liljen Skrevet 29. februar 2008 #1 Skrevet 29. februar 2008 hadde en uke med rød-/brunlig utflod første uken i februar. 10 februar kom en kjempe blødning. Jeg ringte til legen og fikk komme til etterhvert- etter undersøkelse og blodprøvetakning ble det påvist SA. jeg fikk beskjed om å la kroppen ordne opp- så det tenkte jeg kom til å gå fint, men så hadde jeg blødninger på blødninger og tilslutt syntes jeg det begynte å bli psykisk slitsom så jeg kontaktet en spesialist jeg var hos for svangerskapet. Jeg fikk time til utskrapning i går- det viste seg at det fremdeles var mye rester igjen, så viss jeg ikke hadde kommet da så hadde det gått uker før ting normaliserte seg igjen- for min del er det en lettelse.... så nå er vi klare for å prøve på ny igjen, men legen sa vent en menstruasjon til vi prøver igjen- svaret jeg får når jeg spør hvorfor er at kroppen skal få hvile og at hormonene skal bli normale igjen.... når jeg spurte hva som kunne skje om vi ble gravide før menstruasjon sa han bare at det ville han prøvd å unngå.... hva tenker dere?og hvilke erfaringer har dere?
lin76 Skrevet 29. februar 2008 #2 Skrevet 29. februar 2008 Eg har kjempegod erfaring med å venta ein menssyklus først. Mista i slutten av november, fekk mensen ca midt i desember, hadde sex rundt eggløysing ca nyttår, og festa ny spire tidleg i januar. Er no 10+2, har vore på ultralyd i dag og helsa på ei lita spire med bankande hjerte og vinkande armar! Lukke til same kva du bestemmer deg for å gjera!
liljen Skrevet 29. februar 2008 Forfatter #3 Skrevet 29. februar 2008 GRATULERER!!!!leste innlegget ditt. Så kjekt å høre at alt er bra;O) tusen takk for svar-stter stor pris på det- det er kjekt å kunne få "pratet" med noen som har opplevd det samme selv. Vi har bestemt oss for å vente en syklus. Jeg tenker at dersom vi ikke gjør det så vil bekymringene være enda større for at det ikke skal gå bra, siden legene anbefaler å vente. så nå er det bare å vente på at TR skal komme-får håpe jeg får den like kjapt som deg;O) hadde du utskrapning? lykke til med den voksende magen
¤suzy¤07¤09¤okt10 Skrevet 29. februar 2008 #4 Skrevet 29. februar 2008 Hei Liljen. Da jeg hadde utskrapning 11 feb, spurte jeg om det samme. Hun sa til meg at det ikke var medisink grunn for at en skulle vente, men at dersom en ventet en mens ville en bedre vite når eggløsningen var og lettere vite hvor langt en var på vei. Så vi heiv oss i det og startet prøvingen allerede ei uke etter. En skal vist være veldig fruktbar rett etter sa/ma! Venter på mens som skal etter boka komme i uke 10. Tror ikke det funket akkurat denne gangen, kjenner jo selvfølgelig litt stikking her og der og tolker alt som symtomer. Jeg vil være redd uansett om jeg hadde ventet et par mens eller ikke. Etter to sa og en ma ligger det i bak hodet hele tiden. En må bare håpe og tro at neste gang går alt etter boka:) Eneste goden er at jeg nå vil få god oppfølging neste svangerskap!!
liljen Skrevet 1. mars 2008 Forfatter #5 Skrevet 1. mars 2008 hei suzy84 tusen takk for svar hvor lenge blødde du etter utskrapingen? hm....noen sier det ene og andre sier det andre;O) jeg er bare redd for at dersom man prøver igjen rett etterpå og man blir gravid, så er sjansen større for en SA igjen....? ja ja...hadde sånn halveis bestemt meg for å vente til mens, men når jeg leser innlegget ditt så blir jeg jammen meg usikker.... du må holde meg oppdatert om det klaffet for dere da;O)
makatty Skrevet 2. mars 2008 #6 Skrevet 2. mars 2008 Hei jeg hadde en Sa da fant legen ut at jeg hadde PCO. Så han sa jeg skulle slippe å vente på neste mens (har veldig uregelmessig mens og hadde prøvd å bli gravid i 1 år før Sa) Så jeg fikk piller for å få mens så pergotime (stimmulerer eggløsningen). Jeg var heldig ble gravid 3 uker etter Sa og nå har vi en nydelig datter. Men jeg kan forstå det med å la kroppen normalisere seg, vet at det er mange som blir gravide rett etter en Sa og har et fin graviditet. Men man bør vel høre på legen bare dumt de mener så forskjellig!!! Vanskelig å vite hva man skal gjøre. Var vell ikke til så mye hjelp. men lykke til på ferden.....
lin76 Skrevet 3. mars 2008 #7 Skrevet 3. mars 2008 Hei Liljen. Har vore vekkreist heile helga, derfor litt taus. Men tilbake no! Trur det er smart å venta ein syklus, både fordi det blir lettare å berekna termin då og fordi du slepp å gå og lura på om du har gjort noko "feil" viss ikkje - akkurat som du skriv. Eg hadde ikkje utskraping. Kroppen ordna opp sjølv, med MASSE blod og krampe som kom i tak. Kryssar fingrane for at du blir like heldig som meg!
Mor til engelen Lucas *4pp* Skrevet 3. mars 2008 #8 Skrevet 3. mars 2008 Hei Jeg har ikke hatt noen SA som du, men en dødfødsel i uke 31. Jeg spurte også legen når vi kunne begynne å prøve igjen. De på sykehuset så helst man ventet med å prøve etter første mens, men synes det var helt greit at vi ikke brukte prevensjon før det, for kroppen blir vel gravid når den er klar for det igjen. Det er nu 20 uker siden dødfødselen, og jeg tror jeg først nu for en uke siden hadde min første eggløsning etter fødselen. Så håper jeg på at kroppen nå er klar for en ny graviditet. Men det går helt sikkert fortere etter en SA, da kroppen ikke har vært igjennom den samme belastning, som et nesten fullendt svangerskap og fødsel. Lykke til med prøvingen Hilsen
solv Skrevet 3. mars 2008 #9 Skrevet 3. mars 2008 Jeg mistet i slutten av November litt over 9 uker . Fikk mensen ca 1 mnd etter aborten , ventet en syklus og er nå gravid igjen. Jeg har gått til akupunktur da , og jeg mener det har hjelpet meg mye. Blitt kvitt mye spenninger i kroppen etter sp, samtidig som at jeg tror kroppen blir mere motakelig. lykke til
liljen Skrevet 4. mars 2008 Forfatter #10 Skrevet 4. mars 2008 tusen takk for alle svar;O)utrolig kjekt å få høre noen erfaringer fra andre i samme situasjon vi tenker at vi tar ting som det kommer...kommer menstruasjonen så kommer den, kommer den ikke så er det også bra;O)
Gutt 08 Jente11 Skrevet 21. mars 2008 #11 Skrevet 21. mars 2008 Hei! Ser det er ei stund siden dette innlegget har blitt svart på, men etter jeg hadde MA fikk jeg høre disse grunnene for å vente en mensperiode: 1. Lettere å beregne når befruktningen har skjedd (Som har blitt nevnt tidligere) 2. Noe med at livmora har godt av en menstruasjon for å rense ut helt etter MA, slik at den skal være mest mulig klar for et nytt barn. Tror det var noe med at livmorveggen hadde godt av det... (Hmm..fikk høre det i oktober, så har glemt litt av det som ble sagt...) MEN, forskjellige leger gir ulike råd på dette området. Jeg og mannen min var glade for at vi ventet, men dette var mest fordi vi trengte litt tid til å bearbeide det som hadde skjedd før vi prøvde igjen. Er forreste gravid igjen i 13.uke, og alt ser ut til å gå bra denne gangen:) Lykke til alle sammen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå