Gå til innhold

babyen har det best hos

Anbefalte innlegg

Skrevet

ei venninde av meg sier hu er så lei nå, er det egoistisk å ønske/gjøre litt for at babyen skal komme når man er 31+5 på vei??? jeg synes kansje babyen har det best der til den bestemmer selv og ikke fordi mora er lei.... er det bare meg eller?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Babyen har det absolutt best i magen i mange uker til.

Så ja.. jeg syntes det er egoistisk å ville ha ut babyen så tidlig fordi man er lei.

Skrevet

Bør absolut ik få ungen nå,pga ho er lei.egoistisk.ungen kommer i kuvøse.har d best i magen enda:-D

Skrevet

Er vel ikke så mye hun kan gjøre uansett for å få babyen ut. Alle verdens kjærringråd funker ikke om man ikke er moden uansett.

Men du kan jo fortelle henne om skadene som babyen risikerer å få.

Selv om mange klarer seg helt fint når de blir født i uke 32 så er det også noen som får varige men, og mange av de får startproblemer.

Og det er nok enda mer slitsomt å ha ett sykt barn enn å holde ut de siste ukene av svangerskapet.

Skrevet

Unge har ca 80-90 % større sjanse for å få ADHD f.eks! Mye større sjanse for astma, lungeproblemer, svaksynhet, Celebral Parece etc etc etc.....

Du må bare fortelle henne dette og det at hun er i en kjip periode akkurat nå, men det blir nok bedre! :)

Skrevet

får håpe det. ble litt paff idag da hu fortalte det.. men men, får vel ta en liten prat med henne om det, evt vise hva dere har skrevet..

Skrevet

31+5 e ikkje langt. For å setta da litt på spissen, så e det ikkje alle babya som overleve å vera prematurfødt. Fordi om sjukehuset klare å redda mange, så e da av og te noken dei ikkje klare og redda... Og tenk å sitta med det på samvittigheten etterpå. :(

Skrevet

mhm! de er ikke klare før de er klare for å si det sånn.. håper dette bare er en fase, har følt det slik mange ganger jeg og, men aldri gjort noe tiltak da jeg enda har vettet i behold :P

Skrevet

Nei, skjønner... Eg og har vert rimelig lei mange ganger, og gleda meg SÅ masse til å bli ferdig. Men har jo heilt angst for alle komplikasjona, så aldri i verden om eg har gjort noke for å setta i gang fødselen på et så tidlig stadie. No har eg eksprimentert litt me kjærringråd, men no e eg 37+6. Har 17 daga igjenn til termin med andre ord.

Skrevet

ja, når man har så få dager igjen til termin kan jeg skjønne at det går an:)

Skrevet

Hvis man går i fødsel før uke 34, pleier ikke sykehuset å prøve å stoppe det da? Pga potensielle skader barnet kan få? Du får prøve å fortelle venninna di at om hun vil ha en sunn og frisk unge, så må hun bare holde ut som resten av oss må! Heldigvis er det lite/ingenting hun får gjort for å få ungen ut ennå...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...