Vilja<3 Skrevet 29. februar 2008 #1 Skrevet 29. februar 2008 Vi er inni i en liten krise her hjemme for tiden. Jeg flyttet til en storby med min jente da hun var 4 år, jeg skulle studere. Jenta mi hadde mye hjemlengsel pga faren hennes og all annen fam.bor hjemme der vi kommer fra. Nå har vi budd her i snart 5 år,hun har fortsatt en del hjemlengsel men er der mye på besøk(det er 8 timers kjøring herfra, halvtime med fly) men føler hun endelig har begynt å finne seg til rette her og trivest. Min nåværende mann møtte jeg da vi flyttet hit og vi har fått et barn sammen, så jeg har tatt permisjon i studiene. Det som er nå er at han er ferdig med studiene men får seg ikke jobb her, det er hvertfall ikke dukket opp noe. Men han har fått tilbud om jobb i en annen by, fem timers kjøring herfra og han vil vi skal flytte dit(jeg kan også fullføre utdanningen der) Men jeg har veldig lite lyst å flytte dit, kjenner ingen der og tenker spes.på jenten min, er redd hun skal få enda mere savn osv. Vi har også snakket om at han kan pendle, men da blir han borte hele ukene:( Hva hadde dere gjort?
Har byttet nick ! Skrevet 29. februar 2008 #3 Skrevet 29. februar 2008 Hadde det bare vært meg og min mann det hadde vært snakk om hadde jeg nok flyttet. Men når du har en jente på 9 år (vis ikke jeg har misforstått) som har slitt med å slå seg til ro etter første flytting hadde jeg kanskje vært litt mer skeptisk. Har du spurt hva jenta di tenker om saken da? Kommer dere nærmere pappaen hennes når dere flytter, slik at det kan være ett pluss for henne på den måten? På en annen side har jo du og din nye mann ett barn sammen også, som vil savne pappaen sin hvis han må pendle... Vanskelig problemstilling, men tror nok jeg ville flyttet med mannen min...
Stjernedryss m/2 skatter Skrevet 29. februar 2008 #4 Skrevet 29. februar 2008 jeg tor ikke jeg hadde gjort det...hmm...vanskelig når det er flere interesser å ivareta
Gjest Skrevet 29. februar 2008 #5 Skrevet 29. februar 2008 er han på sikt villig til å flytte der du kommer fra? Er veldig usikker mht. din datter. Er det helt umulig å få jobb i en stor by?
Vilja<3 Skrevet 29. februar 2008 Forfatter #6 Skrevet 29. februar 2008 ja det er vanskelig. Jeg også tenker om vi ikke hadde hatt barn hadde jeg flyttet uten tvil, men føler jenta mi har flyttet en del, hun er ganske sjenert og følsom og trenger tid på å bli kjent med nye mennesker. Det som er positivt er at faren hennes kanskje skal studere et år i denne byen, dersom han kommer inn der, da blir det litt lettere. Mannen min er utdannet tannlege og vi bor nå i bergen. Siden utdanningen ligger her er det veldig mange søkere på stillingene. Og på de få stillingene som blir utlyst vil de gjerne ha de med erfaring, så de fleste må flytte et annet sted for å få erfaring først. Og ja han er villig til å flytte der jeg kommer fra senere, så det er bra.
Verbena Skrevet 29. februar 2008 #7 Skrevet 29. februar 2008 Ta å snakk med jenta di. Hun begynner å bli så stor at hun klarer å se ting fra flere sider. Ikke gi henne inntrykk av at det er hun som skal bestemme, men at dere gjerne vil høre hva hun mener og føler om saken før dere bestemmer dere. Om dere har mulighet så kan du og pappan hennes snakke med henne sammen. Det vil kanskje hjelpe på utryggheten. Og om pappan kanskje skal flytte til samme sted så hadde jo det blitt perfekt. Forklar henne også at planen er at dere skal bo der noen år også flytte til stedet du og hun kommer fra. Innvolver henne i planleggingen! Og vær ærlig.
Vilja<3 Skrevet 29. februar 2008 Forfatter #8 Skrevet 29. februar 2008 takk for gode svar, tror vi må ta et familiemøte i dag:)
Zupermam Skrevet 29. februar 2008 #10 Skrevet 29. februar 2008 jenta di har jo blitt større, kan hende hun glir lettere inn i miljøet rundt seg i den nye byen?
Gjest Skrevet 29. februar 2008 #11 Skrevet 29. februar 2008 Jez!! Er han tannlege??? Flytt hit!!! Her er det ikkje kommunale tannleger, så ungene får ikkje komme til kontroll på lenge. Vurderer å ta mine små til min private tannlege. Bur 2,5 time sør for Bergen. Gode skuler og barnehager, mange tomter til salgs. Liten plass, men veldig sentralt allikevel. (Dagens reklame ;-)) Men over til problemet: Du seier 5 timers kjøring fra bergen. Er det "rett vei" i forhold til faren? Eller blir det lengre vei for henne? Om pappaen hadde kommet inn på skule der, ville det jo vært supert. Men så tenker eg at savnet kan jo bli enda større når han reiser igjen om 1 år. Da har hu jo blitt vant til å ha han så nærme seg. Men samtidig er hu jo 1 år eldre og da.... Vanskelig dette....
Vilja<3 Skrevet 29. februar 2008 Forfatter #12 Skrevet 29. februar 2008 hehe, hvor er det dere bor da? Det er feil vei i forhold til faren. Men om han kommer inn der så tror jeg nok han kunne ha fått seg jobb der etterpå og budd der litt lenger da, jeg skal begynne på sykepleien så da blir vi der vel i tre år.
Gjest Skrevet 29. februar 2008 #13 Skrevet 29. februar 2008 Tror ikke mannen din trenger å leite så langt utenfor Bergen for å få seg jobb som tannlege. Og da kan det jo være mulighet for dagpendling istedet for ukependling. Hadde undersøkt den muligheten først, ringe rundt til kommuner, før jeg hadde vurdert flytting
Gjest Skrevet 29. februar 2008 #14 Skrevet 29. februar 2008 Trenger sykepleiere og her. :-D Neida, men kva med å ta ein prat med pappaen? Høyre litt om kva planer han har etterpå? Om han seier han kan tenke seg å bli buande etter skulen, er det jo lettere å fortelle til jenta di at dere skal flytte igjen. Hu er jo på vei inn i ein alder som hu gjerne vil bestemma litt ang. samvær og slikt, og det vil jo gjere det mykje lettare at han bur i samme by. Og det vil jo også vera godt for han å få tettare forhold til jenta si.
Vilja<3 Skrevet 29. februar 2008 Forfatter #15 Skrevet 29. februar 2008 Vi har undersøkt dette også. Er ingen ledige i de kommunene som han kunne kjørt til hver dag. Kun på Bømlo og Stord og det blir for langt å pendle hver dag. ( Skal ringe til nordheimsund å høre om der er noe da)
Veronica,Victor&Adelina<3 Skrevet 29. februar 2008 #16 Skrevet 29. februar 2008 Hadde det bare vert meg og min mann hadde jeg nok flyttet... Vanskelig å si hva jeg ville gjort i din situasjon!
Vilja<3 Skrevet 29. februar 2008 Forfatter #18 Skrevet 29. februar 2008 ja i austevoll var den en på kullet hans som hadde fått halv stilling
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå