TurangaLeela Skrevet 29. februar 2008 #1 Skrevet 29. februar 2008 I det siste har han hatt noen voldsomme raserianfall, de er både skremmende og litt irriterende, fordi det varer så lenge og ingenting hjelper. Det har hendt i barnehagen og. Det kommer av filleting, som at han ikke får vaske hendene for tredje gang osv... Er dette vanlig? Er det begynnelsen på trassalder?
Gjest Skrevet 29. februar 2008 #2 Skrevet 29. februar 2008 Helt dagligdags her ivertfall. Slitsomt, irriterende......men ganske så normalt. Her i huset har minste utrolig lite språk og det forsterker gjerne frustrasjonsanfallene....som jeg velger å kalle dem.
TurangaLeela Skrevet 29. februar 2008 Forfatter #3 Skrevet 29. februar 2008 Sønnen min har også lite språk, han er nettopp blitt 2 og det er nå noen ord begynner å komme.
Gjest Skrevet 29. februar 2008 #4 Skrevet 29. februar 2008 Er veldig sikker på at manglende språk har en forsterkende innvirkning på anfallene. Mellomste snakket masse allerede når hun var 15 mnd og vi hadde ikke det problemet med henne. Sunniva klikker på et sekund hvis jeg misforstår og f.eks hjelper henne av med klær osv. Hun blir 2 først i mai hehehehe
Gjest Skrevet 29. februar 2008 #5 Skrevet 29. februar 2008 Fra 1,5 til 4 er det vanlig med sånne anfall, og i perioder kommer det hyppig. De er jo mye frustrert så det kommer vel kanskje til uttrykk på den måten. Velkommen:)
Gjest Skrevet 29. februar 2008 #6 Skrevet 29. februar 2008 En av gutta mine var litt sen i språket og han hadde hyppige anfall i perioder. Han ble ikke forstått og var frustrert, samtidig som han sikkert konsentrerte seg for å snakke. Han som var tidligere med språket var litt roligere, men anfallene kom jo der også. Lar de rase fra seg, og så snakker vi eller koser etterpå.
Sjefsmegga Skrevet 29. februar 2008 #7 Skrevet 29. februar 2008 Typisk for alderen, selv på de med bra språk også. Har ei på 2 1/2år som snakker godt og forståelig. Men til tider så tar frustrasjonen overhånd der også og hun raser villt når hun ikke får viljen sin..
Ådæven Skrevet 29. februar 2008 #8 Skrevet 29. februar 2008 Samme her... veldig frustrerende ja og til tider nesten skremmende. Blir sint uten at jeg forstår hva det er, tror ikke han vet det selv en gang alltid. Kaster seg på gulvet og ruller rundt i rasende sinne, gjerne i 20 minutter.. Jeg pleier å la han være i fred til han har rast fra seg og det er så rart når han plutselig kommer smilene inn i stua igjen etter et voldsomt utbrudd og sier "hei mamma" med blid stemme..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå