Gjest Skrevet 28. februar 2008 #1 Skrevet 28. februar 2008 Har lest mye om det de siste par dager, og leser en del innlegg på div forum at de som har det er så fryktelig slitne, deprimerte osv. Men får man ikke medisiner som hjelper, eller går det opp og ned for det?
Gjest Skrevet 28. februar 2008 #2 Skrevet 28. februar 2008 Og en ting til, blir man ofte ufør eller mye sykmeldt?
HeLLiNoR med2småprinsesser Skrevet 28. februar 2008 #3 Skrevet 28. februar 2008 jeg fikk lavt stoffskiftet etter første graviditet. Slet mye med skikkelig trøtthet "bomullshue"vondt i ledd og gikk opp i vekt. jeg hadde veeldig lavt da jeg endelig fikk dradd meg til legen- de fleste med stoffskifte sykdom blir medisinert og klarer seg like fint som alle andre. det tok en stund og finne riktig dose,og fortsatt må jeg av å til justere den. Jeg har jobbet og fått enda et barn siden jeg fikk diagnosen og alt går bra. så stort sett tror jeg vi klarer oss like bra som resten
Gjest Skrevet 28. februar 2008 #4 Skrevet 28. februar 2008 Jeg har for høyt da, men er samme greien, har faktisk lest masse om dette før i dag:P Visst du nettopp har vært gravid er det helt vanlig at det blir enten høyere eller lavere enn normalt, og etter noen mnd/halvtårstid skal det mest sannsynlig bli normalt av seg selv igjen:) Men visst du misstenker struma (øm i skjoldbrukskjertelen, glemmer ting, legger på deg osv) bør du snakke med legen! Les mer visst du søker etter "struma" på google;) Og husk, spis jod;) Jeg har struma, nettopp fått henvendelse til sykehuset, så jeg kommer vel til å gå der en del til sommeren tenker jeg=/ *Krysser fingrene for INGEN operasjon* Men jeg hadde det fra før jeg ble gravid, men kjente ingenting til det da, det ble løst ut av graviditeten;)
Gjest Skrevet 28. februar 2008 #5 Skrevet 28. februar 2008 Det er 3 år siden jeg fødte... Er struma det samme som stoffskifteproblemer? Når jeg hører det ordet tenker jeg på noe farlig... Får google litt jeg nå. Har vært hos lege, venter bare på svarene.
Linn,Skrållan&LilleSøster Skrevet 28. februar 2008 #6 Skrevet 28. februar 2008 Jeg fikk lavtstoffskifte etter snuppa ble født. Jeg var trøtt,sliten,lei alt og mistet MYE hår. Begynte medesinering for 2år siden og det tok ca ett år føre jeg fant riktig dose. Har brukte samme dose snart i 1år nå og fungerer veldig bra. Jeg jobber som normalt og føler meg veldig "normal" om dagen. Er spent på åssen det blir ved event neste graviditet.
Gjest Skrevet 28. februar 2008 #7 Skrevet 28. februar 2008 Ja, eller, så og si de fleste med stoffskifteproblemer har struma! Men det er ikke så farlig da, jeg har som sagt hatt det over halve livet, men har ikke trengt å gjøre noe før no:) Men kjedelig å være utslitt 24/7!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå