalte rikshospitalets fuktighetskrem som skal være mye billigere enn de andre..

men jeg har ikke funnet den...lurer på om han egentlig mente nav badeolje, så jeg skal spørre neste uke.

vi bruker, Repair, grønn a-derma, miniderm(men fant akkurat ut at den har parabener, dumt for den virker med en gang), mildison når de forværres og en resept krem jeg ikke har hentet enda får det har ikke vært behov.

Du kan be om å få en rekvisisjon til en hudlege, de kan oftest mer enn fastlegen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...