Gå til innhold

Er det jeg eller min mor som er "vanskelig"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I helga skal vi dra å besøke mine foreldre på hytta på fjellet, bare en natt. Det er to soverom, og på den ene er det dobbelseng hvor mine foreldre ligger. Dette er et stort soverom med god golvplass. Det andre soverommet har køyeseng, med en vanlig seng oppe , og en seng på ca 90cm nede.

Jeg hadde håpet at foreldrene mine skulle tilby seg å ta en av ungene inne hos seg den natten vi skal ligge der, sånn at vi slapp å ligge fire stykker i de to små køyene. Ungene er jo 2 og 4, så det hadde jo vært greit om f.eks minstejenta kunne ligget mellom besteforeldrene. Har også tilbydd meg å ta med reisesenga, og sette den inn til deres rom. Hun sover hele natten.

Men tilbakemeldingene er hele tiden at "neida, det går vel fint om dere voksne tar et barn i hver køyeseng"... " så slipper dere å dra så mye med dere" ....blir litt frustrert, for tror ikke dette handler om at ikke vi skal dra med oss så mye, det er mere snakk om at de vil ha sin søvn "i fred"..De er jo "unge" besteforeldre, knapt 50 år, så hadde håpet de var mer behjelpelig...kvier meg nesten for å dra på hytta nå.

Svigers er faktisk greiere sånn, de spør alltid om det går bra for oss å ligge sånn og sånn, og går ikke av veien for å flytte litt rundt om nødvendig..

Eller er det bare jeg som er vanskelig, og ikke burde bry meg om dette??? Tar gjerne i mot kritikk...da skal jeg jenke meg for min mor;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde ikke forventet at de skulle ta ungene om natten, nei, men kanskje at vi fikk låne det største rommet.

Skrevet

Dere skal på besøk hos dine foreldre og da er jeg faktisk enig med moren din.

De vil sikkert slappe av og ha en god natts søvn de også:o)

Skrevet

Eg må berre seie at hadde det vore her, så hadde romma vore bytta om AV mine foreldre, og utan at eg hadde sagt det:)

Kan ikkje forstå tankegangen til mor di. Det er jo ikkje ei familiekøye eingang om der berre er 75 oppe og 90 nede. Og der skal det ligge 4 personar??? Kven skal kunne sove?

Skrevet

Jeg hadde ikke reagert så veldig på dette.

Det er snakk om en natt og dere han vel holde det?

Hvis hun sover hele natten kan dere vel bare ha med reisesengen og ha soveromsdøren åpnen og sengen utenfor?

Hvis ikke kan dere jo si at dere må ha dobbeltsengen og de ha køyene.

Det er lettere å få plass i en dobbelseng..

Skrevet

Hmmmm, skjønner jo at dere syns det blir trangt. Er det plass til reiseseng på deres rom?

Om ikke får dere bare gjøre det beste ut av det.

Om de ikke ønsker å ha barn der inne, så må man jo nesten respektere det, selv om man kanskje syns det er vanskelig å forstå årsaken...

Skrevet

He he, jeg må nok bare bite det i meg ja:) Har en tendens til å hisse meg opp over mye rart, så denne får jeg ta :) He he:)

Skrevet

Folk er forskjellige, men om jeg hadde vært din mor ville jeg gitt dere det største soverommet. uten tvil. og at barnebarnet evt sover i samme seng som dem må da være koselig både for liten og stor.

Skrevet

Skjønner at de vil ha en god natts søvn, men jeg ville tilbudt dere den store senga på det store rommet, slik at dere kunne sove 3 stk i den og ha med reiseseng til minstejenta. En natt i køyseng kunne de vel overlevd? Tror kanskje ikke moren din skjønner hvor trangt det blir for dere. Hvor stor er den vanlige sengen, den er vel 75 cm? Går det an å ha reisesengen inne på det rommet med køysengene, så sover en voksen alene oppe, en voksen og et barn sammen nede, og et barn i reisesengen?

Skrevet

Jeg tenker omvendt. For en natt så kan en ligge litt tett:)

Ikke alle som sover godt med barn i rommet, og det er jo vi som er foreldrene. Er det umulig med en madrass på gulvet? En av dere ligger på stuen eller jenta kan legges i reisesengen når dere skal legge dere.

Det er jo en del besteforeldre som synes det er så mye "styr" rundt barna, eller at vi som foreldre lager så mye styr rundt de. Hadde ikke reist om du ikke klarere å legge dette fra deg.

Skrevet

Dere burde enten ha fått det største rommet, eller skulle de ha tatt det ene barnet.

jeg hadde tatt det som en selvfølge!!

Ellers hadde ejg ikek dratt. Det er jo ikke plass til 2 stk i ei smal 75cm seng, ihvertfall ikke når den sengen er i overkøya.

Håper det ordner seg :)

Skrevet

Neida det er null golvplass der hvor køyene er! Men det går fint, jeg skal prøve så godt jeg kan å ikke hisse meg opp over ingenting:) he he...må vel bli flinkere til det. Vi klarer oss alltids en natt! Men takk for tilbakemelding!!

Skrevet

Jeg hadde forventa at det enten hadde tatt ene ungen eller gitt oss det største rommet...men det er meg da...og sånn våre familier er. Når vi er hos svigers så har de alltid 2 1/2 åringen på rommet til seg, det har de had siden hun var 1år gammel.

Mine foreldre pleier å ha henne på sitt rom når vi er på hytta de også...siden vi har to tette småjenter.

Synes moren din er fryktelig vanskelig hvis hun ikke legger LITT til rette..jeg tror faktisk jeg heller hadde reist et annet sted jeg hvis det hadde vært på den måten.

