Gå til innhold

Gir dere babyen tran? sanasol?....

Anbefalte innlegg

Skrevet

eller begge deler??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gir D-vitaminer (dråper). Pga heavy gulping unngår vi tran...

Skrevet

Gir tran hver morgen :o)

Skrevet

tran her også :)

Skrevet

Jeg gir også snuppa mi tran hver morgen....men når kan de få sanasol da?

Eller holder det med bare tran?

Skrevet

Linnea får tran hver kveld, under kveldsstellet! Slik slipper vi tranflekker på klærne ;)

Skrevet

Her er det tran hver morgen, og lillegutt eeeelsker det!! Hehe... Lurer også litt på dette med Sanasol... Fra når er det ok å gi det? Er det evt greit å gi Biovit istedet??

Skrevet

Trenger de virkelig sanasol i tillegg til tran da? trodde det holdt med bare tran jeg... dekker ikke tran det meste, i tillegg til et godt kosthold?

Jeg gir d-vit dråper nå,men skal prøve med tran igjen snart.(sist kom det bare opp igjen desverre)

Skrevet

Da jeg var liten ga mamma meg sanasol fra jeg var 4 uker gammel....men da fikk jeg vel ikke tran.

Det er vel tilstrekkelig nok å gi bare tran kanskje?? inneholder jo det meste det..........!

Hmmm,.....dette ska jeg spørre helsesøster om enste gang vi skal dit.

Skrevet

Jeg gir ikke ungene tran hver dag. Vi er mye ute (D-vitamin), men det blir kanskje litt lite omega 3. Ungene får fisk et par ganger i uka, men fiskepålegg spiser ingen av dem.

Men så er det den koblingen mellom tran hver dag i oppveksten og beinskjørhet da. Når jeg gir, ca 2-3 ganger i uken, så er det snakk om en teskje. Ikke mer.

Skrevet

Jeg leste i vg for litt siden av tran kunne forårsake beinskjørhet ja..........men skal vi ikke gi barna tran i det hele tatt da?

Ikke lett når en hører/leser om så mye forskjellig!!

På helsestasjonen sier de jo at det er sååååååååå viktig med tran............

Skrevet

Siden min datter var 2mnd for tidlig født fikk jeg streng beskjed fra sykehuset (når vi kom hjem etter 4 uker) at jeg måtte fortsette med å gi henne både folsyre og tran og sana- sol. Så ingen begrensning på alderen der ifølge sykehuset i Tønsberg iallefall :)

Skrevet

jenta mi får d vitamin dråper om morgenen og sanasol på dagen.

hun er 7 mnd.

bgynte med sanasol da hun var 6 mnd og d vitamindråper da hun var 4 uker

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...