selfangerkjerringa Skrevet 28. februar 2008 #1 Skrevet 28. februar 2008 Eldsta på straks fire elsker opera. Hun syns tryllefløyten er kjempeflott, og jeg vurderer rett og slett å kjøpe den til henne på cd så jeg snart får ha laptopen min ifred... (youtube). Problemet er at hun liker hele pakka, kjolene, ansiktsuttrykkene, musikken... jeg er ikke helt inne på opera - er det noen her som vet om det fins slikt på dvd? eventuelt hvor?
Gjest Skrevet 28. februar 2008 #2 Skrevet 28. februar 2008 Skjønner henne godt jeg. Opera (all klassisk egentlig) er flotte saker. Og Mozart er jo genial! De selger DVD'er av Tryllefløyten ja, men de har ikke inne akkurat nå så jeg... http://www.dvdhuset.no/servlet/dvdhuset.filmforklaring?VareID=20791
Gjest Skrevet 28. februar 2008 #3 Skrevet 28. februar 2008 Å, så flott! Fortsett å fore henne med opera! Tryllefløyten finnes på dvd. Hun vil sikkert synes Nøtteknekkerballetten er flott (de synger jo ikke men kostymer og dans til musikken kan også være ok!) De kan sikkert bestille den til deg på platebutikken.
MamiMaribel Skrevet 28. februar 2008 #4 Skrevet 28. februar 2008 Min og!!! Hun har elsket det siden hun var 19 måneder :-D En periode hørte jeg mye opera i bilen, og da til og fra barnehagen. En dag jeg ikke hadde musikk på, hørte jeg fra baksetet : "mamma, høre opera, mamma! " Da var hun 19 mnd.. Jeg holdt på å kjøre av veien:-D Don Giovanni er favoritten, forresten, hihi:-))) Hun er forøvrig veldig musikalsk, og fascineres av alle typer musikk - ganske ulikt meg, og helt likt sin far. Til spørsmålet ditt: aner ikke, men det var ingen dum ide å lete etter det:-)
Mamma2OO5 Skrevet 28. februar 2008 #5 Skrevet 28. februar 2008 Det gjør gutten min også) Klassisk og opera. Har han valget mellom det og Egners beste så velger han ofte klassisk. Søtt da:o) Min er 2,5.
selfangerkjerringa Skrevet 28. februar 2008 Forfatter #6 Skrevet 28. februar 2008 tusen takk for tilbakemeldinger Jeg er jo blitt litt fascinert av opera selv etter eldsta fikk dette kicket. Hun er forøvrig fullstendig hekta på dansing, det har hun vært hele livet. Hadde problmer med å få henne vekk fra pc'n da vi så kunstløp på youtube... dansing PÅ SKØYTER liksom - hun hadde stjerner i øynene Tror nok nøtteknekkeren kan være midt i blinken der ja. ang. platebutikk... haha.... jeg bor i langtvekkistan Det blir nok nettbutikker hvis det skal handles plater her i gården.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå