Gjest Skrevet 28. februar 2008 #1 Skrevet 28. februar 2008 -tepper på badet - WTF? Tenk på all den muggen der da! -folk kler jo ikke på seg, går rundt og hutrer og fryser i korte skjørt midtvinters. -små babyer i sportstriller. Gjerne uten pose eller tilsvarende. Har jeg bare sett et maksimalt uheldig utvalg av befolkningen, eller er dette "greia" liksom. Sitter og diskuterer med mannfolket mitt nå, så trenger noen innspill og erfaringer..
Gjest Skrevet 28. februar 2008 #2 Skrevet 28. februar 2008 Nei, du var ikke uheldig. Det er bare sånn det er ;-)
Carnivale Skrevet 28. februar 2008 #3 Skrevet 28. februar 2008 Neida, stemmer med det inntrykket jeg har fått også det, eller med de tingene JEG så også ihvertfall.
Gjest Skrevet 28. februar 2008 #4 Skrevet 28. februar 2008 Hehe, det er nok vanlig. Men vi gjør en del snodige ting vi nordmenn også.
Gjest Skrevet 28. februar 2008 #7 Skrevet 28. februar 2008 De er litt sånn blå-hvite og forfrosne hele gjengen ;-)
Gjest Skrevet 28. februar 2008 #8 Skrevet 28. februar 2008 Og hva er greia med at de ikke har salongbord i stua? Hvor setter de kaffekoppen?
Gjest Skrevet 28. februar 2008 #9 Skrevet 28. februar 2008 Mannen min mener jeg er full av fordommer - og det vil jeg jo ikke ha! Derfor lurte jeg bare på om inntrykket mitt var noenlunde i tråd med virkeligheten i sin alminnelighet. Og ja, nordmenn er også kjemperare - bare tenk på matpakkene våre, svette ekle skiver vi drar med oss på jobben. Jukh!
Gjest Skrevet 28. februar 2008 #10 Skrevet 28. februar 2008 Det er ganske så vanlig, faktisk... Men, det kommer an på hvilken familie du kommer til. Oldemoren min f.eks har masse vegg-til-vegg tepper, hun synes det er kjempe fint! (Men ikke på badet, da...) - samme finner man mange steder i USA! Tja, trenger vel ikke være så kaldt fordi man går i korte skjørt :-P Men hovedsakelig kan det hende det er skoleelever? Hvis ikke, tja, ser mange av dem i Oslo og? Har jeg egentlig aldri tenkt over. Sportstriller kan trolig være fordi du var i en stor by? Er vanskelig med stor vogn mange steder i England - særskilt London. Det med pose vet jeg ikke - har jeg heller aldri tenkt over. Kanskje mer varmblodig, hehe.... Om det er greien er vel en annen sak. Vil si at vegg-til-vegg tepper generelt er populært. Jeg kjenner bl.a en fyr som har en kjempe fin leilighet - alt er perfekt med unntak av at han har tatt valget å legge et vegg-til-vegg teppen i stuen, liksom. Jeg spurte han hvorfor - neh, så praktisk og deilig og ikke minst fint? Jaja, folk er rare:-P
Yrha Skrevet 28. februar 2008 #11 Skrevet 28. februar 2008 Og en ting til som er standard i nybygde hus: flislagte bad UTEN varmekabler i gulvet! Varme i gulvet er regna som luksus. Vet ikke hva som er verre, teppe på badet eller iskalde fliser... =/
prekæs Skrevet 28. februar 2008 #12 Skrevet 28. februar 2008 La du også merke til det? guttunger i shorts (skoleuniform) og avkledde babyer. I null grader og vind. Og lite klær på voksne jenter i tillegg. Blir nok herdet i barndommen:)
Gjest Skrevet 28. februar 2008 #13 Skrevet 28. februar 2008 Hm, det med gulvfliser har jeg aldri opplevd, men ;-) Skoleuniform verker man saktens ikke selv, og som regel er det bukse og ikke shorts (kan ofte skifte til shorts mot våren) - jenter derimot har stortsett bare skjørt, og sånn er det.... Legger aldri merke til at folk er lettkledd jeg, da. Hehe
Meg + 2 prinsesser Skrevet 28. februar 2008 #14 Skrevet 28. februar 2008 Hva er greia med å IKKE ha stuebord? Aldri skjønt! Hvor har de alle tinga jeg bruker å ha på stuebordet da? Hehehe.. Ser så tomt ut, to sofaer uten noe mellom:D
Gjest Skrevet 28. februar 2008 #15 Skrevet 28. februar 2008 De er lært opp til å fryse på skolen vet du. Før var det ikke lov med strømpebukser under skjørtene / snickersene som hørte til skoleuniformen, UANSETT vær. Så det er vel ikke helt akseptabelt å kle godt på seg. Babyene må jo læres opp til å takle kulda først som sist, det er jo logisk, og tepper på bad og kjøkken er jo kjempepratisk. Tenk så mye mindre vasking de må gjøre, teppet bare trekker alt til seg.
