Klar=) Skrevet 28. februar 2008 #1 Skrevet 28. februar 2008 Vi skal til fjells i påsken og skal ha med vår datter på 2,5år. Blir 3 1mai. Hun har stått litt på langrennski og liker det veldig godt. Hvor gamle er barna når man kan ta dem med i barnetrekket og la dem kjøre mellom bena til foreldrene? Ser mange bruker en sele på barnet og festet på den voksne. Hvordan fungerer dette?
-mammsen-fikk tulle 060606 Skrevet 28. februar 2008 #2 Skrevet 28. februar 2008 Du kan bare ta ho med i barnetrekket, ingen problem det. Eg er heller litt skeptisk til den selen eg........ la ho heller få prøve der det ikkje er noko fare, og husk hjelm!!!
Gjest Skrevet 28. februar 2008 #3 Skrevet 28. februar 2008 Jeg har hatt med gutta i barnetrekket fra den alderen. Liten bakke, men jeg har bare holdt barnet. Vurderer også denne selen.
Klar=) Skrevet 28. februar 2008 Forfatter #4 Skrevet 28. februar 2008 Hvilke ski bør vi kjøpe til henne? Får man så små slalomski, og hva er best for dem å stå på? Helt grønn når det gjelder barn og skigåing;) Hjelm er en selfølge og hun skal også ha ryggskinne...
happybirthday Skrevet 28. februar 2008 #5 Skrevet 28. februar 2008 Anbefaler å bruke sele, ellers tror jeg du kommer til å være temmelig gåen i ryggen ganske raskt hvis du skal kjøre med ungen mellom beina.....Ikke noe farlig med en slik sele (hvis du er stødig selv da som slalåmkjører). Fungerer slik at den er festet på ungen som en slags "truse", dvs i midjen og skrittet (ikke slik at det blir ubehagelig, for det er liksom rundt hvert lår i overgangen mellom lår og rumpe om du skjønner). Fra denne selen er det festet ei lang reim som går helt rundt. Den voksne holder i denne reima med hendene, slik at den voksne kan "styre" barnet litt, samtidig som barnet får følelsene av å "kjøre selv". En slik sele koster i underkant av 300 kr på sportsbutikker, kanskje noe mer dersom du kjøper det i alpinanlegget.
Klar=) Skrevet 28. februar 2008 Forfatter #6 Skrevet 28. februar 2008 Takk for svar:D Bør vi kjøpe slalomski eller langrenn?
gla nr to Skrevet 28. februar 2008 #7 Skrevet 28. februar 2008 Du må ikke kjøre med barna mellom beina med slalåmski. Dersom du faller framover kan du risikere å knekke beina på ungen. Sele er mye tryggere,
allergibarn Skrevet 28. februar 2008 #8 Skrevet 28. februar 2008 vi begynte også vinteren før barnet vårt ble 3 (også i mai). Hos oss funket det ikke med sele, med en gang den ble litt slakk satte hun seg ned - hun ble så bundet av den. Vi hadde henne mellom beina - eller vi kjørte baklengs for å lære henne å bremse. Slapp henne litt forran oss, slik at hun fikk klarte å mestre å kjøre uten sele. Gikk kjempefint. SKal dere bare til fjells i påsken, ville jeg leid ski. Vi bor på fjellet, og da hun var på den alderen brukte vi 80 cm slalåmski. Det finnes også str 70 cm, men sjelden du finner det i butikkene. SKal dere i slalåmbakker, har de ingenting igjen for å bruke langrennski. Ingen støtte for anklene. Sjekk om de har så små ski der dere skal, og lei ski - så ser dere om hun liker det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå