Gå til innhold

helsearbeider eller andre som vet


Anbefalte innlegg

Skrevet

hei

Hva er det som er farlig med å ha lav kroppstemperatur?

håper noen kan svare..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan gå negativt utover de indre organenes funksjoner. (Hjerte, lunger, nyrer osv)

Skrevet

Når temperaturen er under 32 grader nedreguleres alle kroppsfunksjonene gradevis. Du vil tilslutt dø.

 

 

Skrevet

men må den ned til 32 grader før det er farlig..

hva kan jeg gjøre med det da? at den er lav mener jeg

Skrevet

Gi noe varmt å drikke, sørge for ok romtemperatur, nok klær ... men hvor "lav" kroppstemp er du snakker om da?

Skrevet

Hva mener du med lav temperatur da?

 

Når temperaturen din er 35 grader vil du begynne å skjelve, hakke tenner, puls og blodtrykk vil øke. Kroppen gjør alt for å opprettholde temperaturen.

Skrevet

Folk har litt forskjellige normal-kroppstemperaturer. Det er derfor man egentlig bør måle temp regelmessig for å kunne si om man har feber eller ikke.

Skrevet

den er litt lav bare- 34.4.

 

Skrevet

Når du er nedkjølt, så bruker kroppen mest energi på å holde de vitale indre organene (hjerte, lunger, nyrer osv) varme. Derfor blir de minst viktige kroppsdelene først kalde (Hender og føtter).

 

Dersom du fortsetter å bli enda mer nedkjølt, så går det jo etterhvert utover de indre organene også. Til slutt kan deres funksjon stoppe opp.

 

For å få opp varmen må du ta i gang tiltak som : Kle mer på deg, bruke varmeteppe (er det alvorlig, bruker de spesialteppe på sykehuset).

 

Kroppens blodsirkulasjon er også viktig for å holde bedre på kroppens varme. (En kan ta helsekosttilskudd for å bedre blodsirkulasjonen).

 

undervektige personer har oftere problemer med å holde på kroppsvarmen. Mens overvektige har en bedre varmeisolasjon.

Skrevet

Er det du som har 34.4 nå?

 

I så fall sett på varmovn og kle på deg litt, evt sjekk at termometeret måler rett:)

Helt ufarlig...

Skrevet

Er den som regel så lav som det? Da ville jeg tatt det opp med fastlegen din, og hørt hva du evt kan gjøre.

Skrevet

ja, den har vært rundt 36 grader, men siste mnd har den bare blitt lavere og lavre. skal jo sies jeg fryser hele tida uansett hvor varmt det er her, eller hvor mye jeg kler på meg.

 

Får vel ta det opp med legen som en av dere nevnte, men synes det er litt vanskelig.

 

men det er ikke farlig å ha 34.4 altså.. som nougat skrev? i såfall er jo det bra. termometer er riktig det.

 

 

Skrevet

Lavt stoffskifte kanskje?

Ta en tur til legen.

 

Ja det er helt ufarlig, temperaturen må som sagt ned i 32 grader før det er farlig.

 

 

Skrevet

Jeg ville fått en lege til å ta en titt på det jeg, særlig hvis det har blitt sånn plutselig i løpet av de siste ukene. Jeg har normaltemp på 35.6, men det har jeg alltid hatt og legen mener det er innenfor normalen (altså vanlig variasjon).

Skrevet

Hvordan har du målt tp din?? Det kan ha myyye å si.. Dersom det er under armen eller i munnen må du legge til minst 0,5 grader, om du har brukt øretermometer så må du ha et som er VELDIG bra for å kunne stole på det.. (Har jobbet i akuttmottak med øretermometer som kostet maaange tusen, og selv da stolte ikke kirurgene på dem men insisterte på å få rektal måling istedet..) Anbefaler deg å måle tempen rektalt med digitalt termometer, da får man den mest riktige målingen.. Om den også viser 34,4 grader kan det jo være lurt med en tur til legen og få det undersøkt..

Skrevet

du skal vel legge til 1 grad under armen? =) og 0,5 oralt.. men rektalt er å anbefale =)

Skrevet

Ja det var derfor jeg skrev minst 0,5 grader.. Trodde det var mer men husket ikke.... Hehe..Hukommelse er rare greier gitt, og det har ikke akkurat blitt bedre under graviditeten... Takk for infoen iallefall!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...