Sarah & Marcus mamma Skrevet 28. februar 2008 #1 Skrevet 28. februar 2008 når vi alle kommer hjem fra arbeid/barnehage spiser vi middag ca kl.17.00... jenta mi får også middag.. men da blir d jo ikke tid til kveldsmat også? når hun skal legges 19.00.. hun spiser jo middagen fra ca. 17.00-17.45.. gir melk rett før hun legges da... men hvordan gjør dere? blir jo liksom middag til kvelds da...
Gjest Skrevet 28. februar 2008 #2 Skrevet 28. februar 2008 Har nesten det same problemet. Kjem heim rundt kvart på fem, ferdig å ete til halv seks (stort sett), så da er det ikkje lett å få gitt tulla mi kvelds før ho skal legge seg 19. Så blir ofte middag til kvelds her også.
Brillemamma Skrevet 28. februar 2008 #3 Skrevet 28. februar 2008 Samme her. Her spiser vi middag 5-halv6. Av og til spiser han en skive litt før 7 likevel, spørst hvor mye middag han har spist..og så får han melk.. Noen ganger får han banan og yoghurt til kvelds. Føler han må ha NOE førhan legger seg for natta liksom... De fleste som er ute i jobb har vel dette problemet..
lifa og Eline Skrevet 28. februar 2008 #4 Skrevet 28. februar 2008 Her er også ofte middagen ike ferdig før kl. 17.45-18.00 snuppa skal i seng til kl. 19 og da er det middagen som blir kveldsmaten hennes.
jet trip Skrevet 28. februar 2008 #5 Skrevet 28. februar 2008 her bi det også ofte litt knapt tid mellom middag og kveldsmaten. Jeg har løst saken slik at sender med til bhg (ikke alltid) til lunsj noe mer en bare skive. Litt kylling,skinke biter, pastasalad, kjøttboller,pizzaslice (hjemmelaga) , matmuffins, fruktsalad med vaniljekesam, tyttebærgrøt.osv. Da holder det med lett kveldsmåltid og det er ofte frukt el. grønnsaker. Slik spiser Mini 5 ganger om dagen (frokost, lunsj, mellommåltid,middag, kvelds) . Skal sies at det krever litt arbeid spesielt fra meg som er vant til skolemat ordningen men det går nå fint allikevel. ;-)
*mamma'n til*erlend+andrea Skrevet 28. februar 2008 #6 Skrevet 28. februar 2008 her pleier jeg å gi barna frukt/yoghurt/knekkebrød når vi kommer hjem fra barnehagen, også har vi heller en sen middag før leggetid i ro og mak, synes det funker veldig greit også slipper jeg stress og mas og sultne barn som venter på at middagen skal bli ferdig....
Sylteflesk Skrevet 28. februar 2008 #7 Skrevet 28. februar 2008 Vi gir et lite måltid når vi kommer hjem fra barnehagen i 16.30-tida, så spiser vi voksne middag kl 18.00 og gullungen smaker på vår mat, så får hun grøt. Etter det leker hun en liten stund (til hun forhåpentligvis har bæsja ...), mens vi drikker kaffe, så bades og legges hun. Dette fungerer for oss fordi hun ikke er så flink til å spise middag, men egentlig vil vi jo at hun skal spise det samme som oss. Hvis hun begynner å spise litt mer ordentlige middagsporsjoner, kutter vi vel bare ut kveldsgrøten, tenker jeg.
ScaryMama Skrevet 29. februar 2008 #8 Skrevet 29. februar 2008 Må man ha kveldsmat da? Her spiser vi middag som siste måltid, er det også galt nå...
Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 29. februar 2008 #9 Skrevet 29. februar 2008 Vi gir middag som siste måltid, funker fint det.
@nemone Skrevet 29. februar 2008 #10 Skrevet 29. februar 2008 Dette har jeg tenkt på også. Her blir det oftest en skive eller banan eller noe på vei hjem fra bhg, så evt noe frukt etter knekkebrød før middag, og så middag 17 - 1730 - er ikke praktisk mulig å spise middag noe før skal alle i familien delta. Får en yoghurt og/eller frukt til barnetv, samt en flaske melk rett før leggetid som er 19.
Anonym bruker Skrevet 29. februar 2008 #11 Skrevet 29. februar 2008 Er vi hjemme halv 5 får hun middagsglass. så får hun grøtkl halv7-7. Er vi hjemme 5 får hun ofte et halvt middagsglass. Så grøt kl 7. Det blir ofte grøt sammen med oss når vi spiser middag:-)
jet trip Skrevet 29. februar 2008 #12 Skrevet 29. februar 2008 Galt nei...er nå vel ingen ting i veien med det. Samme hvilken rekkefølge måltidene er bare ungen får variert og sunt mat. Hvis jeg skal på aftenvakt så spiser vi middag før jeg skal på jobb og da blir så kalt lunsj senere på kvelden...Og i dag skal vi til Sverige og kjører ca. 3 timer. Vi har spist middag og har med oss noe som er lett å spise på reise...går nå helt fint det da. ,-)
Anonym bruker Skrevet 29. februar 2008 #13 Skrevet 29. februar 2008 Vesla spiser et par skiver og frukt/yogurt i barnehagen i 1430-15-tiden. Vi spiser middag ca 17.30 noen ganger litt senere. Hvis vi prøver å spise tidligere er hun sjelden særlig sulten. Hos oss er det helt unødvendig å gi kveldsmat med en gang hun har gått fra middagsbordet, men hun får melk før hun legger seg. Hvis hun har spist veldig lite til middag, får hun imidlertid littegrann mat til kvelds og, men det er veldig sjelden.
Gjest Skrevet 29. februar 2008 #14 Skrevet 29. februar 2008 Er hun sulten får hun skive eller banan eller noe, er hun ikke så er middag siste måltid.
guita Skrevet 29. februar 2008 #15 Skrevet 29. februar 2008 Snuppa mi er som regel veldig sulten og utålmodig når hun kommer hjem fra barnehagen, så det blir til at vi gir henne middagsglass og lager middag selv litt senere. Vil jo egentlig hun skal spise det samme som og sammen med oss, men tidsmessig syns jeg bare det nesten aldri passer! Kanskje jeg skulle begynt å gjort som mange andre her - gitt et lite måltid når hun kommer hjem fra barnehagen og middag til kvelds? Men syns liksom det er litt lumpent når hun tydeligvis har lyst på middag i 5 tida.. Blir dessuten ofte til at vi selv lager middag seint, etter leggetid for lillemor. I hvert fall de dagene en av oss er ute og trener på ettermiddagen. Å lage middag samtidig som man tar seg av en 17mnd krabat er som regel lite lurt.. Sliter litt med middagsrutinene, altså, men ser i hvert fall jeg ikke er den eneste meg utfordringen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå