Gå til innhold

sf målet i uke 34?


Nostalgi

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

jeg var hos jordmor i går (akkurat 32 uker) da var mitt 31...

men dere...har dere jordmor i uke 34?? det har ikke jeg,jordmor uke 32 og lege uke 36 så jordmor uke 38 i gjenn....er det forskjell på kontrollene fra plass til plass???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På kontroll uke 31+1 var SF målet mitt 39, men eg skal ha to, så mitt er liksom ikkje heilt sammenlignbart... :) For å svare på det med kontroller, så er det forskjellig fra plass til plass ja.... Er noken som kun går til lege, kun jordmor, eller som kombinerer også, så det er nok ingen "fasit" for hele landet på hvilke uker det er kontroll...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JEg går bare til jordmor ikke til lege. tror dette er noe den gravide bestemmer selv. sist var jeg i uke 30 så nå uke 34 neste er uke 38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

var på kontroll i uke 33 da målte først jordmos SF målet til 26-27 ble sent til registrering og der målte de det til 25!! noe som var 1cm mindre enn mitt i uke 30.

 

Registreringen var fin med de var bekymret for at hjerterytmen var litt lav (den lå på normalen men bebis var "voldsomt aktiv" så de var redd den ble holdt oppe pga all aktiviteten?! ).

 

Ble sendt videre til en ekstra UL og der sto alt bra til med baby selv om han var litt liten, skal tilbake om 14dager på kontroll.

 

flere med erfaringer med lite barn / SF mål?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kan man bestemme selv om man går til lege eller Jm.. Jeg går bare til JM. og får utrolig go oppføling.. Nå etter uke 35 skal jeg til JM en gang i uka.. Har vært annavær uke fra uke 32 og før den var jeg en gang i måneden:) Utrolig bra oppfølging..

 

I uke 34 var forresten sf målet på 34:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er i uke 31, og symfysemålet mitt er på 33..

 

går til jordmor en gang i måneden og det har jeg gjort hele tiden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg var 34+2 tidligere denne uka var mitt på 30... Syntes det var veldig lavt i og med at det har ligget over det grønne området før og nå nesten var under, men jordmor sa det ikke var noe å bekymre seg om så lenge det gikk opp om to uker igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt mål var 31cm i uke33+3. Han har vært forholdsvis større på de tidligere målingene, men ligger fortsatt over gjennomsnittet. Er litt glad han ikke ligger over det grønne feltet på skjemaet lenger, var litt nervøs for fødselen en stund. Men er jo bare kjempeglad han er stor, regner med det betyr at han trives:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til A med lite SF-mål:

Sniker inn fra mai-klubben. Hadde SF mål på 25 i både u 26 og u 29, og var på UL-kontroll u30. Har også en skikkelig aktiv turner i magen, så har tenkt at det kanskje var grunnen til at veksten ikke var "optimal". På UL fant de ikke noe galt, og bebisen lå akkurat på kurven ved vekstestimeringa. Det de sa der, var at SF-målet ikke er et sikkert mål på vekst - særlig ikke for barn som ligger med rompa ned.

JM skal måle igjen nå i uke 32, og den er jeg spent på, for nå kjennes det ut som det sparker mer oppover enn før.

 

Lykke til med veksten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I uke 34 hadde jeg 29 i sf mål. Ligger helt nede ved grensen på den grønne linja. Men den vokser, så blir vel kanskje en liten baby. Skulle kanskje til en ny ul hvis den ikke hadde vokst sist, men det hadde den. Er spent på neste måling! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt var 32cm i uke 34... Men lege og jm måler 2 cm forsjellig hver gang. så det kommer ann på hvem som måler.

 

var hos lege og jm med bare 2 ukers mellomrom og da hadde jeg liksom blitt 2cm mindre da...hehe...ser hvor stor han er når han kommer ut jeg tenker jeg=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...