Venezia 1 Skrevet 28. februar 2008 #1 Skrevet 28. februar 2008 Tips til fine serviser? Middag/kaffe/frokost.
mamma >to gull Skrevet 28. februar 2008 #2 Skrevet 28. februar 2008 Vi sparer på Porsgrunn porselen "Nathalie" Veldig klassisk og pent;) Hvitt med sølvkant! Men vi sparer til kun middag og kaffe da,skal ikke bruke så pent til frokost..
Sognerosa Skrevet 28. februar 2008 #3 Skrevet 28. februar 2008 D er veldig mange fine serviser. Vi samler på antarktis (fra Magnor, Vedbjørn Sand).
*Rutletutt* Skrevet 28. februar 2008 #4 Skrevet 28. februar 2008 Jeg liker veldig godt serien til Rosendahl - enkelt og elegant:o)
jordbær mathilda Skrevet 28. februar 2008 #5 Skrevet 28. februar 2008 Samler på amadeus, kjempe fornøyd!!!
Happy H Skrevet 28. februar 2008 #6 Skrevet 28. februar 2008 sjekk hjemmesiden til tilbords. masse fine serviser der. vi samler på platinum og har kombinert m platinum extrem enkelt og flott.
-Lin Skrevet 28. februar 2008 #7 Skrevet 28. februar 2008 Har ikke tips til noe fint, men et tips likevel: Ikke velg et dyrt servise. -Blir garantert lei! Uansett hvor fint du synes det er... Det fineste vi har er kaffeserviset (til 12) jeg har arvet etter mormor og middags-serviset foreldrene mine fikk til sitt bryllup for 55 år siden. Mine svigerforeldre ønsket å kjøpe fullt servise til oss for ca. 10 år siden. Vi var så fornøyde, valgte selv det fiiiineste porsgrunnserviset syntes vi... He he. Nå har fretex fått det for det er så grusomt! Så har vi heller kjøpt et billig selv på Living som vi liker nå. Min svigerinne ble lei sitt enda tidligere enn vi ble. Hun og valgte det fineste de hadde i butikkene (enda dyrere enn vårt) Så da tror jeg ikke jeg er den eneste som føler det sånn?
mamma >to gull Skrevet 28. februar 2008 #8 Skrevet 28. februar 2008 Det er jo derfor man bør kjøpe et klassisk service så man ikke blir lei.. Og et pen service er jo sånt man bruker til pent,så blir jo ikke sååå ofte brukt da.Jeg vil ikke tro vi blir lei vårt service,det er klassisk og elegant og man kan mixe med forskjelliger servietter,brikker etc.... Jeg syns i hvert fall det er koselig å ta frem pent porselen service når vi skal ha gjester,og ikke et service fra ålhens o.l..
AE❤️ Skrevet 28. februar 2008 #9 Skrevet 28. februar 2008 Jeg samler på Villroy & Boch sitt *Grey Pearl* ... Det er nydelig! Se under serviser på tilbords.no..
Gjest Skrevet 28. februar 2008 #10 Skrevet 28. februar 2008 Det er jeg helt uenig i. Det finnes mange klassiske servise som en aldri blir lei av eller går av mote, men er en usikker i smaken bør en kanskje velge en rimelig ett. Mine foreldre har jo sitt hvite byllupservise enda, og det er forstatt "in". Blond White av design house stockholm både med sriper og prikker liker jeg. Hadde valg et enkelt lyst servise med struktur eller liiiiit dekor, som en gull eller sølv stripe (men da er bestikket et problem av og til). Mitt favroitt servise er et jeg fikk fra bestemor som er designet av Nora Guldbrandsen - elfenbenshvitt med i art deco stil med to brun nyanser og litt gull:)
Monajenten Skrevet 28. februar 2008 #11 Skrevet 28. februar 2008 Jeg samler på Rosendahl sitt servise, kjempefint og "rent", liker det veldig godt. Passer også supert til alle glassproduktene deres.
Mamman til Mari Skrevet 28. februar 2008 #12 Skrevet 28. februar 2008 Synes Copenhagen er fint. Vurderer å ønske oss det til bryllupet, men husker ikke i farten om det er fra Wedgewood eller Villeroy & Boch.
Gjest Skrevet 28. februar 2008 #13 Skrevet 28. februar 2008 Jeg kommer også til å velge meg et klassisk og enkelt servise. Så kan man heller pynte/variere bordet med duk, lys og slikt
Verdens tøffeste mamma Skrevet 28. februar 2008 #14 Skrevet 28. februar 2008 Vårt heter METROPOLIS, og det er jeg kjempefornøyd med!!! :-) Litt dyrt, kanskje, men verdt det!!
Joikaboll@ Skrevet 28. februar 2008 #15 Skrevet 28. februar 2008 Har Bogstad hvitt fra P.P, kan vel ikke bli lei det vel. Men kan forstå at en kan bli lei om en velger et med mye mønster. Har ei venninne som har Citron, det tror jeg at jeg ville blitt lei etter kort tid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå