Gå til innhold

Noen med PCO her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har noen av dere i så fall vært med i den undersøkelsen om gravide med pco?

Trolig er det jo større fare for svangerskapsforgiftning, svangerskapsdiabetes og for tidlig fødsel.....

Har selv PCO, men er ikke overvektig.

Har lagt på meg 11kg og er i uke 31, det står forøvrig at man med pco ikke bør legge på seg for mye. (mer enn 8-10kg)

Har ikke hatt noen problemer sålangt i svangerskapet.....

Noen andre med erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har pco her.Har litt protin i urinen,men gått ned i dag til kun 1+.Har blitt testet mot svangerskapsdiabetes i 2006 når jeg gikk gravid med førstemann,hadde ikke noe utslag på den og det er bra.

Har kun lagt på meg 5kg her,men jeg spyr og spyr.

Har vært en del plaget med lavt blodtrykk men ikke noe mere.Med første mann merket jeg nesten ikke at jeg var gravid,annet enn at magen vokste.

Skrevet

dytter på denne...

Skrevet

Hei!

Har pco. Er 30+5 og det har gått knirkefritt sålangt. Er ikke med i noen undersøkelse ang pco. Har lagt på meg 14 kg allerede, men ingen tegn til svangerskapsforgiftnig eller dia. Trener spinning 2-3 ganger i uken og formen er knall :-)

Skrevet

Hei. jeg har PCOS, men fikk ikke vite om undersøkelsen før nå. Og jeg er i uke 32 nå... Har lagt på meg 4 kg så langt, men hadde 20 kg i forige svangerskap.

Ellers enn det har det gått som en drøm, vært litt kvalm og dårlig og har BL, men det er jo ikke noe sammenheng der:o)

Skrevet

Jeg er med.

Er også normalvektig. Har gått opp 7 kg hittil (28 uker). Såvidt jeg har skjønt er det størst fare for komplikasjonene du nevner hvis man allerede er overvektig (noe mange pcos'ere er) - eller, det er i alle fall det forskningen skal se på og finne ut av.

Tror det er viktigst å ikke legge på seg mye som gravid hvis man allerede er overvektig med pco. (Er man normalvektig kan man sikkert trenge litt mer enn 8-10 kg, mener jeg)

Jeg har ikke hatt noen problemer hittil, annet enn litt blodtrykksfall av og til. Ellers er alle prøver o.l. normale.

Skrevet

PCO her og 32+5. Er normal i vekt og lagt på meg fem kg til nå. Jeg har ikke hørt om undersøkelsen før du skrev om den nå. Jeg trengte hjelp til å bli gravid og har vært fulgt opp tett underveis pga tidlige kynnere, livmorhals som har blitt kortere og tendenser til nebbing (åpning innenifra). Gynokologen har ikke sagt noe om at disse komplikasjonene har noe med diagnosen min å gjøre - men det er interresant at du tar det opp. Skal absolutt spørre han om hva han selv tror.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...