Gå til innhold

grøt med mm eller mme fra dag 1?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har begynt så vidt med noen smaksprøver av grøt blandet med mm, 1 ts grøtpulver (Maisgrøt av Nestle) og pumper ut 20 ml mm.

Problemet er at jeg vil aldri klare å pumpe ut 100 ml mm to ganger om dagen når jeg skal gi han full porsjoner og da må jeg bruke mme som jeg har aldri brukt før. Er det derfor lurt å begynne fra starten å blande grøt pulver med mme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror ikke det spiller særlig stor rolle så lenge som babyen får mm før/etter grøten. Så hadde jeg vært deg så hadde jeg begynt på mme ganske snart. Husker jeg gjorde det med de to eldste min - smaksprøver med mm og så mme når vi nærmet oss full porsjon.

Jeg ammer minsten men denne gangen har jeg begynt med grøt som du bare tilsetter vann. Den inneholder melk (=mme) og det er mye mer lettvint å lage til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, lurer på hvilken grøt kan man bare tilsetter vann?Kan den brukes fra 4 måneder? Akuratt som HI jeg vet ikke hvordan å begynne med smaksprøver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann!

 

jeg har en gutt som er 5 mnd neste søndag. har gitt han grøt i en mnd allerede og jeg har kun gitt Småfolk "min første grøt", fra dag 1. den skal kun tilsettes med vann. Veldig enkelt, for jeg får ikke til å pumpe meg, det kommer kun 20ml tilsammen... og MME gidder jeg ikke å ordne enda, så da er det vedig lett med kun vann,

-den er fra 4mnd.

 

lettvindt fordi hvis du er borte så er det alltids kokt vann å få tak i!

Mini her liker den kjempe godt!

 

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

VI bruker samme grøten. Men tror det finnes en tilsvarende grøt fra Nestle som er noe billigere. Jeg har kjøpt Småfolk-grøten fordi det er den de har på Rema-butikken hvor jeg handler til daglig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...