Gå til innhold

"Tror du det går bra da...?"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ble jeg spurt om med et tilhørende skeptisk blikk og det er ikke første gang... Opphavet, jeg fortalte om mine planer til høsten. Jobbe, forhåpentligvis får jeg minst 80% stilling, gjerne 100% (*krysser fingrene for det*) som lærer, og så ta engelsk grunnfag på universitetet, antagelig deltid over 2 år i stede for fulltid over ett år. Har også 3 små barn i alder 8 mnd til 5 år nå. Er det virkelig SÅ uoverkommelig det da? Studere er jeg jo mer enn vandt med nå for tiden, føler jeg ikke har gjort annet desiste årene enn å studere, føde og amme, hehe... og jeg liker å tro at engelsken min alt fra før av er ganske stødig da store deler av tidligere studier har hatt mye pensum på engelsk og at jeg ofte ikke legger merke til det engang om teksten mangler på engelske filmer ol. Klart, fonetikken blir jo en bøyge, men tror det skal gå bra jeg da. Men når absolutt alle stiller seg skeptisk til kombinasjonen 3 små, jobb og studier blir jeg jo sikker selv også. Hva tror dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

GO FOR IT!!!!!

Skrevet

Hmmm, å sette seg inn i alt i en ny jobb som lærer er ganske omfattende, så jeg tror ikke jeg hadde orket.

Har selv engelsk grunnfag (tok det i 1997 så det er sikkert forandret), men det var sinnsykt omfattende. Uten tvil det tyngste faget jeg har tatt! Fonetikk, lingvistikk, mye grammatikk, kultur, litteratur, translasjon osv osv.

Skrevet

Det har jo mye å henge fingrene i, men siden du har søkt og er innstilt på å klare dette selv, tror jeg det skal gå helt fint jeg. :)

Lykke til!

Selv har jeg tenkt til å studere på deltid neste år igjen.

Da er mine små 1 år og 8 år.

Tror det skal gå fint, jeg.

Det er kanskje en fordel at du har studert litt tidligere, så vet du litt hva du går til?

Skrevet

Hmmm... Ja det er vel kanskje det, mange sier så ulikt, flere av studievennene mine nå har også engelsk og de sier de synes det var enkelt og greit å ta, so what to think liksom? ;-)

Jeg vet at det er mye å sette seg inn i om jeg får meg jobb og jobb blir også prioritert, om jeg ser det blir for mye melder jeg meg bare av eksamen og venter litt med det. Men kanskje jeg er litt for optimistisk?

Skrevet

eg tror d går kjempe bra!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

you go girl:)

Har søkt på videreutdanning til høsten, 30sp over 1 år.

skal i tilleg jobbe 65% på natt, og har 2jenter på 2,5 og og 8mnd når eg begynna på skole.

blir nok ikkje bare rosenrødt, men eg tror alt går bare man vil og e motivert for d.

Lykke til!

Skrevet

At det er mulig tviler jeg ikke på. Men jeg vil ikke anbefale det. Kan du ikke jobbe ditt første år som lærer og så gå løs på studiene etter det? Det er ganske mye arbeid det første året som lærer... Det er aldri for seint å ha for mye å gjøre, men barna vokser fort!

Skrevet

Ærlig? Tror engelsk gf på et år kan bli heftig.

Klart det kan gjøres, men jeg hadde tatt det over to år. Har du mye språk fag fra før? Kommer jo litt an på hvilken karakter du er etter.

Vet og tror at jobb, barn og studier kan kombineres, men samtidig kjenner jeg flere arbeidsomme venner av meg som sier det er travelt første året som lærer fordi du må lage alt på nytt og har lite erfaring å falle tilbake på. Har du mange timer, så er det ikke sikkert alt kan gjøres på skolen osv. Retting går jo mye raskere når en har gjort det et år eller to. En del nevner også at elever som har problem fort tar opp mer tid enn de hadde tenkt til.

Tror veldig ofte at når en har mye å gjøre, så får en gjort mer:)

Skrevet

Off, ikke meningen å skremme deg ;-) Så etterpå at det var et skikkelig negativt innlegg... Du klarer de nok hvis du vil, og faget er sikkert endret på 11 år.

Skrevet

Eg trur det der er opplegg for å slite seg litt ut. Men ein viktig faktor er kor mykje mannen di jobbar, kva slags barnepassordning de har og kva for klassetrinn du skal ha. Det der er du og kallen sikkert i stand til å vurdere sjølv.

Skrevet

Vil tro det, nå er det 4-delt i hvertfall og sikkert mer strukturert enn før. er flere fag som er blitt enklere enn før, de ville jo få ned strykprosenten litt, så nå er det rene barneskolefakter som råder, hehe...

Melder meg opp i hvertfall så får jeg se hva det blir til :-)

Skrevet

m jeg får jobb her jeg bor så blir det antagelig på mellomtrinnet med enkle og greie elever, men jeg vet jo ikke da. Mannen har svært fleksible arbeidstider og vi har barnehageplass til alle tre barna.

Grunnen til at jeg vil ta det så fort som mulig er at jeg ønsker å jobbe på videregående skole og da må jeg ha et ekstra fag utover de jeg har som er mer timer i. Jeg har ingen språkfag fra før.

Skrevet

Det skader jo ikkje å prøve, hvis du ikkje er av typen som MÅ fullføre alt etter planen. Ein viss fleksibilitet er vel lurt å legge inn. Lykke til, ein blir effektiv av å ha små barn

Skrevet

Hehe... Ja ikke sant? Jeg kommer som nevnt over til å prioritere jobb, så merker jeg at det blir for mye melder jeg meg av eksamen og venter 1 år eller to. Har god støtte i mannen da, han er veldig flink engelsk og har tatt 30 studiepong i det selv på universitetet så han kan nok hjelpe meg litt også om jeg står fast. Blir jo selvstudium da så klart, så langt det er mulig, så har jeg overtalt en god venninne av meg med slekt over Alanteren til å snakke bare engelsk en kveld eller to i måneden for å trene litt muntlig :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...