Pysa Skrevet 29. februar 2008 #1 Skrevet 29. februar 2008 Nå snakker jeg om øyefarge og genetikk, altså.....
Gjest Skrevet 29. februar 2008 #2 Skrevet 29. februar 2008 Blå som i gråblå.....har iallefall ikke hørt ordet gråbrune øyne før.
Gjest Skrevet 29. februar 2008 #6 Skrevet 29. februar 2008 Når jeg gikk videregående, lærte vi at alt som ikke er 100% blått, regnes som brunt. Men nå er det jo sånn at denne modellen er sterkt forenklet. Det finnes andre fargegener også, men det er blå som er recessiv for alle de andre. Men så er brun dominant over andre som er dominant over blå.... Æsj, elendig å forklare skriftlig, gir opp..
Verdens peneste gutter er mine Skrevet 29. februar 2008 #7 Skrevet 29. februar 2008 grått mener jeg går under blått grønt mener jeg går under brunt
gærne ko Skrevet 29. februar 2008 #8 Skrevet 29. februar 2008 brunt. alt som ikkje er ordentlig blått er brunt. har i alle fall eg lært
Pysa Skrevet 29. februar 2008 Forfatter #9 Skrevet 29. februar 2008 dette ble jeg ikke klok av..... vil jeg vite hvilken farge jeg har ;-) i mitt første pass står det "mangefarget" under øyefarge, politiet klarte ikke å se hvilken farge jeg har. blå er de iallfall ikke - når jeg ikke tenker genetisk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå