Gå til innhold

April/mai prøvere... noen som gleder seg?=)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke jeg heller:) Hehe

Har du barn fra før? Jeg og sambo har en datter på 7 1/2...så det er på tide nå:P

Skrevet

nei ingen barn her...Så denne vente tiden er lang hihi;)

Skrevet

Hei på dere!

Klarer nesten ikke vente jeg heller.... Skal begynne i april. Heldigvis er det påske snart, så kanskje mars går nogenlunde fort ;)

Egentlig venter jeg mest på tr nå. Sluttet med cerazette for to uker siden og er så spent på om syklusen min kommer i gang igjen. Er jo helt avhengig av det for å kunne prøve (har ikke hatt mensen på 2 år!). Veldig spennende!

Har en datter på to år fra før.

Morsomt om vi kan følge hverandre inn i en spennende periode av livet.

Håper ventetiden går fort for oss alle.

Skrevet

Hei:) Hva er cerazette? Jeg har så yregelmessige sykluser, noenganger kan jeg liksom hoppe over en måned :/ Har aldri kontroll på verken EL eller TR, noe som jeg skulle ønske å få kontroll over før prøvingen starter!

Til deg "sofia78" så håper jeg TR kommer så snart som mulig. Hva er vel mer frustrerende enn å gå og vente og vente og ikke få kommet i gang med prøvingen! Vet du hvorfor mensen har uteblitt? Hva som var årsaken? Når jeg sluttet med p-pillene tok det akkurat 1 år før mensen kom tilbake, men etterpå har det bare vært et styr! Har ikke tall på hvor mange graviditetstester jeg har tatt fordi jeg har gått 20-30 dager over IKM!!!! Og det som alltid er så merkelig er at jeg får mensen samme dag som jeg tester, eventuelt dagen etterpå...så kanskje det er noe psykisk også?

I går bestilte jeg meg en bok av en forfatter som heter Nylander...boka heter "på vei"...handler om tiden før svangerskapet, forberedelser osv. Gleder meg:)

Skrevet

Gleder meg ja!

Det blir nesten en besettelse dette her. Ha ha. Er glad det ikke er mer enn to mnd til for nå greier jeg snart ikke å vente mer.

Den boken av Nylander kan jeg tenke meg å kjøpe. Hvor bestilte du den *Siv*?

Og *Sofia78*, håper tr kommer snart. Den kan jo komme fort. Med meg kom tr i gang med en gang og er nå regelmessig. Men det har litt å si hvordan syklusen var før du startet med pillen også. Som regel regulerer den seg etter en stund, men det er ikke uvanlig at det tar litt tid. Har også hørt at man lett kan bli gravid rett etter p-pilleslutt, men vet ikke helt sikkert.

Skrevet

Cerazette er en form for p-piller. De kan man ta også når man ammer, derfor fikk jeg de etter at datteren min ble født. Det er visst en ganske vanlig bivirkning å miste tr når man går på de, men håper det ikke har noe å si for hvor lang tid det tar før tr kommer i gang igjen.

Og *Siv*. Det var jo veldig lang tid. Med ett år etter p-pille slutt. Godt du sluttet for en stund siden da :)

Forrige gang jeg sluttet på p-piller (før første svangerskap) hadde jeg også helt merkelig syklus. Hadde tr en gang på et halvt år. Så gikk jeg til akupunktør og ble gravid måneden etter :). Vet ikke om det var tilfeldig, men absolutt vært å prøve hvis det tar lang tid før syklusen stabiliserer seg.

Håper tr kommer like fort som "snartprøvere". Godt å vite at man bare kan sette i gang når tiden er inne ;)

Skrevet

Hvorfor venter dere til april/mai?

Vi venter fordi sambo vil vente til da (han har ikke vært klar før nå), og litt pga ny jobb som jeg startet i 1 jan. Egentlig vil jeg starte nå, men tror jeg kan holde ut ett par mnd til. Tenker også på at barnet vil bli født sent på året hvis vi hadde startet nå, tenker da på at barnet blir 5,5 år når han/hun starter på skolen. Uten at dette veier tyngst. Vi er glad hvis vi i det hele tatt kan få barn..

Det går nok fint 'Sofia78'. Kanskje du kan starte med akupunktur igjen hvis du ser at tr blir forsinket. Men skjønner at du vil ha tr fort!! Da er du liksom et skritt nærmere baby:) Håper tr kommer som et lyyn!:)

Skrevet

Vi skal vente slik at jeg får gjort unna fagprøven å for tjent inn litt mer slik at jeg får litt permisjonspenger. Og ellers at vi ha lyst på et barn som er født tidlig på året=)

Skrevet

Vi også venter, av den grunn at barnet skal bli født tidlig på året.

Og litt fordi vi har bestilt oss en tur nå i påsken, og ville ikke at den skulle bli ødelagt av kvalme eller lignende. Så etter påsken, da blir det nok vanskelig å skulle vente på å starte prøvingen!

For oss er det nummer tre, vi har to skolebarn fra før. Og de har SÅÅÅ lyst til å bli storesøsken. Det er jo ekstra moro da!

Sluttet på p-piller i januar, og fikk TR nesten i syklus. Håper det fortsetter sånn.

Rart at det er så moro dele dette med dere, helt fremmede mennesker, mens jeg vil holde det hemmelig for mine nærmeste litt til....

Det letter på ventetiden og gjør den litt ekstra spennede, hvem av oss havner i terminklubben januar 09?

Skrevet

Hei igjen:)

"snartprøvere": Vi venter fordi jeg er ferdig med sykepleierutdanningen min nå i juni, og så ønsker jeg å jobbe inn litt permisjonspenger:) Det er vel egentlig derfor! Jeg har vært babysyk i MANGE år, så det skal bli godt å endelig få kommet i gang med planlegging og diverse:)

"Sofia78": Jeg kjøpte boken på www.ark.no. den kommer vel i posten i løpet av neste uke tenker jeg (bestilte den i går). Når du går inn på ark.no kan du skrive forfatternavnet i den søkelinjen helt til venstre...og så kommer det opp en del bøker...Fofatteren heter Nylander til etternavn...fornavnet mener jeg er Gro eller Gry. Men du trenger kun etternavnet så finner du den:)

Tjohoo, nå skal det leses :P

Skrevet

Vi venter først og fremst for at jeg skal bli ferdig med avsluttende eksamner i desember 08. Datteren min er også født i desember og greit å styre unna ennå en desemberbaby :)

Føler jeg burde fått fast jobb også før vi begynner med nr 2, men synes tiden går og vil ikke vente lengre. Min samboer er også en del eldre enn meg (snart 40) og synes det er på tide å forsøke på nr2. Vi kommer nok til å få veldig dårlig råd med bare en inntekt, men vi klarer oss. Vi får jo bedre råd etterhvert, og det er vært det med tanke på et lite nurk ;)

Man vet jo aldri hvor lang tid det tar før man blir gravid heller... Så nå må vi bare "hoppe i det" selv om alt ideelt sett "ikke passer så godt".

Gleder meg til å følge med hvordan det går med dere fremover. Snart kan vi flytte inn til "bli gravid" og følge hverandre der :)

Blir morsomt!

Måtte bare mars gå som et lyn ! :)

Skrevet

Ja er det ikke rart at det er så moro å dele dette med ukjente mennesker?!

Men har ikke så lyst å dele det med folk jeg kjenner enda. Det er noen som vet at vi skal prøve snart, men ikke når:) Orker ikke det maset..

Skal bli morsomt å følge hverandre fremover. Tror ikke sambo er like 'hysterisk' på dette som meg:) Men jeg vet at når vi først setter i gang så er han 100% med på det. Men mye av funderingen min vil jeg dele med dere. Menn liker ikke å 'skvaldre' så mye:) hihi

Skrevet

Samme her..Føler jeg må få arbeide inn litt persmisjonspenger...om det ikke blir det meste jeg kan få så håper jeg å kunne jobbe 3-4 mnd me skikkelig lønn før permisjon.

Føler at jeg maser om baby hele tiden,så det er greit å kunne komme inn her å få ut litt i stedet for å mase på han hjemme;)

Skrevet

Helt "ny" her inne på forumet i dag jeg, vært medlem siden 2006, men... Jeg har vært klar for å begynne å prøve ganske lenge, men sambo har ikke blitt klar før nå i jula.

Vi ønsker å vente til april/mai i tilfelle det skulle sitte ganske med en gang, drømmer jo om et tidlig 2009-barn. Men uansett, får vel si at vi blir glade om vi i det hele tatt kan bli gravide! Vet jo ikke før vi har prøvd.

Skrevet

Nå klarer jeg snart ikke vente lenger hehe...tida går så seint!!

Skrevet

Jaa..:D hehe.. går litt seint, men på en måte litt fort og`. Syns dette er litt skummelt og jeg..;)

Skrevet

Synes også det går seint! Men nå skal vi snart på tur, og blir borte en uke. Det hjelper litt. Når vi kommer tilbake så er det bare en uke igjen av mars! Og litt inn i april er det bare å kjøre på!!

Mine to første svangerskap har ikke vært så planlagt, så det er litt rart å ha brukt så mye tid på dette nå, men litt moro også.

Bruker tiden til å sjekke ut mammatøy, det er jo litt artig! Har jo vært så lur å selge alt av babyutstyr, så det betyr at vi må kjøpe inn nytt! Fint å bruke vente tida til å se hva som finnes!

Skrevet

Jeg har nesten ikke klart å vente LENGE nå jeg.

Helt siden sambo spurte om vi ikke skulle starte prøvinga.

Det er jo faktisk ikke lenge ijen til april. men jeg har EL 29 april! Så det er jo nesten en heeel måned ekstra! Hoff..har nå iallefall startet nedtellingen for å si det sånn;)

Håper virkelig det klaffer med en gang..men må ikke ha for mye forventninger heller da! Noen som har kjøpt inn noe babystæsj allerede da?

Skrevet

babystasj? oh yes. tror vi har treftes inne på en annen tråd der jeg innrømmer all min galskap. hehe. har handlet litt for mye ja. klarte ikke styre meg. men nå er det nok :) Heldige du som begynner allerede i april! jeg har ikke første prøve periode før i juni. og det forutsetter at syklusen er i rute. det kan æ jo ikke vite etter 12 år med pille. huff. jaja, under 100 dager til! mamma blir man resten av livet, får prøve å nyte de siste dagene jeg bare har meg selv å tenke på. lettere sagt enn gjort. er så klaaaaaaar!

Skrevet

Haha..der sier du noe!

Man må nyte de siste dagene der man har bare seg selv å tenke på!

Men jeg tror det blir en mer meningsfylt hverdag med noen andre enn seg selv å tenke på.

Skrevet

Denne helgen har vært uutholdelig.. Driver og teller ned nå. 53 dager til 1 mai og prøving. Passer bra i forhold til tr som kommer ca 26 april. Er så utålmodig nå.. :( Fått vite at det er to rundt meg som er gravide:) og da får jeg ekstra lyst å setter i gang nå. Men vi må vente av ulike grunner så da er det bare å smøre seg med tålmodighet. Tror jeg må fokusere på noe annet fremover, blir litt tullete av å være så mye her inne. Men samtidig hjelper det litt også:)

Hvordan har dere det da?

Skrevet

Jeg synes det går treigt i lengden..Men jeg tror det er mest fordi jeg vil starte NÅ!

For jeg oppdaga idag at det har plutselig gått ei uke siden sist jeg sjekka nedtellingskalenderen;)

Har EL rundt 29 jeg..men jeg skal satse sterkt noen dager før..tror jeg og sambo må bo på rommet den perioden jeg;)

Man blir tullette av å være her, men jeg klarer ikke å ligge unna iallefall!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...