Gjest Sekretøsa Skrevet 29. februar 2008 #1 Skrevet 29. februar 2008 I august sa de til meg at " om far skal ha permisjon, eller du går ut i jobb, så bare sier dere fra her en ukes tid i forveien, så ordner vi det".. vel... sendte mail til nav nå, med kopi til "Hovedmailen" til nav her jeg bor. Fikk svar, ene svarte at de måtte ha beskjed 2 uker i forveien, andre svarte at de måtte ha beskjed 2 mnd i forveien....????? Så leste denne "første" dama dette, og sendte mail "ser du har fått beskjed om 2 mnd, hold deg til det du"....???????????????????????????????????????????????????????????? VI HAR IKKE 2 MND!!!!! FRUSTRERT; SINT; SUR; VIL GRINE!!
Gjest Skrevet 29. februar 2008 #2 Skrevet 29. februar 2008 Jeg fikk beskjed om at de måtte ha beskjed 3 mnd i forveien..Uff hva skjer nå da? Får han ikke penger? Hpåløst :/
meg & to små vampyrer Skrevet 29. februar 2008 #3 Skrevet 29. februar 2008 Du fikk svar til slutt ja. Æsj, for noe dritt da. Kjeft på de siden de har gitt annen beskjed før. En skriftlig klage kan gjøre susen. Får hvertfall ut frustrasjonen. Og så kan du vente til du ikke er sinna med å vurdere om du sender den eller ikke:)
Gjest Skrevet 29. februar 2008 #4 Skrevet 29. februar 2008 Ro deg ned, pust dypt, ta en telefon og snakk hyggelig med din saksbehandler og forklar situasjonen. Det ordner seg nok. Vi har i hvertfall gjort endringer med bare et par ukers varsel til NAV. I vaerste fall tar det litt tid foer dere faar utbetalingene deres, men de ordner det alltid vet du *troesteklemmer fra meg*
Gjest Skrevet 29. februar 2008 #5 Skrevet 29. februar 2008 Om du kontakter dem på nytt, forklarer situasjonen og hva som har blitt sagt - så ordner deg seg sikkert. Vi gjorde store endringer på kort varsel da jeg fikk tilbud om ny jobb. Var i Bergen.
Gjest Skrevet 29. februar 2008 #6 Skrevet 29. februar 2008 Nav er bare et eneste rot som ikke kan sine egne regler.. Tro meg, de surrer værre! Ringer du et tredje nav kontor kan det hende du får et 3.svar.. Har erfaring med det desverre!
Gjest Sekretøsa Skrevet 29. februar 2008 #7 Skrevet 29. februar 2008 Han skal jo få utbetalt permisjonslønn fra jobben, ikke fra nav..... kan de ikke bare vente med og betale til jobben hans da?? For de spiller det ingen rolle om det tar 2 mnd før de får det tilbakebetalt...
Gjest Skrevet 29. februar 2008 #8 Skrevet 29. februar 2008 Kan du ikke prøve litt positiv tankegang? Merkelig mye negativ fokus på NAV her inne. Jeg synes ikke dette er så fryktelig hårreisende. Og en uke er da utrolig kort tid, litt for godt til å være sant egentlig.
Gjest Sekretøsa Skrevet 29. februar 2008 #9 Skrevet 29. februar 2008 Nei alienbud, jeg kan ikke det. jeg har ikke EN eneste positiv erfaring med nav, etter at de slo seg sammen. Ja, mulig at 1 uke er kort tid, men som sagt, det er ikke nav som skal betale lønna hans, det er ikke nav som skal beregne lønna, det er arbeidsgiver! Og når jeg får 3 forskjellige beksjeder så må det da vel for guds skyld kunne gå ann og bli frustrert? Vi har ikke 2 mnd vi, sånn er det bare. Og selvfølgelig er det hårreisende, når gubben har ferie nå, i påvente av permisjon!
Gjest Skrevet 29. februar 2008 #10 Skrevet 29. februar 2008 Vel, jeg synes ikke det er noe å banne over. Hva med å planlegge litt bedre? Og har du ingen god erfaring med NAV, så er det vel erfaringsmessig ingen god ide å stole på en ukes saksbehandlingstid.....
Gjest Skrevet 29. februar 2008 #11 Skrevet 29. februar 2008 Her betaler ogsa jobben ut permisjonspengene til gubben, og det gikk greit med 2 ukers varsel, selv om saksbehandleren klaget litt paa den korte fristen da. Du har ikke en fast person aa forholde deg til da? Det er det i vaar kommune og det fungerer i grunnen veldig greit. Mannen din faar bare gaa ut i permisjon, og det som skjer er at det tar lengre tid foer jobben faar pengene. Ring dem du, men det er lurt a vaere hofflig og saklig. Det er ikke lett a vaere nav-medarbeider med sa mye som forandres hele tiden.
