Gå til innhold

Trening..

Queen_of_the_road*2_gull

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal begynne å trene.. Er 6 uker siden fødsel (keisersnitt), også driver jeg å funderer på hvilken treningsform jeg skal benytte..

Hva gjør dere andre, trenger tips. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Pilates er veldig bra :)

SatsBaby er også bra, men jeg synes noen av øvelsene er litt harde for bekkenet (kneløft f.eks) og jeg kan nesten ikke ta noen av øvelsene med manualene pga skuldrene, men det er god kondistrening og du treffer andre mammaer :)

Skrevet

Jeg anbefaler også Pilates. Trente det før jeg ble gravid, og bare 3 uker til jeg kan begynne igjen. Gleder meg :)))

Skrevet

Hva er det med folk? Det går da vel ikke an å trene pilates 6 uker etter keisersnitt?!

Jeg ville kanskje gått løs på noen lette manualer og kanskje noen fotvekter, men ville nok ha holdt meg unna all form for "treningssentertrening" i enda noen uker.

Hør med noen som har god peiling på keisersnitt.

Skrevet

Som treningsform generelt så synes jeg også at Pilates er topp saker

Skrevet

P.S. jeg er aerobicinstruktør og trener masse dans, yoga, pilates, løping, vekter og sykling.

Sykling på ergometersykkel (helst en "sittesykkel") i eget tempo (ikke spinningtime) er foruten de lette manualene det eneste jeg kan tenke meg å anbefale. ..men jeg er ingen ekspert på keisersnitt, så ta heller kontakt med en slik.

Skrevet

Men hvorfor skal man ikke kunne trene pilates og spinning 6 uker etter fødsel da?

Skrevet

fordi det er forskjell på vaginal fødsel og keisersnitt

Skrevet

Ja, men om man har hatt snitt da? Er jo likosm det jeg spør om over her da...

Skrevet

Hvis du har tenkt å trene på treningsstudio så kan du kanskje få hjelp av treningsveilederne der? Du kan jo uansett begynne i rolig tempo i begynnelsen :)

Skrevet

Alt vev har grodd pent sammen igjen og er som før svangerskapet?

Pilates er nok for tøft for en 6 uker gammel snittmage ja. La kroppen få tid til å hele seg skikkelig før du setter igang med å tyne den.

Hva med å trille tur? Vaske hjemme?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...