Gå til innhold

Om jeg skal ha flere barn...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og svangerskapet går bra og alt ser bra ut. Så tror jeg jeg skal føde hjemme gitt. Rak jo nesten ikke å komme på sykehuset med siste mann (født 25min etter at vi kom inn døra) og jeg er mye roligere hjemme hos meg selv enn på et sykehus med masse ukjente folk...

Så OM jeg(vi) skal ha flere så blir de forhåpentligvis født der vi bor!

Flere som tenker sånn?

Kommer til å ha få kontroller hos lege/jordmor å jeg da, var ikke akkurat ofte med siste mann (min andre) og jeg syntes at det var stress uansett. Kan jo bare ringe å spøre om det er noe man lurer på å dafå komme inn på sjekk. Springe til legen/jordmora masse for noe jeg føler meg helt trygg på er sløsing med ressurser. Da kan heler noen som er førstegangs/utrygge få noen ekstra timer!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

si fra om du trenger hjelp da! hehe. er jo ikke så langt unna.

hvis så fremt jeg får flere så skal jeg nok ikke føde hjemme nei. hadde en lang og tungvindt fødsel sist og tror ikke jeg tør å ikke ha personale rundt meg som vet hva de gjør.

men liker tanken:) Jeg hadde et veldig greit svangerskap og noen som er utrygge kan godt få noen timer fra meg også:)

Skrevet

Har ikke tenkt å få flere uansett da... Men skulle det skje så skal vi ikke bo her heler... Aldri i livet om jeg bor sånn som nå med enda en unge eller tre!

Skrevet

Jeg skal IKKE ha flere barn. Så det. Ville bare si det. :P

Hjemmefødsel høres fint ut. :)

Skrevet

Kan få timan dine jeg da, HVISomattesåfremt jeg skal ha flere, lite trolig men.... jeg er mere den nervøse typen :P

Skrevet

Da skriver jeg mine timer over på deg jeg wenche.. og vi skulle finne på å få flere! =P

Regner ikke akkurat med at noen av oss rømmer byen for å si det sånn! ;-)

Skrevet

Jeg forstår godt dine tanker om fødselsomsorgen. Gravide blir jo bare mer og mer pasienter - og det er en tankevekker. De fleste gravide i Norge er jo kjempe friske, og vi er jo mer "syke" enn i mange andre land. Tror ikke vi er noe mer lykkelig i svangerskapet og i barsel enn mer ressursvake land.

Har en mor som har født hjemme, en erfaren fødekvinne:) Jeg hadde en av de fødslene som var normal helt frem til topprier, og så fikk ikke gutten oksygen og det var så vidt de fikk han ut tidsnok med ks. Det er jo svært uvanlig, men det har i alle gjort slik at hjemmefødsel ikke er noe for meg. Men forstår at noen velger det.

Skrevet

Jeg VIL ha flere barn, men aldri om jeg vil føde noe annet sted enn sykehuset, jeg føler meg faktisk veldig hjemme på sykehus, og vet at jeg er trygg:) Hadde en veldig fin fødselsopplevelse første gangen no då, så da er det greit:)

Skrevet

hehehe neei ikke jeg hvertfall...gror fast her jeg vett... ;P

og ja......skjønner du ikke blir boende der du bor no med tre unger :-O

Skrevet

Akkurat det med at vi blir mer og mer pasienter når vi går gravide som gjør at jeg vil gjøre noe anderledes. Hadde super greie fødsler. Jordmor som tok imot mini var gravid i 4.mnd selv å sa om hun kunne legge inn bestilling på en fødsel hun ville ha, så hadde hun tatt min. En av de enkleste fødslene hun hadde vært borti.

Og ei av de andre jordmødrene på sykehuset der ejg fødte tok i mot mine 2 søsken og 4 av mine kusiner, hun kom inn på rommet når hun kom på jobb å sa at hun måtte bare se om det faktisk var meg. Hun bare viste at det måtte være noen i familien når hun så etternavnet og den veldig lette fødselen!

Også takler jeg ikke sykehus. De lukter sykdom og jeg liker meg ikke der. Så å være hjemme hadde passet meg perfekt!

Skrevet

Jeg skulle nok aller helst foedt hjemme foerste gangen ogsaa jeg da, men det blir nok ikke aktuelt ettersom foerste barnet mitt var ganske stort (4.2 kg, kom litt foer termin) og man gjerne faar stoerre og stoerre barn for hvert barn man faar (stemmer i hvertfall godt med moren min, sosteren min og en del andre i slekt med meg paa morsiden). Jeg har heller tenkt meg til foederiket, da blir det litt som hjemme, men man har tilgang paa mer omfattende medisinsk utstyr dersom det skulle bli noedvendig.

Skrevet

hmmmmm synes det er skummelt jeg selv om mine fødsler alle har vært uten komplikasjoner. Mellomste hadde vært død i dag om vi ikke hadde vært på sykehuset. Pustestans på barsel 3 timer etter fødsel. I tillegg mistet jeg nesten min svigerinne når hun fødte nr 3. Styrtblødning kort tid etter fødselen. Ingen hjelp hadde rukket frem til henne. Nei takke meg til det flotte tilbudet vi har her i Norge:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...