cilles Skrevet 28. februar 2008 #1 Skrevet 28. februar 2008 Datteren til fetteren min skal passe sønnen vår på knappe tre år. Hun er nettopp fyllt 19, ansvarsbevisst og flink med barn. Har to yngre søsken på 4 og 8. Hun har flyttet på hybel i Oslo og studerer, så jeg regner med at hun har god bruk for penger. Hun bor rett ved oss, og det er jo veldig praktisk. Hva er vanlig betaling til en 19-åring. Vil betale henne skikkelig, slik at hun har lyst til å fortsette. Spurte henne hva hun vil ha, men hun sa hun ikke skulle ha noe (regner med at hun er for beskjeden til å foreslå noe). Det blir sikkert litt forskjellig tider og lengde. Mannen min er ofte hjemme alene siden jeg reiser vi mye i jobben, og det kan være praktisk om hun kan være hjemme hos oss noen timer slik at han kan få komme seg litt ut. Eventuelt blir det kanskje en kveld innimellom hvor vi går på kino/spiser middag. Så alt fra et par timer til 4-5, for det meste etter leggetid, men også kanskje litt på dagtid i helger. Noen som vet ? Hun kan jo godt få en annen jobb også når hun er 19. Hva er vanlig lønn til en 19-åring i butikk f.eks ? eller kafe ? Takknemlig for råd :-)
ayla05 Skrevet 28. februar 2008 #2 Skrevet 28. februar 2008 jeg hjelper deg å få denne høyere for jeg har også lyst til å vite. vanskelig å vite hva jeg skal betale barnevakta!
Gjest Skrevet 28. februar 2008 #3 Skrevet 28. februar 2008 Når jeg har sitter barnevakt har jeg fått 100,- timen, det er bare hos en familie da, og de har god råd, andre venninner av meg får mindre, kanskje 4oo,- fra 18 - 3-4-tiden..
Mamma til snart 4 Skrevet 28. februar 2008 #4 Skrevet 28. februar 2008 jeg satt inne for 2 år siden for en gutt jeg satt inne for når jeg var yngre, foreldrene skulle ut å spise så litt ett venne par. fra kl.19-01.00. . jeg fikk 600 kr, ble helt satt ut, for jeg satt inne for jeg synes det faktisk var ganskje kjekt. da hadde jeg med en venninne og hun jeg satt inne for hadde laget pizza og kjøpt brus,chips og brus. .og det koster jo litt det også. men de var bare så glade for at jeg i det hele tatt vill sitte inne slik de kunne komme seg ut litt;) 100 timen for å passe en gutt som sover og vi får mat osv så er jo det egentligt ganske bra da. .
Mamma til snart 4 Skrevet 28. februar 2008 #5 Skrevet 28. februar 2008 herreman for skrive feil da, litt tungt å lese, men dere forstår vell;) brus 2 ganger, da mener jeg snop. . hehe
Mersa og gutta <3 Skrevet 28. februar 2008 #6 Skrevet 28. februar 2008 Rundt 100kr timen, også hvis det er en kveld som blir litt mer enn det så ville jeg gikk 500kr (samt kjøpt inn mat og digg hun kunne kost seg med)....
cilles Skrevet 29. februar 2008 Forfatter #7 Skrevet 29. februar 2008 Ønsker gjerne flere tilbakemeldinger :-)
Verbena Skrevet 29. februar 2008 #8 Skrevet 29. februar 2008 Snakket litt om dette med betaling og barnevakter med et par venninner av oss (som vi bruker som barnevakter innimellom) og de er veldig klare på at de vil ikke ha betalt. Vi har heller en avtale om at når de får barn så kan vi(evnt guttene våre) være barnevakt tilbake. Du satt kanskje barnevakt for henne når hun var mindre? Så lenge det er venner og familie synes jeg det blir feil å betale. Fetteren min sitter barnevakt her innimellom han å og da er han overlykkelig over å få middag. Sender ofte med han litt mat når han drar også. Sikkelig middag og noen å spise sammen med er veldig deilig når man bor alene på hybel.
cilles Skrevet 29. februar 2008 Forfatter #9 Skrevet 29. februar 2008 Nei, jeg kjenner henne ikke så kjempegod iom at jeg er mye eldre enn henne (35 år) og hun er vokst opp på en annen kant av landet enn meg. Men jeg ser frem til å bli bedre kjent med henne nå. Og vi vil absolutt betale henne, siden hun nok trenger pengene og vi vil ikke at hun skal føle seg utnyttet. Vi vil ikke underbetale henne - men samtidig er det litt kjipt om det blir så dyrt at vi ikke har råd til å la henne være barnevakt heller. Jeg tenkte litt på 75 kr timen. Men lurer på om det er for lite ? Det er jo skattefritt. Vet ikke helt hvor mye ei jente på den alderen ville fått for eksempel om hun hadde jobbet i kiosk, butikk, restaurant eller lignende ? Noen som vet ?Og så klart, hun kan jo godt komme opp til oss og spise middag feks og så betaler vi henne fra vi drar ut. Og det er jo koslig om hun har lyst å komme til oss selv om vi er hjemme og gjerne spise litt, se på tv eller leke med gutten om hun har lyst. Og det har jeg ikke tenkt å betale henne for.