Mammasin Skrevet 29. februar 2008 #12 Skrevet 29. februar 2008 Slapp av!!!!!!!!! det er mennesker og mennesker gjør feil. Ring igjen og forklar situasjonen. og at du har fått ulike beskjeder. Om arbeidsplassen skal betale kan det da ikke være noe problem. Da er det jo bare å sende inn papir som skal sendes inn også ordner det seg etter at han er i permisjon. ingenting å ta sånn på vei for:-) Haha, har alltid hatt lyst til å si det. Lykke til
SaDa Skrevet 29. februar 2008 #13 Skrevet 29. februar 2008 Nav der er bare surr og sure folk.. De roter bort sykemeldinger og bare surrer.. En stor grunn til at vi flyttet til nabokommunen.. Ikke hatt et eneste problem her. Sa fra om pappaens permisjon noen uker før og det var ikke noe problem. Så du får flytte hit du også, så slipper du irritere deg noe mere;)
SaDa Skrevet 29. februar 2008 #14 Skrevet 29. februar 2008 Alienbud: Nav der er helt ubrukelige, så jeg skjønner godt at HI er irritert
Gjest Sekretøsa Skrevet 29. februar 2008 #15 Skrevet 29. februar 2008 Hehe SaDa, ja kanskje vi kommer etter Neida, vi får nok bare bli ) Har ingen fast person, får brev fra forskjellige hele tiden. Har ringt de hver dag i en uke nå, de skulle ringe tilbake 3 av gangene, har ikke hørt en dritt. De er i møter hele dagen, er aldri inne, and so on... FRUSTRERT!!!! JO, jeg stoler faktisk på det folk sier! Så naiv er jeg, og hvis du blir så sur for at jeg spyr ut av meg galle om det her, alienbud, så får du heller la være og mase. Vi har gjort som vi har fått beskjed om på nav, de har også tidligere sagt 2 uker, sånn som hun i mailen skrev, derfor har vi tatt høyde for netopp det! Hvor mange ganger skal det være nødvendig og spørre om en ting??? Så ja, kunne sikkert planlagt det for 2 år siden, men det har vi nå engang ikke gjort!
Gjest Skrevet 29. februar 2008 #16 Skrevet 29. februar 2008 Huff, ikke bra. Kanskje du skulle tatt en tur innom og ikke gaatt din vei foer de har ordnet saken. Troppe opp med barn og utskrifter av epostene, he he. Men serioest, de maa da klare aa ordne en slik enkel sak paa et par uker ;-)
Gjest Sekretøsa Skrevet 29. februar 2008 #17 Skrevet 29. februar 2008 Ja, de burde klare det! Håper det.. hoff. Sambo har sendt mail nå, får tro vi får svar på denne siden av nyttår )
Gjest Skrevet 29. februar 2008 #18 Skrevet 29. februar 2008 Uansett så er det en fordel med positiv innstilling og hyggelig tone når du kontakter offentlige kontor. Det kommer man langt med...
2jenterå1gutt Skrevet 29. februar 2008 #19 Skrevet 29. februar 2008 Nav har rett står i dems rettning linjer. må lese alt derfra og ikke stole på det som blir sagt. tror dere at de kan alle regelene selv..njet
Gjest Sekretøsa Skrevet 29. februar 2008 #20 Skrevet 29. februar 2008 Kjære Spetakkel, tror du at jeg løfter av røret og banner og smeller når jeg ringer de? Selvfølgelig holder jeg meg saklig, OG hyggelig, jeg har da normal folksekikk!
Gjest Skrevet 29. februar 2008 #21 Skrevet 29. februar 2008 Et sånn tips når det gjelder nav, så anbefaller jeg å få dokumenter i skriftlig form alt derfra. Ring 5 ganger til sentralbordet og spør om noe så får du 5 forskjellige svar.
Gjest Skrevet 29. februar 2008 #22 Skrevet 29. februar 2008 Ikke vet jeg.. ;-) Nok av folk som gjør det.
Gjest Skrevet 29. februar 2008 #23 Skrevet 29. februar 2008 Jupp Spetakkel, jeg jobbet en gang som kundebehandler og gjett om folk kan ha mangel paa folkeskikk til tider :-/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå