Gå til innhold

FEBER...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi på 2,5 år har hatt feber siden mandag. Renner konstant fra nese og øyne, hun er tett og i natt begynte hun i tillegg å hoste.... Har målt feberen på kvelden og da varierer den mellom 38 og 39 grader. Er det vanlig at man får feber av forkjølelse/influensa? Hvor lenge skal jeg vente før jeg evt oppsøker lege? Det går jo mot helg....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jenta mi var slik fra fredag til tysdag.............. Allmenntilstaden hennars var veldig god så eg lot ho bare gå slik. Ho fikk ikkje så mykje paracet for feberen er der for ein grunn. Så eg vil anbefale deg å la ho gå i bleia og ikkje fyr noko ekstra av den grunnen. Er ho ikkje over 39,5 og allmenntilstanden er god så er det ingen grunn til å gje ho paracet. Stiger feberen sjav om du kler av ho så må ein jo vurdere om ein skal gje paracet. Det som blir feil med paracet på 38 er at ho godt kan vera litt slakk med feber men får ho paracet så blir ho veldig pigg også tar ho seg ut uten å skjønne det sjav. Bedre at feberen styrer kor mykje ho orkar.

Jenta mi er som du ser snart 2år. Ho blei frisk att av seg sjav. Ho er snørrete enda og det heile starta med krupp hoste torsdags kvelden.

Så er ho pigg så veit eg ikkje om eg hadde tatt turen til legen riktig enda. Er allemnntilstanden god så er ho ikkje sjuk.....

Skrevet

Allmenntilstanden er relativt grei, litt slapp og sutrete, men hav annet kan man forvente... Har kun gitt henne paracet til kvelds, tenker hun sover bedre da + at feberen er høyest på kvelden!

Skrevet

Jeg pleier å kontakte lege etter at de har hatt feber i to døgn. Hos oss har det vært mange ørebetennelser og lungebetennelser, så jeg pleier ikke å vente så lenge...

Skrevet

D sies at man bør kontakte lege etter tre dager med høy feber. Min lillegutt på 1 år hadde høy feber fredag, litt feber lørdag, høy feber søndag og mandag. Tirsdag var han feberfri, men veldig sutrete og grinete. Jeg drog til legen med han da, og det viste seg at han hadde ørebetendelse på begge ørene. Dra til legen i morgen du. D er bedre å dra til legen en gang for mye:-)

Go' bedring til jenta di:-) Håper hun kommer seg raskt igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...