Veronica,Victor&Adelina<3 Skrevet 29. februar 2008 #10 Skrevet 29. februar 2008 Jeg syntes 100 kr timen var veldig mye jeg! Spesielt hvis dere har mat hun lage når hun er på besøk! dere må jo se selv hva dere har råd ti..
eirin20 Skrevet 29. februar 2008 #11 Skrevet 29. februar 2008 jeg er 20 år, når jeg var 18 jobbet jeg i matbutikk der tjente jeg 103 kr timen dagtid og 120 kveld og søndag og på conditori hvor jeg tjente 98 uansett tid på døgnet. Jeg har tenkt litt på det med betaling og sånn, for jeg komer nok til å bruke lillesøsteren min litt sånn ettervært og tror nok jeg kommer til å gi henne sånn 100 kr timen ca + å kjøpe inn litt brus, snop eller kanskje en pizza?
Gjest Skrevet 29. februar 2008 #12 Skrevet 29. februar 2008 Vel, en som har vdg faar minst 105,- i timen i butikk hvis det er tariffavtale der (sist jeg sjekket, tror det var i fjor). Syttifem kroner timen er sikkert greit, for det er jo veldig studentvennlig jobb. Jeg antar hun kan sitte og lese litt og saann naar barnet har lagt seg + at du ordner til noe mat og drikke til henne
Lillesmil:D Skrevet 29. februar 2008 #13 Skrevet 29. februar 2008 jeg har jobbet i butikk noen år, og når jeg var 19 år fikk jeg ca 110 kr timen.
Odine! Skrevet 29. februar 2008 #14 Skrevet 29. februar 2008 Vi betaler 70 kr timen til en 19-åring. Det var det hun fikk før, så da kunne vi ikke godt legge oss lavere.
Junimams* får oktoberbarn! Skrevet 29. februar 2008 #15 Skrevet 29. februar 2008 100 kr timen syns jeg er helt horibelt dyrt. Tenk deg at dere skal ut og spise/gå på kino en kveld da... Om hun kommer 18:30 og drar igjen kl 2 så blir det jo 750 kr!!! Galskap, spør du meg. Vi har en på 19 selv som pleier å sitte av og til... Hun får 400 for en helkveld, og det er hun kjempefornøyd med. Om vi skulle betalt 750 kr for en lørdagskveld så hadde ikke vi hatt råd til dette i det hele tatt. Vi har forresten en 15 åring som sitter 1 kveld i uka, og hun får 100 kr for 4 timer. Men dette er min mening, da... Alle er forskjellige! Husk at det er "svart-penger" dvs at 100 kr= ca 150 kr hvitt.
cilles Skrevet 29. februar 2008 Forfatter #16 Skrevet 29. februar 2008 Tusen takk for mange gode innspill. Tror nok kanskje 75 kr timen er ok da. Spesielt om det er etter leggetid. Blir vel sånn omtrent som om det var 100 kr timen hvis hun skulle ha betalt skatt av det - spørs jo hvor mye hun hadde jobbet et annet sted selvfølgelig. Og det er klart at jeg setter frem snacks/drikke og hun kan ta seg det hun har lyst på i kjøleskapet. Syns det hadde blitt litt annet om hun var 15-16. Da hadde vi nok neppe betalt mer enn 50-60 kr timen. Men det går litt i at en 19-åring tross alt kan ta alle slags jobber, og hun skal ikke "tape" på å sitte her, selv om det er en grei jobb spesielt når han sover. Jeg trenger ikke å syns det er et dårlig tilbud med 75 altså ?
olla Skrevet 29. februar 2008 #17 Skrevet 29. februar 2008 Vi betaler 50 kr timen, hun er 16 år, men sitter som regel ikke til etter kl 24, legging er da inkl.
AlbertÅberg Skrevet 29. februar 2008 #18 Skrevet 29. februar 2008 Hei. Vi har ei jente på snart 17 år som sitter barnevakt hos oss. Vi har to barn på 2 og 3 år. Vi betaler henne 100 kr timen uansett om barna er våkne eller sover. Noen syntes kanskje at dette er litt mye, men jeg setter sånn pris på å ha henne hos oss, og ungene elsker å være sammen med henne. Da betaler jeg heller litt mer for å ha henne der, fordi jeg har sånn tillitt til henne. Hun sier og alltid ja når jeg ringer, og er alltid positiv og blid. Jeg tenker at hun gjerne hadde funnet seg en annen jobb hvis hun fikk mindre betalt hos oss, derfor betaler jeg heller litt mer. Det er godt å kinne overlate barna til ei så kjekk jente som jeg stoler 100% på. Lykke til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå