Anonym bruker Skrevet 28. februar 2008 #1 Skrevet 28. februar 2008 Vil vite hva dere synes om våre navnevalg! Vi er ikke sikker om vi vil kalle opp barnet, eller velge et navn vi bare synes er fint. Vet ikke kjønn... Hva mener dere om navnene? komentarer og rangering er fint:-) Her er navnene vi har evaluert oss frem til: Oppkalling-navn, gutt: Ivar Johannes Jørgen Roar Einar Oluf Levi Bjørnar evt. Bjørn Jørund Georg Oppkalling-navn, jente: Magnis Gunhild Solveig Edel Alfhilde Antonette Anna Kirsti Her er navn som vi bare synes er fine: Vilde Emma Sofie Malin Marie el. Maria Vetle Mathias Emil Marius Storm Mikael Hva er deres meninger? Skal vi kalle opp? Ikke kalle opp? Hva ville dere gjort selv? Takker for alle svar :-)
StorkeMammaen Skrevet 28. februar 2008 #2 Skrevet 28. februar 2008 Jeg er veldig glad i oppkalling, syns det er fint med tradisjoner! Disse liker jeg i tilfeldig rekkefølge: Johannes eller Johan - flotte navn Jørgen - fint Einar - stødig og flott -Vetle - fint, søtt Edel - nydelig Alfhilde - ikke så fint men hva med Alvilde (dere liker jo Vilde og!) Anna - tidløst og fint, men mange som heter det.
Troillpia Skrevet 28. februar 2008 #3 Skrevet 28. februar 2008 Her var det maaaaaaaaange navn! Synes det er kos å kalle opp noen, og man kan jo kombinere med et navn man "bare" liker! Rangering og forslag til "2 fluer i 1 smekk" + tatt bort de jeg ikke likte! :-) GUTT: Johannes Ivar Bjørn Jørgen Roar Einar Emil Mathias Mikael Marius Emil Johannes Bjørn Ivar JENTE: Solveig Antonette Edel Gunhild Anna Marie Vilde Malin Sofie Emma Solveig Marie Vilde Antonette Gunhild Sofie Edel Marie Lykke til :-)
prebs Skrevet 29. februar 2008 #4 Skrevet 29. februar 2008 Jeg synes dere hadde mange fine oppkallingsnavn.Disse ville jeg ha brukt: Ivar Johannes Jørgen Einar Bjørn Oluf- ville gjort til Olav Alfhilde- til Alvilde Antonette- til Anette Anna Kirsti (eventuelt til Kristin eller Kjersti) Ellers liker jeg alle navnene som ikke er oppkalling også (unntatt Mikael), men når dere har så mange flotte navn å oppkalle etter, ville jeg tatt ett av dem. De var også litt mer spennende enn de andre navnene.
Vannmann35 Skrevet 29. februar 2008 #5 Skrevet 29. februar 2008 Det er alltid stas å kalle opp - men jeg kunne aldri valgt et navn jeg ikke likte bare for å kalle opp. Man må altså først like navnet, så kalle opp - synes jeg. Når det er sagt så synes jeg du har mange flotte alternativer her. De jeg likte best er: Johannes Jørgen Levi Georg Edel Anna Kirsti Sofie Emma Likte altså best oppkallingsalternativene :-)
Anonym bruker Skrevet 29. februar 2008 #6 Skrevet 29. februar 2008 Enig med Vannmann. Hvis det er et navn dere synes er kjempefint som også er oppkalling, synes jeg dere skal gå for det. Men ikke kall opp babyen bare for å kalle opp. Vi har selv oppkalt jenta vår og er strålende fornøyd med det. Disse liker jeg - evt i varianter: Ivar - synes kanskje Ivar er for kjedelig, men Iver er en mer moderne variant. Johannes - mye brukt, men ganske fint. Jørgen - kjempefint! Oluf - kan oppkalles som Olav, Olai, Oliver - eller kanskje til og med Olivia? Ville ihvertfall ikke brukt Oluf! Bjørnar - fint og tøft! (ikke så glad i bare Bjørn) Gunhild - fint med norske navn. Kanskje bittelitt traust? Kan evt oppkalles som Guro? Solveig - også et norsk navn som er fint. Alfhilde - Jeg synes Alva og Alvilde er noen av de fineste jentenavnene som finnes, og ville helt klart valgt et av dem! En gutt kan jo evt kalles Alf. Anna - fint og klassis, men mye brukt. Passer jo og godt i dobbeltnavn. Navnene som ikke er oppkalling er veldig poppis alle sammen. Dere får et mer unikt navn hvis dere velger et av oppkallingsnavnene. De andre er helt greie de og, men det er veldig, veldig, veldig mange andre som heter Emma, Sofie, Maria, Malin, Mathias, Emil etc.
Anonym bruker Skrevet 29. februar 2008 #7 Skrevet 29. februar 2008 Einar Johannes? Vi har vurdert dette da vi ville ha dekket opp begge besteforeldrene, men nå kommer det en jente...
Anonym bruker Skrevet 29. februar 2008 #8 Skrevet 29. februar 2008 Di navnene jeg synes er finest er Jørgen Einar Solveig Vilde Sofie Malin Emil Storm Som nevnt før her så kan man godt kombinere ett av hver. Dette med navn er ikke lett. Vi har 2- 3 gutte og jentenavn klart også bestemmer vi oss når babyen er født. Vi erfarte nemlig med di to første at den ungen som kom ut ikke skulle hete det vi hadde bestemt. Førstemann skulle hete Sindre, men det var en Simen som kom ut. Andremann skulle hete Sander, men det var en Sebastian som kom. Lykke til i hvertfall.
Anonym bruker Skrevet 29. februar 2008 #9 Skrevet 29. februar 2008 Jeg likte generellt oppkallings-navnene bedre enn de dere bare syns er fine. best likte jeg: Bjørnar Ivar og Edel Solveig Anna KIrsti Alvhilde (med v) Flotte navn!
Anonym bruker Skrevet 29. februar 2008 #10 Skrevet 29. februar 2008 Takk for svarene til dere alle =) Ja vi har en del navn på lista ja, det er vanskelig å skulle velge! Dobbelnavn er også fint, så vi kan vi jo bruke flere av navnene istede for bare et. Jeg ser de fleste her synes vi burde kalle opp knøttet. Vi kommer nok til å gå for det ja. Mange i familien syntes også det var hyggelig at vi tenker å kansje kalle opp. Kansje legge til et navn vi synes er fint. Ja, vi kommer nok til å vente til barnet er født med å bestemme oss for navn. Har også hørt om noen som har bestemt navnet på forhånd, men det passet ikke helt til den lille som kom ut. Dette er bare så spennede! =) Og artig å se hva andre her mener og synes om navnene!
auro Skrevet 29. februar 2008 #11 Skrevet 29. februar 2008 Iver Mathias Ane Sofie Solveig Marie Masse flotte navn å velge mellom her
Tyra85 Skrevet 29. februar 2008 #12 Skrevet 29. februar 2008 Jeg ville brukt oppkalling når du har så godt utgangspunkt. de beste altenativene syns jeg er Levi: tøfft navn! Gunhild, som lett kan gjøres om til det mye penere og tøffere navnet Gunilla!
Anonym bruker Skrevet 29. februar 2008 #13 Skrevet 29. februar 2008 Einar Johannes om det er en gutt.
ma-85 Skrevet 1. mars 2008 #14 Skrevet 1. mars 2008 Dere må jo velge det dere synes er finest. Jeg synes vel stort sett oppkallingsnavna var finest.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå