Gå til innhold

Dropper dere rapen om natta?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser flere skriver om ammemadrass eller å ha et teppe under babyen slik at det blir lettere å flytte tilbake i sengen etter amming - dropper dere rapen da? Det er denne rapeprosedyren som gjør at min baby våkner. Utrolig irriterende - så må man plutselig være våken en time ekstra for å roe ned...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg får henne ikke til å rape om nettene! Har prøvd mange ganger, nå har jeg gitt opp... men hun sliter med luftsmerter stakkar. Men vet ikke hva jeg skal gjøre for å få henne til å rape om natta...:(

Skrevet

jeg prøver alltid å få henne til å rape, men er ikke alltid jeg får det til!

Men hvis babyn din sover uten at du har fått han/hun til å rape så er jo alt ok vil jeg tro..

Skrevet

her rapes det ikke, men det er veldig forskjellig fra baby til baby om de må "natt-rapes" eller ikke..

tror sara ville våkna dersom jeg løfta på henne for å få ut en rap! vi har aldri gjort det, og det har heller ikke vært noe problem!

Skrevet

Noen ammebarn trenger ikke å rape om natten. Gutten min trenger som oftest ikke det. De gangene han må det merker jeg det ved at han er urolig og begynner å sutre etter at han har spist.

Skrevet

Min første trengte aldri å rape på nettene.. men nr 2 hender det han må, men da kommer det fort..

Jeg har hatt dem isenga ved siden av meg og er det en rap der så kommer den med en gang jeg reiser meg for å legge han ned..

Skrevet

jeg har flaskebarn og d er sjelden d blir rap på han, d kommer rett og slett ikke, kun noen ganger.... og mange ganger har jeg måttet bli sittende sånn at han kan sovne til igjenn, hender seg at han ligger og styrer litt også før han sovner

bruker minifom på dagen og d hender d ikke kommer noen rap da også

Skrevet

Jeg var nøye med at ho rapte de første 3 mnd etter det bare la jeg ho i senga, men så hadde jenta mi aldri problemer med magen heller. Og kunne godt komme med en salig rap eller fjert når ho lå å sov.

Skrevet

Når jeg sitter og ammer om natta, så rapes det hvis det trengs. Noen ganger (ofte siste ammingen) så ligger jeg og ammer og da blir hun liggende ved siden av meg, da rapes det ikke. Men som oftest kommer det ikke rap om natta.. :o)

Skrevet

Jeg vil bare komme med et godt rapetips.

La babyen sitte på fanget ditt litt, så kommer rapen nesten hver gang :o) Vi har slitt mye med å få snuppa til å rape, og har hatt masse skriking pga luft, men dette trikset har funket godt for oss!

Om natten, etter ammingen, setter jeg henne på ene låret mitt i armkroken min. Raper hun ikke da, humper jeg låret lett opp og ned litt. Kommer den ikke da heller, løfter jeg henne opp mot skulderen min og går mot sengen hennes. Raper hun ikke da heller, bare legger jeg henne, men i 99% av tilfellene har hun rapt før det.

Skrevet

Ja, det med fanget funker veldig bra. Jeg har prøvd å rape om natten noen ganger men han bare sitter der og sovner, så da legger jeg han bare ned. Så vi raper ikke om natten fordi han sovner uansett.

Skrevet

Vi droppet rapen fra han var ca 2 mnd gml. Går helt fint! Men på dagen må han fortsatt rape for å unngå luftsmerter..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...