MamiMaribel Skrevet 29. februar 2008 #1 Skrevet 29. februar 2008 og lurte på om mannen min kanskje var en veldig stor mann...da jeg sa han ikke er spesielt stor, men veide 5200 gr og var 55 lang ved fødsel, anbefalte han meg å gi beskjed om dette ved anskomst til føden. Jeg lurte på om ikke det kunne være lurt å få estimert babyens størrelse på forhånd, da, men det syns han ikke var noe vits i. Hvorfor henge seg opp i størrelsen da, hvis ikke det skal gjøres noe med ? Var noen av dere til kontroll for å estimere babyen størrelse ? Og hvorfor ?
Anne-B. Skrevet 29. februar 2008 #2 Skrevet 29. februar 2008 Jeg var, da jeg hadde gått 14 dager over. Hun ble estimert til 4,5 kg, men det viste seg at det var en halvkilo for mye da hun først var kommet ut. Du kan jo bare ringe føden og høre selv.
Gjest Skrevet 29. februar 2008 #3 Skrevet 29. februar 2008 Jeg hadde også GIGANTISK mage på slutten, legen komenterte det også, Men ble ikke noe mer snakk om det snuppa var 3750 og 50 lang, altså ingen gigantisk baby, men rundt gjennomsnittet.
Gjest Skrevet 29. februar 2008 #4 Skrevet 29. februar 2008 Jeg var ikke på noen kontroll, men lå over skjema hele tiden. MEN jordmor burde sendt meg til kontroll av bekkenet mitt.. Var bare flaks at det gikk bra. Han var ikke så veldig stor 3680 og 51 cm, og det var såvidt det gikk... Hvis legen sier det så bør han iallefall sjekke at bekkenet ditt er stort nok til en stor baby sier jeg.. Men det er ofte de tar feil på estimering av vekt. Ei venninne fikk beskjed om at gutten hennes kom til å veie 4600-4800gr men han veide 3900.. Men hvis du er bekymret så kan du jo ringe føden å høre.
meg & to små vampyrer Skrevet 29. februar 2008 #5 Skrevet 29. februar 2008 De estimerte størrelsen på min sønn fordi han lå i sete (sykehuset ville helst at alle skule føde i sete om de kunne). Jeg er liten, nett, 161 høy, min mann er mye kraftigere enn meg og 190 høy. Gutten i magen var ikke spesielt stor, men litt under snittet. Dette sa de da de estimerte ham og det stemte godt med da han kom ut og var 3360 tung og 48 cm lang.
petite fleur Skrevet 29. februar 2008 #6 Skrevet 29. februar 2008 Jordmoren min sa også flere ganger at jeg hadde så stor og høy mage, og hun ville sende meg på sykehus for sjekk. Nå kom gutten før vi kom så langt, og han var bare 48 cm og 3398 g. Hadde mye fostervann og stor morkake ;-)
Gjest Skrevet 29. februar 2008 #7 Skrevet 29. februar 2008 Jeg var ca 4 uker før fødsel til ul.,da anslo de han til 3,8 ca...Men 4 uker etter var han 3 kg.Så lett å ta feil.
MamiMaribel Skrevet 29. februar 2008 Forfatter #8 Skrevet 29. februar 2008 Ja, jeg ringer føden,det er fort gjort:-) Ingen vits i å gå og gruble. Jeg har bare blitt littegrann bekymret i det siste, siden legen gnir det så himla inn. Til nå har jeg bare tenkt at ungen kommer jo uansett ut på en eller annen måte, og førstemann veide 3400 og var 50 cm lang. Jente, som nå.
meg & to små vampyrer Skrevet 29. februar 2008 #9 Skrevet 29. februar 2008 Du, om du er litt lav og lite f.eks. så blir jo også magen fryktelig stor ofte da... Men det var kanskje noen andre mål legen kikka på?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå