Gå til innhold

Trist start på helgen....=(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Igår kom jeg hjem fra jobb til meldingen om at mannene min har blitt permitert fra jobben sin....=(

Alt var så bra nå....vi hadde liksom alt.

Pusset opp barnerom og gledet oss

Men plutselig blir alt snudd på hodet...

Vi kommer nok ikke til å klare oss økonomisk nå, så huset må nok selges osv...

Har termin om tre mnd.

Vet det er mange som har det værre...

Var bare en trist nyhet for oss....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja det kan jeg forstå er trist,off stakkars,får håpe det ordner seg da,han kan ikke finne seg noe i mellomtiden da eller?????lykketil å håper d går bra....

Skrevet

oi da! Det var trist å høre!

Jeg skal krysse fingre og tær for dere, håper han finner en ny jobb veeeldig fort! Søk jobber igjennom vikarbyråer evnt. De ansetter folk på "månedsbasis" altså du er ansatt fra måned til måned men gjør du det bra der får du gjerne bli lenge. Slik har han fortsatt mulighet til å få seg ny jobb uten å måtte tenke på lang oppsigelsestid. Får da virkelig ikke håpe det går så langt at dere må selge huset, men hvis jeg var dere ville jeg dratt til banken og fortalt situasjonen. Kanskje det er renter o.l som kan fryses, lån som kan "utsettes" osv for en stund, slik at dere kan holde utgiftene på minimum. Mange banker er veldig behjelpelige, de ønsker jo ikke at folk skal miste hjemmene sine..

Huff, jeg føler så med dere, håper alt ordner seg!!

Skrevet

Tusen takk for det...

Ordner seg helt sikkert, må jo bare tenke positivt..

Tror bare jeg fikk litt sjokk...

Har levd litt i en lykkerus en stund, men virkeligheten har det jo med å bite til når man minst venter det...

Det vil vel helst gå bra..

God helg =)

Skrevet

Uff, da!

Permittert...og uten mulighet for å få jobben tilbake?

Har ikke NAV noe å bidra med i en overgangsfase, til han får seg ny jobb??

Håper det ordner seg for dere!

...kom plutselig på...kan ikke han ta maksimalt av permisjonen og du gå ut i jobb igjen?? Ikke optimalt sikkert - men hvis det kan redde huset....

Skrevet

Huff,da ,det var trist å høre. Du sier at du vet at folk som har det verre,vel,kanskje det,men dette var et slag i ansikte for dere og da må dere få lov til å kjenne på det og ikke tenke på alle andre.

Ikke kjekt at økonomien blir forandret rett før en venter en liten. Greit med litt ekstra da liksom,så en kan skeie litt ut å kjøpe ting,så jeg forstår at dette er vondt for dere.

Det som en ikke vet,er vel hvor lenge denne permiteringen varer,kanskje det ordner seg til den lille blir født,eller at han plustselig får en ny jobb-

Vil bare gi den en god klem og ønske dere masse lykke til videre.

Skrevet

Tusen takk for svar dere, helper med gode tanker=)

Jeg jobber som vikar selv, og var så "heldig " å få forlenget kontrakt til jeg går ut i svangerskapspermisjon...Så jeg har ikke noe jobb å gå tilbake etter permisjonen, må finne meg en ny.

Nei, må bare velge å tro at dette går bra..

Aldri så ille at det ikke er godt for noe er det jo noen som sier=)

Får stole på at det gjelder for oss...

( Å jeg som malte og pusset opp rommet til lille Knærten i helga, var svimmel i flere dager etterpå....håper jo hun får oppleve det fine rommet sitt da=)

Skrevet

Det kan da ikke være noen problemer å finne en ny jobb for samboeren din. Hele Norge skriker jo etter arbeidskraft og sliter med å få rekruttert nok folk.

Skjønner absolutt at det er slitsomt med usikkerhet akkurat når man skal ha barn, da vil man jo helst ha alt på plass. Men kanskje dette er en gylden mulighet og at neste jobb han får er DRØMMEJOBBEN :).

Lykke til!

Skrevet

snakk med banken å hør om dere får avdragsfrie lån og kun betale rente den tiden han er permitert.

Blir kanskje selv permitert neste uke..vet ikke hvor mange som blir det enda..for er så lite å gjøre på jobben..men kunne gå opp til 2 mnd..men det snur fort av og til..

Han vil få dagpenger fra aetat da, men ikke så mye som han tjener, så mindre penger vil han nok få..men hør med banken om avdragfrie lån..så kan det hende det hjelper på :)

Skrevet

han melder seg arbeidsledig,da får han dagpenger om 4-6 uker og er han ikke nøye på ka jobb han får,kommer han til å finne en jobb fort...dere treneger ikke selge huset,det er jo gode ordninger:)

Skrevet

Feil :) Når man er permitert fra jobben, så får man dagpenger fra dag en med aetat :) Blir selv kanskje permitert så dette fikk jeg høre fra tilitsvalgt. før var det 4-5 dager, men nå fra dag 1 :) Han må ta med seg permisjonsbrev fra jobben å vise til NAV

Vi vil bli innkalt til Aetat hele gjengen samtidig..de som blir permiterte..

Skrevet

hvorfor ble han permittert da????

han må uansett melde seg hos nav snarest,så har dere ihvertfall noe å leve på...

Skrevet

Jeg vet akkurat hva du mener. Min mann ble permitert før jul, og jeg følte at grunnen ble revet bort under meg. Endelig var vi graivde, også skjedde det :o(

Men send han avgårde til nav (a-etat) for å søke om "dagpenger" (tror det heter noe annet når man er permitert), og få han til å registere seg hos rekruteringsbyråer. Sett dere ned å se på mulighetene, er det sansynlig at han får tilbake jobben sin? Hvis ikke er det bare å begynne å skrive jobb søknader med det samme.

Er permiteringen gyldig, dvs. itråd med loven, hvis han tilhører en fagforening få han til å ta kontakt med dem for råd og støtte.

Jeg vet så altfor godt at dette er tøft, men det beste rådet jeg kan gi deg er: vær posetiv, for din egen skyld, for hans skyld og for babyen! Se etter løsninger, ikke svartmal alt riktig ennå...

Og til slutt: masse lykke til!!!

Skrevet

Han skal også få permiteringsvarsel 14 dagr før den intrer..det får vi..

Det er lov om det også..an kan ikke bli permitert på dagen..skal ha 14 dager varsel først

Skrevet

Vet du hva, dette ordner seg!!!! Løp og søk om dagpenger, og så er det bare å gå gjennom hva som fins av jobber. Kanskje han må ta en litt kjipere jobb en liten stund, men plutselig dukker det opp noe!!!!

Ikke gi opp med en gang, men bestem dere for at dette klarer dere! Ikke tenk at det bare er 3 mnd igjen, men at det tross alt er hele 3 mnd igjen! Det ordner seg... :)

Hjelper å være litt overpositiv innimellom... :) (eller naiv som noen kaller det.. hehe... )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...