Skrevet

Jeg ser ikke helt problemet i at dere tar et barn hver i hver sin seng du og pappan? Det er jo fint plass til en voksen og et barn i en vanlig seng, og spesielt når det bare er for en natt.

Jeg tror vi jenter lett lar oss provosere av våre mødre. Sånn er det bare :)

Mine foreldre er også unge og spreke, men i mine øyne er de ikke så opptatt av barnebarnet som jeg hadde ventet meg. De er absolutt glad i han og stiller opp, men de er veldig glad i sin tosomhet. Nå har de bodd alene i huset uten oss barna i mange år, og lagt seg til en del vaner som gjør at det nok trisev best alene de to :) Jeg kan velge å irritere meg over det, eller tenke at; ja, ja... Jeg blir kanskje sånn jeg også en gang.

Gjest irismor
Skrevet

For å være helt ærlig så skjønner jeg ikke helt hva som er problemet.

Du forventer vel ikke at de skal flytte på seg eller ta ansvar for ditt barn om natta.

Er jo ikke verre enn å takke nei hvis dere synes det blir for trangt på hytta.

Men hva med at barna ligger på "lillerommet" og dere (eller en av dere) tar sofaen i stua.

Men sikkert ikke det svaret du ønsket.

Men hvis dine foreldre er i 50åra så jobber de sikkert fulltid og setter pris på å sove godt om natta som alle andre.

Skrevet

Jeg synes de kunne vært litt mer imøtekommende og behjelplige for to småbarnsforeldre.

Skrevet

Jeg signerer det saklig skriver her!!

Hadde det vært meg, så hadde jeg endt opp med å bli hjemme hvis de ikke hadde villet "hjelpe" til!!

Skrevet

Jeg ville ikke brydd meg noe videre om det, det er jo bare for en natt. Har ligget med ungene i senga mange ganger, og for oss så går det helt greit. Men ta med reisesenga da vel, så legger dere ungene på deres soverom om kvelden og løfter minsta over i reisesenga når dere legger dere og setter den på utsiden av soverommet deres. Så får en av dere ligge i den smale køya og den andre med foreåringen i den brede. Et barn og en voksen går fint i en 90 cm seng. Kein problem!

Fokuser på de andre sidene ved hyttebesøket isteden, og ikke la en slik filleting ødelegge for dere.

Skrevet

hehe... Jeg tror ikke jeg engang hadde tenkt så langt som å bli sur for dette... :) Har du spurt henne rett ut? For jeg og min mor har en greie der vi spør hverandre rett ut om den ene ønsker noe av den andre... Men da må man også tåle et avslag. Om du forventer at hun skal ta seg av en eller to unger en natt så er det likevel ikke sikkert at hun forventer det.

Om de er litt over 50 så er de sikkert i full jobb og trenger søvnen sin selv. Og det må du respektere. :)

Mitt forslag:en voksen og to barn i ner-køya og en voksen oppi. Om det blir trangt bytter dere om natta. :)

Jeg er sånn at jeg tar alt som svigermor sier ille opp.. Men når jeg får pustet litt og tenkt meg om så er det ikke så ille likevel. :)

Håper dere får kost dere på hytta i helga! :) God tur!

Skrevet

Jeg lurer på om jeg er bortskjemt... Mamma hadde garantert sagt at vi enten kunne ta det store rommet, eller at et av barna kunne sove sammen med dem. Jeg tar det ikke som en selvfølge, men jeg kjenner mamma; hun ville bare synes det var det koseligste i hele verden :)

Skrevet

Er nok du som er vanskelig her. Få holde deg hjemme hvis det er så stort problem m senge plasser!!!!!!!!!!!!

Skrevet

hadde aldri forventet at mini sku sove lamme andre, men det er bare fordi han hater å sove lamme andre.. han har aldri villet sove på samme rom som oss engang!

men hadde forventet å få det andre rommet. og vet at hadde det vært mine foreldre, hadde det ikke vært no spm om det heller. ikke svigers heller. når vi er hjemme, får vi alltid mamma å pappa sin seng.

så hadde eg vært deg, så hadde eg ikke dratt. hadde holdt meg hjemme, for eg hate å sove dårlig.

Skrevet

på den ene siden blir dere 4 på et lite rom... de kunne tilbudt sesg å bytte, eller hatt f.x.eldstemann i reiseseng på sitt rom

på den andre siden er det bare for ei natt..

men skjønnre at du kvier deg litt ja..man blir litt mer gretten omman ikke får sove skikkelig..

du kan jo si du kvier deg, eller at dere vurderer å bli hjemme, og høre om hun selv foreslår et bytte?...

Skrevet

synes det er din mamma som er vanskelig her !

hvorfor kan hun ikke tilby dobbelsenga dems da? slik at kanskje alle 4 kan ligge der og dine foreldre på det andre rommet...

høres neste ut som dine foreldre er godt over 60 år selv om de er under 50 som di sier...siden at de må ha en god natt søvn!!

er det ikke en helg dere skal overnatte en natt på da??

hadde det vært mine foreldre så hadde nok mamma sagt at vi kunne ta dobbelsenga, hvis ikke så hadde jeg nok spurt henne om ikke vi kunne ha bytta, og det hadde aldri mamma sagt nei til så godt kjenner jeg henne..

skulle minst tro at dine foreldre var avhengig av å ligge ved siden av hverandre hver natt siden hun ikke har tilbytt dere dobbelsenga!

hadde det vært meg så hadde jeg spurt mamman din om ikke dere kan bytte rom for du kan vel snakke med henne??

så får dere heller ta med reisesenga så en av ungene ligger i senga hos dere og den andre i reisesenga

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...