Gjest Skrevet 28. februar 2008 #16 Skrevet 28. februar 2008 Dansemuligheter? ;-) Vekker minner fra språkreisen i 1992 dette - he he.
prekæs Skrevet 28. februar 2008 #17 Skrevet 28. februar 2008 også min sønn da. Med ullundertøy og hjemmestrikket ullgenser under boblejakke(hva er boblejakke:) og ullpledd tatt med hjemmefra. de trodde vel jeg var gæærn:)
*Molly mus* Skrevet 28. februar 2008 #18 Skrevet 28. februar 2008 Jeg kom hjem fra England i går, fikk helt sjokk når jeg så hvor lite de hadde på barna sine. Selv gikk jeg i boblejakke siden det var litt vind å kaldt ute. Så flere som gikk i korte skjørt uten strømpebukse.
Meg + 2 prinsesser Skrevet 28. februar 2008 #19 Skrevet 28. februar 2008 Hihi,ja kanskje det! Men... Hvis de feks har te i hånda, setter de den på det fine vegg til vegg teppet da eller? :-O
Gjest Skrevet 28. februar 2008 #20 Skrevet 28. februar 2008 Sprøtt altså. Forestiller meg at de klimatisk sett har det litt sånn som i Bergen? Og det blir jo kaldt da!
Gjest Skrevet 28. februar 2008 #21 Skrevet 28. februar 2008 Det tror jeg er veldig individuelt.... Prøver å tenke nå, men vi har hvert fall stuebord - men kan komme på flere som ikke har det. Trenger vel ikke drikke te i sofaen;-)
Gjest Skrevet 28. februar 2008 #22 Skrevet 28. februar 2008 Avhenger helt av hvor i England man bor. Det er ikke like mye regn i London som i Bergen f.eks - og våren kommer langt tidligere....
Mamma til to tette Skrevet 28. februar 2008 #23 Skrevet 28. februar 2008 He he dette er England. Har selv bodd i hus med teppe på badet, det ekleste jeg noengang har opplevd! Men slo ikke de som jeg besøkte som hadde teppe oppetter badekaret ,-) Yuck! Noen engelske venner besøkte oss i Norge og syntes varmekabler på badet var helt genialt. Så de dro tilbake og fikk rørlegger til å legge det på deres bad, han hadde aldri hørt om noen som skulle ha det i et privat hjem. De hadde pusset opp et helt hus kjempefint men dette ble liksom det de viste fram som det mest fantastiske til sine engelske venner ,-) Og må bare si at jeg får helt vondt av babyer uten lue, dress og av og til sko når det er ned mot 0 grader! Huff gjør vondt inni meg. De tror at Norge er så mye kaldere siden vi sverger til ull, luer og stillongs. Men det stemmer jo ikke,
Meg + 2 prinsesser Skrevet 28. februar 2008 #24 Skrevet 28. februar 2008 Jeg tror nesten aldri jeg har sett et prgram fra England der de har hatt stuebord:-S Hehe, det med teen var bare tatt ut av det blå Men da jeg ser hvor mye greier jeg har på bordet så lurer jeg på hvor de har disse tinga hen:D
Gjest Skrevet 28. februar 2008 #25 Skrevet 28. februar 2008 Å? Vi har det hvert fall (eller vi og vi....) - tenkt litt mer, og absolutt ikke alle har.... Men det handler om forskjellig trender sikkert. For øvrig har jeg sjeldent noe på mine stuebord;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå