Anonym bruker Skrevet 28. februar 2008 #1 Skrevet 28. februar 2008 Det er ikke så vanskelig som noen tror, dette er Trond Moi sin opskrift i PDF fil i linken. utrolig nydelig rett som jeg ville dele med dere. http://familienett.com/showthread.php?t=258 forumet er også fint.
Trampepus Skrevet 28. februar 2008 #2 Skrevet 28. februar 2008 Trond Moi har jo utrolig mye god mat, noen som har vært på bølgen & moi? nydelig. Jeg liker lammekjøtt NAMNAM.
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2008 #3 Skrevet 28. februar 2008 da blir det lammeskanker på familien til søndag annbefales den siden altså. MVH mor hubro
coscos Skrevet 29. februar 2008 #4 Skrevet 29. februar 2008 Jeg kan anbefale Jamie Olivers oppskrift på lammeskanker. Det er den samme som står i gratisheftet med lammekjøtt som du får tak i i alle matvarebutikkene (men står ikke at de har tatt oppskriften fra Jamie...). Hvis du ikke har eller får tak i lammeskanker, kan du bruke lammebog, det har jeg gjort med stort hell. Og, så steker jeg kjøttet i ovnen, veldig greit med en stor langpanne dersom du får mange på besøk.
Anonym bruker Skrevet 16. april 2008 #5 Skrevet 16. april 2008 Har en utrolig god oppskrift på lammeskanker, vi bruker røkte, men de kan sikkert være urøkte også. *Kok lammeskankene ferdig ca 3timer(til kjøttet slipper bena), dette kan du gjøre når du kjøper de og fryse, eller be om ferdig kokte *ta de opp av frysa dagen før du vil bruke de, beregn 1-2 skanker pr pers alt avhengig av hvor store de er og hvor mye bein det er på de. * Del opp kålrot, gulrot, løk, sellerirot, persillerot, poteter i ca like store biter, legg i langpanne *bland 1-1,5liter vann med en pose bearneis saus (ikke følg oppskriften på posen, bare bruk vann) og hell over grønnsakene. *dekk med alminiumsfolie *når dette koker legger du oppå kjøttet, det skal jo bare varmes og vent på at grønnsakene blir møre. Alle som har smakt dette synes det er helt himmelsk, så er det veldig lett! Brimi rømme er helt fantastisk inntil. det tar litt tid, faktisk ofte noen timer å få vannet til å koke i lanpanna sammen med grønnsakene, så beregn god tid i ovnen (2-3timer).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå