Gå til innhold

Prøve igjen???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har prøvd i rundt 2 år nå.... Skal til utredning i mai, og jeg er temmelig lei av hele greia... Var utrolig deilig den måneden som var nå, for da klarte jeg å koble av hele greia...

Jeg har klart å "lure" meg selv til å tenke at jeg ikke ønsker barn nå.... Jeg vet uten tvil at jeg ville blitt lykkeligere enn noen gang dersom jeg ble gravid nå, men har liksom klart å koble det ut....

Men nå de siste dagene har min kjære gitt uttrykk for at han intenst ønsker å prøve hvertfall én måned til.... han vil så utrolig gjerne ha barn, og gir nå uttrykk for det mer enn noen gang tidligere... Har faktisk sett at han har fått nærmest tårer i øyene når han ser en baby.....

Hva skal jeg gjøre??? Skal jeg bare svelge frykten for skuffelsen enda en måned??? (som er grunnen til at jeg ikke vil prøve)

Eller skal jeg si at jeg orker ikke mer før utredningen????

Føler meg i en temmelig vanskelig situasjon.........

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann!!

Trenger du egentlig velge? Kan du ikke si til mannen din det du tenker? Dere kan fortsatt prøve selv om dere begynner på utredning....

Jeg tenker det er bedre å spørre om hjelp tidlig. Det er ikke alltid så mye som skal til, ser du :-)

Vi ble utredet relativt fort og i dag ruger jeg på et egg... (Prøverør)

Lykke til!!

Skrevet

Heisann!

Så bra at du greide å koble ut litt denne måneden. selv sier jeg til mamma, som er den eneste som vet at vi prøver, at vi er jo unge, gjør ikke noe om vi snart har prøvd ett år, det haster jo ikke.... noen ganger tror jeg på det selv også, men det er ikke lett!

Det er vanskelig å si hva du skal gjøre, det må du nesten kjenne på selv. Er det lenge til du skal på utredning? Jeg skal om to måneder, og har valgt å ikke prøve aktivt til da, men ha sex når vi føler for det og se om det skjer noe. syklusene mine er så uregelmessige at det er vanskelig å "planlegge" noe uansett.

føler også veldig på det med frykten for å bli skuffa. dersom du har slitt mye med det, og det ikke er lenge til du skal på utredning, så kanskje du bør ta det litt rolig frem til det og heller lade opp litt? husk at det er i din kropp det skjer, så hvis du føler at du vil vente litt, så ta hensyn til det. men dette er jo bare min mening, uansett, masse masse lykke til!!!

Skrevet

ser nå at det er i mai, sorry!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...