Orki Skrevet 28. februar 2008 #1 Skrevet 28. februar 2008 Noen som vet hva slags udannelse man MÅ ha? Og hvordan er det å få jobb??
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 28. februar 2008 #2 Skrevet 28. februar 2008 Barnepleier eller jordmor
Gjest Skrevet 28. februar 2008 #4 Skrevet 28. februar 2008 Hvordan blir man barnepleier? (A) Må man ha generell studiekompetanse?
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 28. februar 2008 #5 Skrevet 28. februar 2008 Man må være hjelpepleier og ta videreutdanning
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 28. februar 2008 #6 Skrevet 28. februar 2008 Noen skoler har også disse kravene: Fullført videregående opplæring fra studieretning for helse- og sosialfag. Minimum 1 årsverk relevant yrkespraksis etter videregående skole. Eventuelt lang relevant praksis.
Gjest Skrevet 28. februar 2008 #7 Skrevet 28. februar 2008 igjen, hvordan bli hjelpepleier? Er HELT grønn på dette her=/ Søkte helse&sosial 1.klasse i går, men har uansett plass i 2.klasse allmenn om jeg ikke kommer inn der. slipper jeg å ta påbygg visst jeg går h&s?
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 28. februar 2008 #8 Skrevet 28. februar 2008 For å bli hjelpepleier må du ha gk helse og sosial, så helsefagarbeider.. Heter ikke hjelpepleier lenger.. Du trenger ikke ta påbygg for å gå videre på barnepleien..
Monajenten Skrevet 28. februar 2008 #9 Skrevet 28. februar 2008 Hva om man ikke VIL ta medisin da? Ikke alle som vil bli leger vettu, selv om man vil jobbe på f.eks. sykehus;-) Jeg har lyst å bli jordmor og må dermed gå sykepleien først. Det betyr ikke at "jeg er så lat at jeg ikke gidder å gå medisin" eller "jeg har så dårlige karakterer at jeg må ta sykepleien istedenfor medisin".
Gjest Skrevet 28. februar 2008 #10 Skrevet 28. februar 2008 Tusen takk for svar! Det hadde jo vært kjempegreier om jeg kom inn på h&s nå=) Er så usikker på hva jeg vil bli:S Men vil jobbe med barn da;) *letter skuldrene*
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå