en gutt utenfor og en i magen Skrevet 29. februar 2008 #1 Skrevet 29. februar 2008 Har en liten på 1 år som har fått spysjuken. Noen gode forslag til mat som er bra å gi? Foreløpig kommer all mat opp igjen. Noen som binder magen?
Anonym bruker Skrevet 29. februar 2008 #2 Skrevet 29. februar 2008 Blæbærsaft, farris og eplemost, uten kullsyre da. Eller er salt kjeks, skruer osv også bra å begynne m når de kan spise litt igjen. Fælt m spysyke =( Hatt den selv her for noen uker siden
ambujenta Skrevet 29. februar 2008 #3 Skrevet 29. februar 2008 Samme her å. dattra vår på 1 år er syk nå. Bland eplemost og farris. Tror det er 1/3 farris og 2/3 eplemost det skal være. Ellers har snuppa mi fått kjeks og saft. Det er det eneste hun vil ha, så da får hun det nå når hun er syk.
Bridy og lille øks med umbrako Skrevet 2. mars 2008 #4 Skrevet 2. mars 2008 Min er også spy syk. Han går å knasker bokstav kjeks. Tørre ting som kjeks binder magen litt. Viktig at dem får i seg veske når de har kasta opp.
candymams Skrevet 2. mars 2008 #5 Skrevet 2. mars 2008 kokt risvann binder magen. du kan koke litt ris og sile vannet, smaker ikke noe godt så du kan blande vannet med feks. saft
Hæppi Surmus Skrevet 4. mars 2008 #6 Skrevet 4. mars 2008 DRIKKE!! Det er det viktigste, gjerne t-skje vis. Litt og litt.. Når det gjelder mat så kommer det i andre rekke, det er veske som er viktigst.
Stjerne37 Skrevet 4. mars 2008 #7 Skrevet 4. mars 2008 Cola uten kullsyre er fantastisk bra,men kanskje ikke lurt å nevne på dib liksom hehe:)
Gjest Skrevet 4. mars 2008 #8 Skrevet 4. mars 2008 Cola er IKKE bra- hvertfall for ikke små barn med eller uten kullsyre. Colaen kan gi urolig mage i form av diare pga colaens stoffer, og kan også gi kvalme igjen ettersom sukkernivået i brusen er skyhøyt! Bland eplemost og farris- gi raspet eple- alt dette binder magen!
Stjerne37 Skrevet 4. mars 2008 #9 Skrevet 4. mars 2008 Snodig siden jeg fikk beskjed av legen å røre ut litt cola til guttungen da han var syk.De fleste jeg kjenner gjør det samme til sine barn og brukt det selv og det har hjelpt. Men for all del,snakker ikke om 1.5l cola til ungen.
Gjest Skrevet 4. mars 2008 #10 Skrevet 4. mars 2008 *kremt* Rart at en allmennlege ANBEFALER cola til ungen når man nesten får "pisken på ræva" av HS for å gi ungen litt juice :-) Avgjør selv hva som er best for ditt barn! jeg delte bare min mening om hva som var bedre enn Cola.
Stjerne37 Skrevet 4. mars 2008 #11 Skrevet 4. mars 2008 Nå var jeg ikke oppgitt over deg altså,men det at fagfolk sier forskjellig,leger og HS. Helt enig med deg at en får bruke det som funker best for en selv:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå