trulte0309 Skrevet 28. februar 2008 #1 Skrevet 28. februar 2008 hei hei:) jeg var på ultralyd i da jeg var 10+6, for en uke siden. da sa legen att alt var bra:) så sa han att han trodde han så 2 stk, men tok d tilbake. han konstanterte att alt var bra og att jeg var i riktig tid. men jeg tenker fortsatt på det han sa om tvillinger. noen som har opplevd lignende?? jeg syns også att jeg har kjent liv... tvillinger ligger i slekta. så de sier att jeg er neste med 2. jeg har en gutt på 2 år fra før:) kan noen hjelpe meg?? syns det er lenge til neste ultralyd..
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2008 #2 Skrevet 28. februar 2008 Vanskelig å si om akkurat du venter tvillinger.. Men, hvis det er toeggede-tvillinger som er født tidligere i slekten din, så er det arvelig (det er arvelig å kunne slippe flere enn ett egg i gangen). Men, hvis det er eneggede-tvillinger i familien din, så er det ikke arvelig (eneggede blir til ved at ett egg deler seg i to, noe som er en genetisk/kromosom feil, som skjer der og da..dette er derfor ikke arvelig) Det sies at tvillinger går igjen i hver andre generasjon. Dvs at hvis mormoren/farmoren din fikk tvillinger som er toegget (du har onkler eller tanter som er toegget), er det din generasjons "tur" til å få tvillinger. (Dette stemmer iallefall i min slekt/familie.)
trulte0309 Skrevet 28. februar 2008 Forfatter #3 Skrevet 28. februar 2008 takk for svar.. jeg har hørt att det er hver tredje og att det er hver andre.. hmm.. forskjellig gitt.. bestefaren min er tvilling.. og i søskenflokken hans var det 3 par tvillinger.. og ellers i slekta er det tvillinger.. har ikke tall på alle.. hehe:) noen eneggede og noen toeggede.. da får jeg nok bare vente å se hva som skjer.. utålmodig, men:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå