Hilsen Aud Skrevet 29. februar 2008 #2 Skrevet 29. februar 2008 Jeg gir D-vitaminer (dråper). Pga heavy gulping unngår vi tran...
♥Hilde & Emilie♥ Skrevet 29. februar 2008 Forfatter #5 Skrevet 29. februar 2008 Jeg gir også snuppa mi tran hver morgen....men når kan de få sanasol da? Eller holder det med bare tran?
Linnea&Julie Skrevet 29. februar 2008 #6 Skrevet 29. februar 2008 Linnea får tran hver kveld, under kveldsstellet! Slik slipper vi tranflekker på klærne
3 små!:) Gutt, gutt og jente! Skrevet 29. februar 2008 #7 Skrevet 29. februar 2008 Her er det tran hver morgen, og lillegutt eeeelsker det!! Hehe... Lurer også litt på dette med Sanasol... Fra når er det ok å gi det? Er det evt greit å gi Biovit istedet??
Milla-baby Skrevet 29. februar 2008 #8 Skrevet 29. februar 2008 Trenger de virkelig sanasol i tillegg til tran da? trodde det holdt med bare tran jeg... dekker ikke tran det meste, i tillegg til et godt kosthold? Jeg gir d-vit dråper nå,men skal prøve med tran igjen snart.(sist kom det bare opp igjen desverre)
♥Hilde & Emilie♥ Skrevet 29. februar 2008 Forfatter #9 Skrevet 29. februar 2008 Da jeg var liten ga mamma meg sanasol fra jeg var 4 uker gammel....men da fikk jeg vel ikke tran. Det er vel tilstrekkelig nok å gi bare tran kanskje?? inneholder jo det meste det..........! Hmmm,.....dette ska jeg spørre helsesøster om enste gang vi skal dit.
Gjest Skrevet 29. februar 2008 #10 Skrevet 29. februar 2008 Jeg gir ikke ungene tran hver dag. Vi er mye ute (D-vitamin), men det blir kanskje litt lite omega 3. Ungene får fisk et par ganger i uka, men fiskepålegg spiser ingen av dem. Men så er det den koblingen mellom tran hver dag i oppveksten og beinskjørhet da. Når jeg gir, ca 2-3 ganger i uken, så er det snakk om en teskje. Ikke mer.
♥Hilde & Emilie♥ Skrevet 29. februar 2008 Forfatter #11 Skrevet 29. februar 2008 Jeg leste i vg for litt siden av tran kunne forårsake beinskjørhet ja..........men skal vi ikke gi barna tran i det hele tatt da? Ikke lett når en hører/leser om så mye forskjellig!! På helsestasjonen sier de jo at det er sååååååååå viktig med tran............
Anonym bruker Skrevet 29. februar 2008 #12 Skrevet 29. februar 2008 Siden min datter var 2mnd for tidlig født fikk jeg streng beskjed fra sykehuset (når vi kom hjem etter 4 uker) at jeg måtte fortsette med å gi henne både folsyre og tran og sana- sol. Så ingen begrensning på alderen der ifølge sykehuset i Tønsberg iallefall
Snupi27 Skrevet 29. februar 2008 #13 Skrevet 29. februar 2008 jenta mi får d vitamin dråper om morgenen og sanasol på dagen. hun er 7 mnd. bgynte med sanasol da hun var 6 mnd og d vitamindråper da hun var 4 uker
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå