ZamZam Skrevet 29. februar 2008 #1 Skrevet 29. februar 2008 Var ikke det noe vi ( damer) alltid gjorde før vi ble gravide og fikk barn, men husker dere å trekke inn magen igjen etter fødsel? Jeg gjorde det før jeg fikk nr en, kom på at man gjør det da eldstemann var to, så ble jeg gravid igjen og glemte det igjen.. Har nå husket det igjen og prøver å trekke inn magen hver gang jeg husker det.. ( jeg har heldigvis veldig dårlig hukomelse... ) Hvorfor gjør vi det?
Anne-B. Skrevet 29. februar 2008 #3 Skrevet 29. februar 2008 Man skal ikke trekke inn magen. Om man syns den er for slapp, så får man heller begynne å trene.
petite fleur Skrevet 29. februar 2008 #4 Skrevet 29. februar 2008 Skjønner ikke helt hvorfor man skal trekke inn magen....Den er jo fortsatt der ;-)
ღDidrikmamsenღ Skrevet 29. februar 2008 #5 Skrevet 29. februar 2008 Jeg gjør det automatisk. Vet ikke hvorfor, har bestandig gjort det. Tenker over det noen ganger og da slapper jeg av og slipper den ut hehe. Har bare blitt en vane, ikke at den blir mindre av den grunn hehe
Sjefsmegga Skrevet 29. februar 2008 #6 Skrevet 29. februar 2008 Jaaaa...hele tida....magen inn, rumpa og puppene ut! :-DDD LEKKERT!! :-DDD Ness... Magemusklene holder magen inn..og skal jeg noe ekstra som feks ha på meg en kjole så er korsett greia..
meg & to små vampyrer Skrevet 29. februar 2008 #7 Skrevet 29. februar 2008 Nei, trekker den aldri inn. Ikke før førstemann heller....
ZamZam Skrevet 29. februar 2008 Forfatter #8 Skrevet 29. februar 2008 Det er jo ikke snakk om at magen er slapp, det er den refleksen om at vi trekker inn magen uviss hvilken grunn. (som tydligvis ikke omhandler alle sammen... ) Var veldig sikker på at de fleste/alle trakk inn magen til enhver tid, iallefall før en graviditet... (og ja jeg trener, men kommer jo aldri til å få en helt flat mage igjen så jeg trener heller for at hele kroppen og jeg skal ha det bra.. = ) )
meg & to små vampyrer Skrevet 29. februar 2008 #9 Skrevet 29. februar 2008 Men ... hmmm.. jeg har aldri hørt om at folk gjør dette konstant?`Og vi jenter snakker jo om alt mulig annet fysisk og kroppslig, så tror ikke dette er noe mine venninner ville skjult...
BettyBoob Skrevet 29. februar 2008 #10 Skrevet 29. februar 2008 har trukket inn magen så lenge jeg kan huske jeg. automatisk. aldri tenkt over det, men gjør det konstant omtrent. har alltid hatt flat og fin mage både før og etter fødsel samme om jeg trekker inn eller ei, men gjør nå det alikevel
Leona* Skrevet 29. februar 2008 #11 Skrevet 29. februar 2008 Jeg har nok heller begynt med dette etter at jeg fikk barn. Har fått en mage som aldri vil trekke seg helt inn igjen ...Tenker spesielt på det når jeg har guttungen på armen, for da står den ekstra ut. Ser jo ut som om jeg er gravid : (
ZamZam Skrevet 29. februar 2008 Forfatter #12 Skrevet 29. februar 2008 *fnis* har det samme problemmet og snubblet akkurat over et bildet med meg i bikini og tassen på armen, det var derfor jeg spurte.. Ser ikke supergravid ut bare med en stor bilring som disser inder bena til tassen..
Slalotte Skrevet 29. februar 2008 #13 Skrevet 29. februar 2008 Jeg trekker inn magen har gjort det helt siden mormor sa at jeg var litt tjukk rundt magen(14 år og hu er en person som sier det hun mener).. Jeg slutta å gjøre det når jeg fant ut at jeg var gravid, tenkte fanken heller magen skal jo være stor etter hvert.. Men 4 uker etter lillemann kom så kom refleksen tilbake.. Er ikke noe jeg egentlig kan noe for jeg bare gjør det uten å tenke på det.. Husker også før jeg ble gravid, hver gang jeg satt når vi var ute på besøk hos noen så måtte jeg skjule magen min med ett eller annet.. Gjerne en pute hvis det var en ledig ellers så brukte jeg bare veska eller jakke mi.. Liten selvtillit kanskje.. hehe.. Men gjør ikke det lenger nå.. Har født et barn og ganske vanlig at magen er litt slapp.. Men skal begynne å trene og gleder meg
Djoolia 07+08+12 Skrevet 29. februar 2008 #14 Skrevet 29. februar 2008 Jeg lærte på skolen at jenter i tenårene trekker inn magen når de puster inn, istedenfor ut sånn som andre folk gjør. Dette for å føle seg tynnere. Hehe,ikke spør hvordan. Etterhvert som man blir komfortabel med sin egen kropp går man tilbake til å trekke inn magen på utpust.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå