Gå til innhold

mat og pålegg..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har gode påleggsforslag og middagsforslag som er sunt når man er gravid??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Grovt surdeigsbrød med tomat, mozarella, avocado og basilikum.

Fullkornspasta med kyllingfilet stekt i olivenolje, hakket tomat, og bittelitt parmesan.

Bakt steinbitt med dampede grønsaker.

Nam!

Skrevet

Jeg bruker å spise grove knekkebrød( f.eks. wasa rugsprø---mmmm) med philadelphia kryddersmak, provenceskinke, jarlsbergost, tomat og agurkskiver, da får jeg i meg fiber, PROTEINER(viktig) karbohydrater, og nødvendig fett, samt c-vitaminer=)

andre pålegg: ovnsbakt leverpostei og brunost= jern

ferksest mulig kjøttpålegg som skinke, kalkun, kylling...proteiner.

Sunne middager f.eks. finnbiff med en neve ris, brokkoli og selvfølgelig kos deg med fløtesaus! proteinrikt og godt.

masse nødvendig vitamin i brokkoli

kylling, kalkun og svin..MASSE grønnsaker

Det som er at du kan bruke så mye grønnsaker å woke, å da trenger du nesten ikke ris eller annen stivelse-mat.=)

Skrevet

Viss du likar fiskepålegg som sardiner og makrell på boks (peppar- eller i tomatsaus), er det supert, for fisk har masse verdifullt protein og mengder av omega 3, som er viktig for hjerneutviklinga hos babyen. Så får du smarte barn, vettu ;o)

Fisk er forresten bra til middag også, så lenge du ligg unna fersk tunfisk og sverdfisk, villaks og rakfisk. Men det er vel ikkje akkurat dei vanlegaste middagsfiskane uansett...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...