spent86Mod:) Skrevet 28. februar 2008 #1 Skrevet 28. februar 2008 Klarer bare ikke å få det ut av hodet..det renner ikke og vises kun noen ganger når jeg tørker meg...kom en liten klump på morran i dag før jeg var på ul å så den lille spiren...men var for tidlig og hløre noe hjerteslag...men jeg er så bekymret..etter allt jeg har forstått skal det jo blø masse vis jeg har en SA??Uansett om jeg bare er i uke 5-6???;(Er så bekymret...uff..ikke gøy..men jeg får tenke positivt:)
Gjest Skrevet 28. februar 2008 #2 Skrevet 28. februar 2008 Hei...Tenkte jeg skulle fortelle deg noe.. Jeg hadde en SA i desember. Ting begyndte med litt rosa utflod på papiret, som gikk videre til litt brunaktig slimete utflod...Dette er nokk til å bli bekymret. Den brune utfloden holdt på i 2 uker og ble mer å mer slimete å brunere. Til slutt begyndte blodet å komme,den 18.desember. det var ikke noe stort,kun på papiret i begynnelsen. Var inne på ultralyd den 21.Desember der jeg fikk se en fostersekk å ikke noe foster. Tro det eller ei, det er veeeeeeeeeeldig vanlig å miste første gangen. Når jeg kom hjem den dagen ble blødningene mer "mensen" lignende å smertene i magen ble verre. Fra 23-24.Desember kom det små klomper(hinne lignende,med blod rundt) ut. Den 25.Desember kom det en klomp på størrelse med en tommelfinger(det er ikke til å ta feil av, var da i uke 6). Det såg ut som en liten sekk med blod inne i hinnen.Blødde som vanlig ut 26.Desember hvor blødningen stoppet helt. En SA merker man å man skal ha ultralyd om man blør i mer enn 3 dager. Det tok meg 23.dager før jeg igjen fikk en positiv test og er nå 10 uker på vei. Man er sinnsykt,merklig,hinsides fruktbar etter en SA. Håper ikke dette ble for langt å kanskje gir deg en liten pekepinne.
spent86Mod:) Skrevet 28. februar 2008 Forfatter #3 Skrevet 28. februar 2008 Med andre ord tror du dette er starten på en SA??
Gjest Skrevet 28. februar 2008 #4 Skrevet 28. februar 2008 det trenger ikke det, men kan være..jeg har mistet 4 ganger, og har begynt slik desverre, men har vært mye lenger. Men jeg blødde mye i uke 6-7 og er nå i uke 10 og har hatt 3 ul med bankende hjerte. fikk først ul i uke 6 uten å se skikkelig, legen var litt usikker.kom tilbake i uke 7 og alt var fint..du kan være på vei til å miste, eller det kan være noe annet. blodkar eller andre hormonelle ting..det er pintfult å gå å vente slikt, og vet hvordan du har dette..er det ditt første svangerskap?? håper det går rette veien, og skulle det ikke det vil det være sårt og vondt, men du greier det og blir nok fort på vei igjen og da sitter den. Men husk, det er ikke over enda:-) du kan være mindre på vei som jeg var:-) oi, dette ble lang..lykke til..klem
Gjest Skrevet 28. februar 2008 #5 Skrevet 28. februar 2008 Ingen kan vite om du er i en begynnelse av en SA eller om det bare er en blødning fordi du har følsomme områder i livmoren. Akkurat mellom uke 5 og 8 er det fint lite en ultralyd kan hjelpe. Men jeg tror egentlig ting er bra for øyeblikket. for om du hadde en begynnende SA så hadde ikke ultralyden sett fosteret. det er noe av det første som kommer ut. Det er absolutt ingen hyggelig situasjon du er i,men jeg sier deg..SLAPP AV...om du stresser å bekymrer deg mye å sjekker om det kommer blod hver eneste time på badet merker kroppen din at dette skjer. Da kan det gå galt. Men om du bare tenker at dette går som de går å om du mister så er det en plan med det. Det er ikke noe du gjør galt,det er ikke kroppen din sin feil,det fins ingen grunn,ingen sikkerhet for en graviditet. Man må bare ta 1 dag i gangen. Jeg sier bare at om du har en SA så merker du det. Det er ikke til å ta feil av. Siden en ultralyd viste et foster så skal du roe deg helt ned, da er det ingenting som har kommet ut enda å fosteret er i magen din. Nyt hver dag å prøv å tenke positivt.
Gjest Skrevet 28. februar 2008 #6 Skrevet 28. februar 2008 håpefukk-jente tror du tar feil på at hvis en stresser merker kroppen din dette og kan miste som du skriver..har hatt 4 sa og har snakket med spesialist etter spesialist. og har spurt om akkurat det. NEI så tidlig merker ikke kropen din uro at di mister. dette er naturen, og en kan ikke kludre til med naturen. mister en mer en 3 aborter får en utdredning og har snakket med mange som mister som sitter og føler at kan det være min bekymring osv, dett er det ikke får alle beskjed om..men om du har fått en annen beskjed???
Gjest Skrevet 28. februar 2008 #7 Skrevet 28. februar 2008 oi beklager leste innlegget mitt nå, ser jeg har skrevet feil på navnet..beklager:-) hehe
Gjest Skrevet 28. februar 2008 #8 Skrevet 28. februar 2008 Legen min sa at de å gå å være bekymret kan påvirke kroppen. Mente det mer som at kroppen merker om man er bekymret å at kroppen kan reagere på merklige måter. Om man går på toalettet hvert 10-minutt for å sjekke om man blør med å tørke seg og kjenne litt innvendig så kan kroppen fort reagere på dette. Man kan ha kommet borti en følsom plass eller tørket seg så mye at man begynner å blø litt. Kroppen sin reaksjon på overreagering å ofte sjekking. Når man blør så blir man veldig bekymret å mange begynner å sjekke å kjenne etter rundt livmorhalstappen å da er det lett å komme borti om man har negler. Om man sover dårlig å tenker mye på ting reagerer kroppen på dette også. Jeg unner ikke min verste fiende å gå gjennom en SA å håper for guds skyld den lille spiren din klamrer seg fast.Du fortjener virkelig dette. Når man går gravid er kroppen i full gang med å fikse å ordne kroppen som skal gjøre seg klar for å jobbe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå