Gå til innhold

Noen som har en BMW 3-serie? =) Er det gode biler?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet de er litt små, men det gjør ikke noe =)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er gode bilder det. Litt trange ja, men så lenge det ikke gjør noe så er det jo greit. Men det spiller jo en rolle hva slags motor det er i bilen også da. Er det en BMW 316 ville jeg ikke kjøpt den. Da er det en 1,6 liters motor. Og det er etter min mening altfor lite. Store motorer har en tendens til å holde lenger enn små motorer, i tillegg til at det selfølgelig gjør at bilen går betraktelig bedre.

Skrevet

Jepp.

I min får jeg plass til utrooolig mye.

Får barnevogna (simo) i bagasjerommet, i tillegg til kofferter og lign.

Det det skorter på er plass til barnesete. Han kan ikke sitte bak i et bakovervendt barnesete da han sitter for mye rett opp og ned.

Men foran derimot er det mye bedre.

Anbefaler diesel jeg.

Trekker lett, er stabil.

Utrolig god bil og ville aldri bytta ut den jeg har nå, for en annen.

Er så glad i bilen min :)

En dag må jeg, men håper det er 10-15år til ;)

Skrevet

vi har en BMW 320 stasjonsvogn. 2007 mod. Veldig god og kjøre, automatgir, diesel, ligger som limt på veien, barnevogna går akkurat inn bak. Går som ei kule, og er en av de mest miljløvennlige bilene faktisk.

Skrevet

Hatt 316. Lett bil, svak motor. BMW har bakhjulstrekk, så med mindre du kjøper en ganske ny med mye elktronikk, er dt en vanskelig bil på vinterføre. Ble mye sladding, ufrivilli vel og merke, i oppoverbakker og parkeringstrøbbel på glatta.

Skrevet

De er smale i baksetet det er den eneste nakkdelen. Nesten ikke mulig å få plass med 3 barneseter bak. Men det er en utrolig god bil å kjøre. Kjøper aldri noe annet enn BMW. Bagasjen får man plass medd maaaaaaase ting i, hvis man kan å pakke bilen.

1.6 liters motor er nok på BMW de drar nok endå(kommer opp i høøøøye hastigheter for å si det sån) Og det med dotorn stemmer ikke. På 316 har du 1.8 liters motor og 318 2.0 liters motor o.s.v. Husker jeg helt rett ble det sån på modellene fra ca 2000. Men som jeg sa du får mye for pengene når det gjelder BMW og motorer. De vet å utnytte motorene til det hele. Det er litt annet på rimligere biltyper. Da trenger du større motor for å ta deg noe sted.

Har kjørt biler med 2.6 liters motor(om jeg husker det rett, eller var det 2.8) Som trekker dårligere en vår BMW med 1.8 liters motor. Det er ingen biler som klarer av å akselerere ifra meg og BMW:en for å si det sån.

Dere kommer ikke angre dere hvis dere kjøper BMW, har kjørt det i mange år og kommer nok aldri kjøre noe annet, så vide jeg ikke blir nødt av en elle annen orsak. Og bagasje får du som sagt hva plass med mye mer enn du tror i. Ikke noe problem med søskenvogn og liknende.

Skrevet

Og det med at de er dårligere å kjøre på vinterføre er bullshit. Utrolig gode biler på vinterføre. Så fremt man er god nok sjåfør til å håndtere det. Ville selv aldri kjørt fremhulstrekk på vintereføre.

Blir provosert av dem som sier at det er svake motorer. Kraften på en motor metes ikke i volumet. Kraften på en motor har mest å gjøre med hvordan den er tunet. Og en motor med litet volum blir ikke fortere dårlig en en motor med større volum, det er og bullshit. Det handler om kvaliteten på motorene og hvordan man behandler bilen(bla hvordan man kjører og om man gidder å vaske motoren)

Har som sagt kjørt BMW i mange år og vi har aldr levert inn bilen til verksted så fremst det ikke har vært for rutineservice eller at bilen har blitt skadet i kræsj. Så det er gode holdbare biler, med god kvalitet på motorer og annet.

Skrevet

Den jeg ser på er en 2000 mod 320 diesel.. Den har antispinn, så jeg bekymrer meg ikke så veldig for baktrekken.. Føler igrunn at det går greit =) Det jeg er mest "bekymra" for en plassen bak.. Det er et absolutt must at vogn går baki (jeg har en city cross om noen kan hjelpe meg.. ) Har ikke mulighet til å få prøvd med vogn, for bilen står et stykke unna.. Baksete plassen er trang, men det er jeg vant med, siden jeg tidligere hadde en audi a4, samme dealen der.. =) Takk for mange svar =) Tror det blir bmw nå =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...