Gå til innhold

Bestille time hos jordmor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når skal man ha første time hos jordmor? Fastlegen min mente man ikkje skulle ha det før etter ordinær ultralyd. Synest det er fryktelig lenge til. Er 9+6 i dag.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan jo velge om det er fastlegen eller jordmor som skal følge deg gjennom sv.skapet. Jeg er bare 6 uker på vei og har valgt jordmor og skal til henne i uke 9:-) Hun kan ikke ta blodprøver-det tar de på sykehuset eller hos fastlegen, men føler meg tryggere på at hun vet hva hun gjør;-)

Skrevet

Rart.. første gang jeg var gravid, ringte jeg jordmoren og hørte. fikk time da jeg var 11 uker, da fikk vi høre hjertet til babyen.

Så bare ring jordmoren å spør..

Skrevet

Jepp, ej ringte jordmora. Fikk time om 4 uker, er da 13+6, so det blir bra! Håpe ho kan høre hjertet. Men trukje det bli nokke problem, er ganske tynn å lita:)

Skrevet

Det er lurt å bestille time hos jordmor. Fastlegene vil ofte ikke ha inn damene før de er over 12 uker. De fleste har masse spørsmål med en gang og synes det er lenge å vente! Til jordmor får du komme så tidlig du vil:)

Skrevet

Jeg fikk beskjed når jeg var til første legetime om at det var vanlig som førstegangsgravid med første time hos jordmor i uke 16. Så jeg fikk time når jeg er omtrent så langt kommet..

Skrevet

Kjære damer dere bestiller lege time akkurat når dere ønsker, ingen lege kan nekte dere å komme. Kjekt å få info å bøker før uke 12. Så bare ring å få time.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...